live setup: meer modules of toch kiezen voor meer toetsen

MIS

Ingeburgerd
Ik speel al enkele jaren live met een fantastische band. Ik heb een roland XP80, met verschillende exp. boards en een roland rd 700. Werkt allemaal lekker, maar toch, ik wil meer sounds. Ik zit nu te denken om mijn XP80 te verkopen (met pijn in het hart) en te vervangen door een fantom X7. Maar ik twijfel: ik kan hem ook houden en een XR module toevoegen, of ik denk zelfs aan een Motif ES rack. Zelfs denk ik eraan om een Nord Modular G2 te kopen met modules. Alles wordt dan aangestuurd vanuit mijn RD 700 (lekker aan de perfomances draaien en het hele spul gaat via MIDI mee). Wat is wijsheid. Zeler als je bedenkt dat een sampler ook nog ontbreekt aan mijn gear. Let wel, het gaat puur om het live spelen, de studio, daar kom ik wel uit met afzonderlijke apparaten. Ik wil ook niet te beperkt zijn in mijn patches. De XP80 heeft 32 performance-patches, tja dat wringt als je meer de 100 nummer wil spelen. Heeft iemand een aardige suggestie?

Frank

Re: live setup: meer modules of toch kiezen voor meer toetsen

Origineel geplaatst door MIS
Ik speel al enkele jaren live met een fantastische band. Ik heb een roland XP80, met verschillende exp. boards en een roland rd 700. Werkt allemaal lekker, maar toch, ik wil meer sounds

Ik speel zelf ook ik een live band met meerdere synths. Mijn Fantom met de SRX-07 ultimate keys kaart is overiges wel de meest gebruikte simpel omdat tie de beste sounds heeft voor het live werk: ac. piano, strings, fenders, wurli's etc. De FS1-R gebruik ik voor DX7 sounds, de Nord Lead voor de "analoge" sounds. De K5000 en Wavestation ga ik gebruiken voor pads, drones en FX. Het zijn qua synthese compleet verschillende synths met een eigen karakter en dat bied je veel mogelijkheden.

Wat voor sounds zoek je overigens?

Fantom x7 versus rack

Fantom x7 versus rack

Ha Sjaak,