Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Waar ik minder benieuwd naar ben is hoe moei ik ben als we de CS80 naar zolder hebben gesjouwd.

Origineel geplaatst door Hanz
Mooi zo!
Ik was ook in onderhandeling, maar Tilburg was blijkbaar vlotter (lees: *nog* vlotter). Nou ja, volgende keer beter.
Wat interessante informatie:
-De vraagprijs was 1800 euro.
-Hij is in werkende staat, heeft 10 jaar lang in een droge en verwarmde opslagplaats gestaan.
-Het was de CS80 van..... Rick van der Linden! (Ekseption, en natuurlijk het album GX-1!)
Werd verkocht door 'n familielid.
Origineel geplaatst door Hanz
-De vraagprijs was 1800 euro.

Origineel geplaatst door wouw
Dank je wel Marcel !!
Slecht voor je rug he, zo'n CS-80 ?

Origineel geplaatst door Mike Philco
Ik kan overigens me niet voorstellen dat alle C-mos IC's er uit liggen.
Zeker niet de C-mos serie die gebruikt wordt door Yamaha.
"Meten is weten" is denk ik beter op zijn plaats.
Lukraak alle C-mos IC's vervangen kan een hoop problemen teweeg brengen daar ik bijvoorbeeld weet dat de 4053 IC's in DDA alleen maar van Texas instruments of Toshiba mogen zijn.
Als je een ander merk gebruikt werkt de schakeling prima maar hoor je klankverschil.
Grote voordeel is dat het vervangen van deze IC's niet hoorbaar is. Voor zover ik weet, zitten er geen CMOSsen op de voice boards van de 80, althans, ik ben er in ieder geval nog geen tegengekomen.Origineel geplaatst door mono-poly
Wat een stom gelul dat je de synth kapot maakt met de 230 volt uit het net uit nederland.