Ik speel al enkele jaren live met een fantastische band. Ik heb een roland XP80, met verschillende exp. boards en een roland rd 700. Werkt allemaal lekker, maar toch, ik wil meer sounds. Ik zit nu te denken om mijn XP80 te verkopen (met pijn in het hart) en te vervangen door een fantom X7. Maar ik twijfel: ik kan hem ook houden en een XR module toevoegen, of ik denk zelfs aan een Motif ES rack. Zelfs denk ik eraan om een Nord Modular G2 te kopen met modules. Alles wordt dan aangestuurd vanuit mijn RD 700 (lekker aan de perfomances draaien en het hele spul gaat via MIDI mee). Wat is wijsheid. Zeler als je bedenkt dat een sampler ook nog ontbreekt aan mijn gear. Let wel, het gaat puur om het live spelen, de studio, daar kom ik wel uit met afzonderlijke apparaten. Ik wil ook niet te beperkt zijn in mijn patches. De XP80 heeft 32 performance-patches, tja dat wringt als je meer de 100 nummer wil spelen. Heeft iemand een aardige suggestie?
Frank
Frank
Maar op dit moment heeft het geen prioriteit omdat ik de NL3 slechts in 3-4 nummers gebruik, met de Fantom kan ik ook prima analoge string sounds maken. De Nord Lead 3 kan ik je in ieder geval echt aanraden voor het "analoge" podium werk, ze zijn zo degelijk als een tank en klinken als een klok.