Serieus beginnen

DJ Dragonfist

Nieuwkomer
Hlow mense,

Ik houd me al een hele tijd bezig met wat simpele software pogrammaatjes zoals Magix Music Maker. Het begint me een beetje de keel uit de hange dat ik het steeds maar moet doen met zoiets niet-orgineels.

Ik wil dus eens beginnen met echt zelf tracks te maken, zonder zo'n simpel gedoe. Ik weet alleen niet hoe ik hiermee moet beginnen en wat ik hiervoor nodig heb. Mn budget is nog niet zo groot, dus voor écht apparatuur heb ik nog geen geld.

Kan iemand me wat tips geven over wat ik het beste kan gebruiken en ook fatsoendelijk is :P

Mzzl,

Wouter

Een midi keyboard aanschaffen in combinatie met Reason. Dan kom je een heel eind.

Download om te beginnen wat demo's van programma's als reason, fl studio en cubase. Bekijk welke software je het beste ligt en schaf die aan. Wat vsti plugins erbij voor synth geluiden en prutsen maar. Wellicht in de loop der tijd hardware synths erbij kopen.

Re: Serieus beginnen

Origineel geplaatst door DJ Dragonfist
Hlow mense,

Ik houd me al een hele tijd bezig met wat simpele software pogrammaatjes zoals Magix Music Maker. Het begint me een beetje de keel uit de hange dat ik het steeds maar moet doen met zoiets niet-orgineels.

Ik wil dus eens beginnen met echt zelf tracks te maken, zonder zo'n simpel gedoe. Ik weet alleen niet hoe ik hiermee moet beginnen en wat ik hiervoor nodig heb. Mn budget is nog niet zo groot, dus voor écht apparatuur heb ik nog geen geld.

Kan iemand me wat tips geven over wat ik het beste kan gebruiken en ook fatsoendelijk is :P

Mzzl,

Wouter
Hmmm hoe ver ben je al ontwikkeld....? Ben je DJ? Wat weet je van de muziek af?
Je kan wel tracks willen maken maar als je niet weet wat MIDI,VST etc. betekent zou ik me daar eerst maar eens in verdiepen...
Ik vind het iig leuk dat er hier iemand van mij eigen leeftijd is :P

Maar goed was is je Budged?
Muziek maken is best een dure Hobby.

Je kan het beste met een PC werken denk ik.....
Daarbij heb je dan nodig:

- Goeie geluidskaart( E-mu 1212m?) €200?
- Monitoren (alesis monitor 1 active MK2) €340?
- Snelle maar vooral zware PC 1 gig RAM ongeveer. €600?
- Muziek proggje ( Cubase, Fruity loops, Reaktor) ??
- MIDI Keyboard kan je ook wel mee wachten..... € 80?
- Maar het ALLERBELANGRIJKSTE is dat je zin en tijd hebt om muziek te maken.......€ onbetaaldbaar :P

Misschien kan je wat meer vertellen over je ervaring ....?

Stef:biertje:

Heej,

me budget is op dit moment eiglijk nog nix.. rond de €50 ofzo..
maar ik ga binnekort werke en het geld wat ik daarmee verdien geef ik alleen maar uit aan apparatuur.

Ik ben eiglijk gwoon nog bijna niet ontwikkeld.. met wat simpele speeltjes al Music Maker, wat je gewoon bij intertoys kan hale denk ik, kan ik mezelf dus nog niet egt een DJ noemen...

Maar dat komt hopelijk nog wel en wil ook ook bijzonder graag :)

mzzl,

Wouter
;)

Heej,

me budget is op dit moment eiglijk nog nix.. rond de €50 ofzo..
maar ik ga binnekort werke en het geld wat ik daarmee verdien geef ik alleen maar uit aan apparatuur.

Ik ben eiglijk gwoon nog bijna niet ontwikkeld.. met wat simpele speeltjes al Music Maker, wat je gewoon bij intertoys kan hale denk ik, kan ik mezelf dus nog niet egt een DJ noemen...

Maar dat komt hopelijk nog wel en wil ook ook bijzonder graag :)

mzzl,

Wouter
;)
Heb je wel al DJ Gear??
als ik je budged hoor zal ik maar ff gaan sparen.....
geld lenen bij je ouders is ook een goeie optie(doe ik ook altijd).
ik denk dat draaien onder de knie krijgen voor jou nu even de beste optie is ondertussen lekker sparen en de muziek gaan "begrijpen".
veel naar hardcore luisteren en kijken hoe zo'n track nou in elkaar steekt qua hoogtepunt etc.
via draaien kom je ook meer in de muziek wereld terecht en ga je er ook meer van snappen.
het hoeft niet altijd bij draaien te beginnen kijk maar naar mede forum-lid Catscan..
maar die heeft gewoon talent.

stef

ff ter verduidelijking: een DJ *draait* muziek ... een muzikant *maakt* muziek ;)
je wilt dus muzikant (of wat we tegenwoordig heel hip: producer) worden...... een essentieel verschil ..succes!

