TR909 midi (sync) probleem

Tekno

-
Mede forumgenoten,

Ik heb een probleempje met mijn setup. De 909 is master en synced de rest met zijn midi-out via een Philip Rees midi through box naar een midi-dinsync doosje en rechtstreeks een Acidlab Bassline via midi clock. Als ik start, gaat alles even lopen en stopt dan weer. De midi-dinsync converter geeft het tempo goed aan (ledje) maar het signaal loopt niet door. Als ik zonder de midi through box werk, loopt alles strak.....

Ik heb een batterij in de midi through box.

Wat kan dit zijn? De midi through kapot of een kabel verkeerd??
Graag wat tips van jullie!!!!

Een philip rees 1 in 3 out.....lag al een jaar of 3 in een tas bij mij. Nu kan ik hem gebruiken!!
Hoe ging je set vrijdag??

zou best de kabel kunnen zijn ..
kan me nog iets herinneren dat de continue vie die 5de pin gaat die midi niet gebruikt ofzow

maar das een gok ...

en die acidbak is niet je pc vst toch ?

set van vrijdag ging lekker, ik moet alleen ff een goeie server vinden, kan ik m opzetten.

probeer een andere batterij in je thru kastje, het kan zijn dat het signaal te zwak is.
wissel een paar keer van kabels.
ik hoop dat het helpt...

@MadR: je verwart din-sync kabels met midi kabels denk ik. De din-sync heeft alle 5 punten nodig voor het signaal, midi maar 3. Ik zal de kabels toch nog even nakijken...De Acidlab is een hardware 303 kloon, geen VST.

@Elektro: Hoe groot is die set van je? Ik ben wel benieuwd.

Ik kan ook de dinsync ingang gaan gebruiken op de Acidlab, maar heb dan een dinsync splitter nodig. Mijn elektronica zaakje in Utrecht verkoopt geen din splitters meer helaas..... In Den Haag of Rotterdam wel?

ja dat bedoel ik .. dacht dat het probleem bij de dinsync lag maar dat gedeelte doet het dus prima
even vanuit gaande dat bij de 2 opstellingen van je de dinkabel altijd dezelfde kabel is ..
( en een echte din kabel is ... )

dat 1 patroon afwerken is namelijk wrm er volgens mij een continue op die 5de pin bij din zit ...
bij een midi kabel als dinkabel .. heb je dus idd die continue op pin 5 niet .. of zoiets !

zou het trouwens kunnen dat je midi thru midiclock er uit filtert of iets in die trant ?

trouwens kan je niet die bassline via din sync aan je 909 hangen en de rest via de midi uitgang van de 909 syncen ?
of kan de tr909 geen midiclock EN dinsync uitsturen >?

en kan die bassline geen dinsync naar midi converteren ?
dan ben je er ook zonder een din splitter te kopen ..

MIDI Kabel... DIN Kabel....

Al jaren erger ik me aan het geneuzel over MIDI kabels en de zogenaamde "echte DIN kabels".

Al sinds 1986 hangt bijna alles van mijn din-sync zooi aan universele DIN audio touwtjes, sommige uit de seventies die ooit aan een ouwe bandrecorder van Grundig hingen.
Die kabels haal je bij je plaatselijke hifi- en koelkastboer en er is nooit wat mee.

MIDI kabels moet je never gebruiken, echt niet want dan raakt de boel door elkaar en opeens werkt de zooi niet, dus, de 3 aderige DIN kabels.... WEGPLEUREN, RITUEEL VERBRANDEN! of snelbinders van maken.

Er is niks speciaals aan die "speciale MIDI" kabels, allemaal goud om oud ijzer.

Mijn studio is fors en er lopen echt veel sync en puls lijnen, maar ik heb NOOIT troubles met MIDI en DIN-Sync.

Misschien komt dat ook wel doordat de master in mijn geval een Atari TT is, en de DIN-SYNC units die de puls geven een aantal identieke MSQ 700's (ouwe Roland sequencers) zijn.

DIN SYNC MASTER unit zoeken? KOP OUWE ROLAND SPULLEN! Die lopen altijd!

Oh ja, ik heb ooit ook een Doepfer zelfbouw kitje gehad, dat was ook perfect.

Maar ja, DIN SYNC converters moeten een mooie gelijkmatige bron hebben aan het MIDI signaal, en mijn ervaring is nog altijd dat PC Windows MIDI niet echt lekker is.

Laatst gewijzigd:
Back