Alpha Juno de gekste

KAOSKAOS

Ouwe rot
Ik ben de laatste tijd weer eens flink aan gang gegaan met @juno2 en heb weer met veel plezier een aantal nieuwe klanken gemaakt. Dat ie goed kan stofzuigen weten we wel maar ook voor strings en bassen is ie echt geniaal. Alles wat ik met het ding doe valt meteen perfect in de mix.

Dus het word eens tijd dat ie zijn eigen plekje krijgt op het forum

Enig nadeel is dat teveel schoongemaakt moet worden.

Hoe zijn jullie ervaringen?

HAIL ALPHA.

weer iemand nog een goeie editor die onder xp werkt??

Het is ook mijn grote liefde! Ik heb meerdere synths gehad, maar heb besloten alleen verder te gaan met deze!

Lekkere basjes inderdaad. Ook leuk voor reeses en subbass. Heb hem heel erg lang niet meer gebruikt. Moet hem maar weer eens van stal halen...

onderschatte bak ?? ik had al ver voor ik met synths in aanraking kwam het woordje juno geleerd hardcorefan:biertje:

onderschatte bak ?? ik had al ver voor ik met synths in aanraking kwam het woordje juno geleerd hardcorefan

Ja natuurlijk maar dat was voor een type geluid. De alfajuno is gewoon een prima allround synth en dat weten niet veel mensen.

Ik gebruik mijn Alpha Juno in combinatie met een MKS-50 voor "true stereo". Die chorus is leuk, maar het wordt net iets teveel kunstmatig. Maar 2 van deze machines is onverslaanbaar.8)

Origineel geplaatst door bronswerk
Ik gebruik mijn Alpha Juno in combinatie met een MKS-50 voor "true stereo". Die chorus is leuk, maar het wordt net iets teveel kunstmatig. Maar 2 van deze machines is onverslaanbaar.8)
stereo is ansich al iets kunstmatigs... alle geluiden der natuur zijn bij de bron per definitie al mono nutuulk...

Origineel geplaatst door 6 trak
stereo is ansich al iets kunstmatigs... alle geluiden der natuur zijn bij de bron per definitie al mono nutuulk...

Oh, ik hoor toch echt stereo met mijn 2 oren :confused:

Toevallig gisteravond weer eens aan de slag gegaan met mijn alpha. Ik vind em vooral heel goed klinken voor mild klinkende chord stabs en staccato riddles met wat filter gesweep. En zoals hiervoor gezegd ;hij glijdt als boter door de mix (al ben ik geen mixmeister) maar pas met fx komt ie echt tot zijn recht.
Voor mij ook een keeper, zeker nu de BCR alle parametertjes van knoppen voorziet.
Gewoon een fijne bak die zich in elke stijl wel thuis kan voelen en voor die 150 euries (alpha1) tegenwoordig een koopje. Met een beetje geluk heb je voor dat geld zelfs een extra noise generator uit je LCD !:biertje:

Origineel geplaatst door jes303
heeft iemand ervaring met het vervangen van de batterij voor het geheugen? volgens mij is het tijd dat ik de mijne (een juno-1) ga vervangen denk ik..

Volgende week wil ik de batterij van een Juno-2 gaan vervangen. Ik wil eventueel wel wat fotootjes van de operatie skieten en posten. :)

Volgens mij (vermoeden op het gehoor af) is Daan een liefhebber van de juno.
Ik meende een patch te horen van de alpha juno in zijn "housewife"

zou je dan meteen foto,s van het klavier willen maken want ik wil mijne is nakijken voor z,n aftertouch

Origineel geplaatst door bronswerk
Oh, ik hoor toch echt stereo met mijn 2 oren :confused:

men hoort in zogenaamd stereo wat eigenlijk ook mono is. Enige reden dat wij (en de meeste dieren) 2 oren hebben is puur om afstanden te bepalen en richting. Geluiden in de natuur zijn altijd mono. Kunstmatig geluid kan stereo zijn waarbij in het geval van de juno j gewoon mono geluid hebt wat je kopieert om zo 2 kanalen te vullen. Echter om "echt"stereo te hebben (wat niets anders is als bepaling waar de bron zit) moet dus links van rechts verschillen...

Back