Module met veel vocal- en choir-sounds

Archaos

podium-duiker
Ik ben op zoek naar een synthmodule met veel goede vocal- en choir-sounds. Welke modules hebben dit nou specifiek echt? Ik heb momenteel een Korg X5DR-module. Deze heeft opzicht wel wat redelijke sounds, alleen bezit ie maar erg weinig en ik weet ook niet goed hoe ik nou meer klanken kan maken hierin.

de goedkoopste optie is een nord micro modular (ongeveer €250), maar goede vocal geluiden betekend (heel) weinig polyphony. en het is geen module. de nord G2 engine, nieuw voor rond de €850, is wèl een module en heeft veel meer polyphony dan de micro. voor de modulars geldt wel: goede (eigen) resultaten kosten veel tijd, maar als je synthese-hart op de juist plek zit is dat geen punt =)

de yamaha fs1r module (zo'n €500) is één van de beste vocal modules (en een FM bak):

review

artikel over formant synthese (en de fs1r)

ongeveer in dezelfde prijsklasse: een kawai k5000 additieve synth voeden met choir/vocal samples en vanaf daar verder gaan lijkt me ook een mooie oplossing voor 'echte' vocal synthese.

de elka synthex (toetsen), een 'gewone' analoge polysynth, kan hele mooie koren produceren (een juiste combinatie van band-pass filter en sync), maar is prijzig (tussen de €1500 en €2000); nog duurder: serge modulair, met de juiste modules - of bedoelde je niet dat soort modules? :D

Heeft de yamaha motif lijn.... nog steeds die mooie volle live doooo's, en daaaaa's etc....
bij de psr 9000 , pro en tyros lijn zijn er een aantal mooie bij....

Ik doel op de 'afdeling' choirs bij de motif lijn...

Weet iemand dit ?

Er zitten mooie Ooooohs in de Motif, maar Aaaaahs zijn niet aanwezig! Of dit op de motif ES ook zo is weet ik niet, maar de classic versie heeft geen Aaaaahs, helaaaaaahs.

Ik vind Roland koorgeluidjes trouwens wel mooi altijd.

Ik heb toch maar besloten om op sample cd's over te gaan, omdat ik samples wel in mijn Motif kan verwerken . Ik ga dan ook mijn Korg X5DR-module van de hand doen. Dus mochten er nog geinteresseerden zijn...

:confused: :r :L
Weet iemand een goede sample cd met koren?
Het hoeft geen super uitgebreide cd te zijn (lees: geen superdure).

=(
Inderdaad best wel super duur.
Maar bedankt voor je tip.:)

Ik dacht meer aan:
ProSamples Vol 13 – Choirs
Hallellujah
Classical Choirs
Extended Classical Choir

Of zijn deze allemaal ruk?
Heeft iemand ervaring met (een van) deze cd's?
:koffie:

Of is een Vocal kaart voor de Roland JV1010 een goede optie?
Kun je volgens mij ook wel kopen voor € 75 - € 100.
Ik heb geen ervaring met deze kaart en ik twijfel nog of ik deze aanschaf of een goede sample cd.

roland cpm-32 antieke preset bak, kost geen bal 2e hands en heeft hele goede choirs vind ik. nadeel zijn alleen de fixed midi kanalen, 11 tot 16 of zo.

Wat een gedoe allemaal... Goede choirs kun je toch gemakkelijk uit een JVx0x0 halen? :confused: Eventueel aanvullen met een voice expansionboard en je hebt er al helemaal tig. Ook helemaal niet duur, zo'n JV-module.

(maar met een sampler kan het ook natuurlijk)

Back