renepela
Ouwe rot
Hoi allemaal,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een midi klavier om mijn CS-80V soft synth mee aan te sturen.
Een van de krachtigste features (afgezien van de waanzinnige klank natuurlijk) van de CS-80 is het feit dat je zeer expressief kunt spelen doordat ie gebruik maakt van polyphonic (key) aftertouch.
Het midi masterklavier wat ik nodig heb moet dus ook poly aftertoch ondersteunen.
Vandaag liep ik tegen een tweedehands Elka MK-55 master klavier aan.
Ik meen ooit eens gehoord te hebben dat dit model poly aftertouch heeft.
Ik kan echter op internet niet veel info vinden over dit apparaat.
Het grote broertje, de MK-88, heeft het volgens mij wel, maar van de MK-55 weet ik het niet.
Wie kan mij vertellen of de Elka-55 een goed klavier is om mijn CS-80V mee aan te sturen?
Heeft ie poly aftertouch?
Wat is een redelijke prijs voor zo'n ding?
Verder nog bijzonderheden waar ik op moet letten?
Alvast bedankt,
Rene
Ik ben al een tijdje op zoek naar een midi klavier om mijn CS-80V soft synth mee aan te sturen.
Een van de krachtigste features (afgezien van de waanzinnige klank natuurlijk) van de CS-80 is het feit dat je zeer expressief kunt spelen doordat ie gebruik maakt van polyphonic (key) aftertouch.
Het midi masterklavier wat ik nodig heb moet dus ook poly aftertoch ondersteunen.
Vandaag liep ik tegen een tweedehands Elka MK-55 master klavier aan.
Ik meen ooit eens gehoord te hebben dat dit model poly aftertouch heeft.
Ik kan echter op internet niet veel info vinden over dit apparaat.
Het grote broertje, de MK-88, heeft het volgens mij wel, maar van de MK-55 weet ik het niet.
Wie kan mij vertellen of de Elka-55 een goed klavier is om mijn CS-80V mee aan te sturen?
Heeft ie poly aftertouch?
Wat is een redelijke prijs voor zo'n ding?
Verder nog bijzonderheden waar ik op moet letten?
Alvast bedankt,
Rene