adaptor 303

microphlexx

Affected user
Hoi

Ik heb net een tb303 gekocht van iemand op het forum maar de adaptor valt soms uit omdat die slecht contact geeft.Mijn vraag is nu of dit speciale adaptors zijn en zijn die nog te krijgen???

Alvast bedankt voor de reacties.

Waarschijnlijk is het stekkertje te klein waardoor deze niet goed contact maakt. Kun je het stekkertje heen en weer bewegen als deze in de 303 zit? Zo ja, dan is dat het euvel...

Volgens mij is er heel veel op het forum gepost over TR/TB's en adapters, dus ff zoeken.

het stekkertje aan de 303 is ok maat het is aan de adaptor zelf dat het slecht contact geeft.

ik heb er duracels inzitten , die gaan wel een jaar mee.
je pakt hem ook wat sneller op om ergens te gaan zitten:)

dat gaat prima met batterijen, niet te lang laten zitten , lekken is echt slecht

Niet te lang laten zitten zeg je die batterijen maar als je ze er te lang uitlaat gaan je patterns verloren toch???

:confused:

Origineel geplaatst door spycell
Niet te lang laten zitten zeg je die batterijen maar als je ze er te lang uitlaat gaan je patterns verloren toch???

als die batterijen een jaar meegaan, moet je ze niet 3 jaar erinlaten zitten:)
batterijen die lekken verzieken een instrument

die van mij draait alleen op batterijen , maar volgens mij als je hem via de adaptor laat lopen schakelt die de batterijen uit
en kun je terwijl die aanstaat de batterijen verwissellen

op dit moment kan ik die adaptor helemaal niet meer vinden:D , anders had ik wel opgelezen wat erop staat
maar ik denk dat een normale adaptor al voldoende is

dat soort informatie kan beter een ander forumlid geven , die daar meer van weet:)
als die wakker zijn

OK

Bedankt voor de reacties!!!Ik moet zeggen ik ben er al goed mee weg in een uurtje tyd heb ik hem al goed onder de knie ,ik heb hem nog maar van vandaag heb er ong.5u moeten voor rijden maar die was het wel waard.Ik wist niet dat acid zo gemakkelijk werd gemaakt.

:P :P :P

Attachments

• turnacid.gif
    turnacid.gif
    982 bytes · Bekeken: 123
Speelt de 303 niet in stereo meschien omdat ik hier iets heb opgenomen en alles is mono???

Je kan gewoon een standaard adapter gebruiken (trouwens....het is een "adaptEr .. met een E geen O...da's in dit geval belangrijk i.v.m. terug zoeken op het forum)

Maar goed...je kan dus een standaard adapter gebruiken. Je moet er alleen ff op letten dat hij gestabiliseerd is. Maar 9 van de 10 adapters die je in de winkel koopt zijn dit ook gewoon.

Ze kosten ongeveer tussen de 5 en 10 euro.

Wat hou ik toch van dit forum!!!

Attachments

• spiny.gif
    spiny.gif
    1,8 KB · Bekeken: 102
Speelt de 303 niet in stereo meschien omdat ik hier iets heb opgenomen en alles is mono???

dan heb jij de mono uitvoering , de TB 1,5 0 1,5 :)
nee die zijn altijd mono

het is leuk om hem door een effectenbakkie te laten gaan, dat kan hem ook stereo maken

Ik ben nog niet lang bezig met livetoestandjes en ik heb enkel een rodecmengpaneel en die heeft enkel stereoingangen en geen mono wat kan ik nou doen???Ik heb een kabel gaan halen om van mono naar rood en wit te gaan maar die speelt ook mono hoe kan ik dat oplossen???.....nieuw mengpaneel kopen???:confused:

Ik ben nog niet lang bezig met livetoestandjes en ik heb enkel een rodecmengpaneel en die heeft enkel stereoingangen en geen mono wat kan ik nou doen???Ik heb een kabel gaan halen om van mono naar rood en wit te gaan maar die speelt ook mono hoe kan ik dat oplossen???.....nieuw mengpaneel kopen???:confused:

maak is een trackie van drie minuten ,neem op met je software als stereo track
dan heb je een mono opname op een stereo track ,kun je zelf je stereo gaan maken.

je kan ook terwij die ene track afspeelt, je 303 weer mee laten lopen op hetzelfde tempo en op een andere track opnemen , dan is het net of er meer 303 tegelijk draaien, en dan wordt het pas grappig vindt ik
je kan hem wel 10 keer opnemen, krijg je de raarste muziekies

Attachments

• roboacid2.gif
    roboacid2.gif
    67,4 KB · Bekeken: 140
Met mn software zeg je ik heb enkel reason en fruity loops met welk bedoel je juist???

Met mn software zeg je ik heb enkel reason en fruity loops met welk bedoel je juist???

kijk hier maar kijk hier maar tussen

cubase, logic of zoiets

Nope.. Mijn 303 kan een dag of 2,3 zonder batterijen of adapters en dan zitten de patterns er nog steeds in. :) Mooi bakkie!

Ik heb dus nog altyd het probleem dat ik met monosound zit van de 303 ik neem gewoonlijk op met cleaninglab als wav en die is als stereo opnemen ingesteld.Als ik alles dan beluister heb ik monosound wat kan ik hier aan doen om de 303 stereo te laten spelen???

:erm: :erm: :erm:

Back