Tja dan is het muzikant he :P

Het DJ komt latr miss nog wel...
Maare, heb je dan ook glijk nog wat tips hoe ik dit dan als absolute beginner aan moet pakke? :)

Mzzl,

Wouter

Tja dan is het muzikant he :P

Het DJ komt latr miss nog wel...
Maare, heb je dan ook glijk nog wat tips hoe ik dit dan als absolute beginner aan moet pakke? :)

Mzzl,

Wouter

sparen tot je genoeg geld hebt voor een goede geluidskaart (als je die nog niet hebt) ... daar zit dan vaak een lading software bij die prima te gebruiken is voor meer eigen composities...vaak zijn dat "lite" versies van bv Cubase, Reason en/of Ableton Live ... daar kun je een heel eind mee komen.... leuk voordeel van Ableton Live is dat je ook gewoon met je computer-toetsenbord kunt inspelen, dus je hebt niet gelijk een midi-keyboard nodig

Koop een tweedehands controllertje voor zo'n honderd euro.
Download A-synth, superwave en stringer.

Sequencer programma is ook handig.

De rest kan je er later allemaal bij kopen.

okeej thnx

Ook al snap k helaas zowat nix van die dinge.. t klink goed :)
Kan ik op die manier dus ook simpelgezegd een lkkre track make (dus zelf bass, melodie.. zoon dinge:P)

mzzl
:D

Nog meer tips om serieus te beginnen/genomen te worden:

- Schrap dat DJ uit je nick want zoals je al schreef, kan je helemaal niet DJ-en.
- Gebruik SMS-taal op je mobieltje en niet op dit forum. Wat een taalverloedering!
- Koop wel degelijk een USB midi-keyboardje want dat jammed beter dan je toetsenbord.
- Voor de rest kan je wat Olafmol schrijft voor waar aannemen in tegenstelling tot de rest van de forumleden (exclusief mijn persoontje uiteraard :frons: )

B.

Origineel geplaatst door battledroid

- Schrap dat DJ uit je nick want zoals je al schreef, kan je helemaal niet DJ-en.
- Gebruik SMS-taal op je mobieltje en niet op dit forum. Wat een taalverloedering!
- Koop wel degelijk een USB midi-keyboardje want dat jammed beter dan je toetsenbord.
- Voor de rest kan je wat Olafmol schrijft voor waar aannemen in tegenstelling tot de rest van de forumleden (exclusief mijn persoontje uiteraard :frons: )

B.

Dank je wel meester battledroid ;)

BuzzMachines is toch een gratis progje? daar kan je een hele track mee maken begrijp ik....of begrijp ik dat verkeerd?

en dan een 2e handse M-audio Aidiophile pci geluidskaart a 50 euro en aan de gang!

Neem ook een andere naam die wel representatief is en niet een samenvoegsel is van al uitgekauwde dingen ;)

Tja dank voor nieuwe tips:P
Ik was hiesowieso van plan dat DJ- uit mn naam te doen, maar daarvoor moet ik weer een nieuw account aanmake, ofnie?

Merja, ik ga maar eens wat expirimentere met de software e.d. die jullie me aangerade hebbe.. en dan eens kijke of het me allemaal goed gaat.. Het zal in ieder geval wel beter zijn dan waar ik het nu mee moet doen.

Mzzl,

Wouter

Origineel geplaatst door battledroid

B.
haaalllooo het maakt toch helemaal niks uit of je DJ voor je naam hebt staan
Ik noem me zelf ook muziekant en dat slaat waarschijnlijk ook nergens op.
dus waarom niet DJ huppelupup
DJ betekent voor mij dat je bezig bent met muziek verder niks.

stel je voor dat ik me zelf muzikant dre zou noemen zou je daar ook wat van zeggen.

Origineel geplaatst door dr.DRé
haaalllooo het maakt toch helemaal niks uit of je DJ voor je naam hebt staan
Ik noem me zelf ook muziekant en dat slaat waarschijnlijk ook nergens op.
dus waarom niet DJ huppelupup
DJ betekent voor mij dat je bezig bent met muziek verder niks.

stel je voor dat ik me zelf muzikant dre zou noemen zou je daar ook wat van zeggen.
als je in de muziek-scene DJ voor je naam zet schept dat wel verwachtingen hé :geslaagd:

Ik snap Battledroid heel goed.

Heel veel jochies zetten DJ ervoor omdat het stoer is, of ze 1 x een plaat hebben aangeraakt.
En als deze jongen zich DJ noemt terwijl hij het over muziek maken heeft en nog niet eens draait ... dat kan nog wel eens wringen ;)

Back