Synth + Sequencer

seiko

Unprofessional Abuser
Hi,

Ik ben bezig om een minimale setup bijeen te krijgen om terug wat meer Live te gaan.
Wat ik er voorlopig al zeker in wil is mn Machinedrum door mn Sherman door mn Modular voor de drums (+ effecten erop).
Ik ben er over aan het denken om een Monomachine te kopen voor de Synthklanken maar wilde eens horen of er nog andere valabele (en mogelijk goedkopere of gemakkelijker tweedehands te vinden toestellen) mogelijkheden zijn.

Moet wel een aantal verschillende sounds tegelijk kunnen afspelen en goed editeerbare sequencer (zoals bv die van de Machinedrum met zn Parameter Locks).

Ik weet het, ik zou mn RS7000 kunnen meenemen en mn Virus erop aansluiten maar wil het nog minimaler houden.

Machinedrum + Monomachine + Ableton Live lijkt me ideaal, maar wil toch eens checken of er geen iets goedkoper alternatief is dan de Monomachine.
Misschien interessant om enigszins de muziekrichting aan te wijzen, ben bezig in verschillende genres richting brokenbeats/abstract/glitchy stuff (Pole/Autechre maar dan veel slechter ;-) , minimale en ook hardere techno en electro ...maw , zoek een synth die 'machinaal' klinkt (hoeven geen mooie pianootjes in te zitten if you know what I mean ;-) en live zo tweakbaar mogelijk.

Niemand een Monomachine te koop trouwens ??

Groetjes,
Patrick

Laatst gewijzigd:
kijk eens richting een evolver zou ik zeggen, zwaar onderschat apparaat en klein... nog beter poly evolver maar ja.
ikzelf ben ook bezig aan men minimale live setup

dit is ondertussen een mpc2000xl, machinedrum, evolver en kaospad II een spirit m12 als mixer messchien als uitbreiding men virus B ook toevoegen. wat ik nog mis is een klein keyboard want 88 toesten meesleuren is een beetje teveel van het goede

je kan ook nog op zoek gaan naar een quasimidi polymorph
de evolver is idd ook een leuke kandidaat.
je hebt natuurlijk ook nog de dx200, de an200 en de electribe maar op de dx200 na zijn die naar mijn mening niet zo interessant...
ehmm ik weet er uit het hoofd even niet zo veel meer...

heeft die synth van mfb geen onboard sequencer?
of emu command station maar das meteen wel weer meer dan alleen een synth..

Back