Clips maken

The Darkforce

There'll be no order
Ik speel tegenwoordig op school met video beelden in pinacle en vind dat erg leuk om te doen ik speelde al met het idee om video beelden onder mn muziek te monteren dus nu ga ik in de zomer vakantie daar is aan beginnen.

nou vroeg ik me af of er hier mensen zijn die daar al ervaring mee hebben en voorbeelden, tips en trucs hebben

(oja ik heb al bij de zoek functie gekeken en ben hier niks over tegen gekomen)

Zoek eens op AVID. Is het AV programma waar half Hilversum op draait. Is een best ingewikkeld pakket, maar dan heb je ook wat.

In de ouwe Logic 3.6 versie heb ik al de mogelijkheid om videobeelden gelijktijdig in een kadertje te laten meelopen met de tracks. Op die manier heb ik al wel eigen vakantie-videootjes (ook in Pinnacle gemonteerd - is inderdaad heel tof om doen) van muziek voorzien. Op die manier (dus eerst video monteren, daarna pas muziek maken) kan je perfect inspelen op de beelden en kan je eigenlijk vrij improvisatorisch te werk gaan. Als je eerst muziek hebt en daarop video wil gaan monteren heb je iets meer voorbereiding nodig, een draaiboek maken in feite, want dan komt het soms op seconden aan om dingen mooi te laten uitkomen.
Maar natuurlijk werkt iedereen op zijn eigen manier het gemakkelijkste....
Ik wil uiteraard na de zomer het resultaat te zien krijgen! Suc7!!

Origineel geplaatst door waxx
avid is goed, maar duur, als budgetoplossing zou ik eerder voor adobe premiere gaan, het werkt wat trager, maar het uiteindelijk resultaat is evengoed, met een krachtige pc en een goede break out box en monitor kan je hiermee proffesionele resultaten bereiken.

voorlopig heb ik alles gratis tot mijn beschikken en op aankoop krijg ivm school een boel korting

op dit moment werken we op school met pinacle dus zal ik daar ook thuis mee werken

maar niemand al ervaring met "eigen clips/vj beelden"

ik heb deze gemaakt...

ik heb deze gemaakt...

Ik heb onlangs deze gemaakt was wel ff zweten hoor!

:dubbel:

Attachments

• paperclip.jpg
    paperclip.jpg
    17,6 KB · Bekeken: 87
Gewoon lekker met Adobe after effects klooien, daar kan je leuke animaties mee maken, beelden bewerken enz. Het werkt een beetje als een sequencer. Is ook niet zo heel duur en je hebt niet veel nodig qua hardware...op een gewone huis tuin en keuken pc kun je al dingetjes maken met plaatjes die je inscanned ofzo.

En aan AVID heb je niks...alleen als je de Ivo niehe show wil gaan monteren ofzo...

ik doe een opleiding waar het monteren van video en audio onderdeel van uit maakt. Wij werken op school met media 100, ook een editing systeem, maar het liefste werk ik zelf met de adobe premiere en adobe after-effects combinatie.

tsja, tips.... ik neem aan dat je de beelden gaat schieten met een dv-cam? Zo ja welke, op school maken we gebruik van semi-professionele 3 ccd cams van canon. Die leveren echt een mooi plaatje.

Zorg voor je begint voor een goed script. Beschrijf hier in wat je exact wilt gaan filmen, of het een close-up is, een medium shot, of een long shot. Dat werkt gewoon het snelste. Maar natuurlijk kun je ook op de "set" je script invullen.

Verder is het belangrijk om zo veel mogelijk materiaal te schieten, niet alleen wat je in je script hebt staan. Want het zal net gebeuren dat je ergens een fill-shot nodig hebt en niks bruikbaars meer op tape hebt staan.
Als je kijkt naar clips op tmf enzo, zie je dat beelden snel wisselen, houdt hier rekening mee bij het schieten van je materiaal.
Het een en ander ligt natuurlijk oook aan de soort muziek die er onder staat.

succes!

Back