mpc-1000 of mpc-2000xl mcd?

De BoomChik komt niet met sampling, zover iemand weet, toch he?

Ik dacht van wel. Hij is namelijk mede ontworpen door Roger Linn, die de MPC60/3000/Linn9000 heeft ontworpen.
Sampling samen met analoge klankopwekking maakt de Boomchik de vetste drumbak ter wereld (op papier natuurlijk)

Ik heb voor de MPC1000 gekozen omdat er 128Mb geheugen in kan.

Ik dacht van wel. Hij is namelijk mede ontworpen door Roger Linn, die de MPC60/3000/Linn9000 heeft ontworpen.
Sampling samen met analoge klankopwekking maakt de Boomchik de vetste drumbak ter wereld (op papier natuurlijk)

Dat zou wel echt vet zijn en wellicht het wachten waard. Want over de Evolver ben ik ook erg te spreken. Maar het feit dat er pads op zitten wil toch niet zeggen dat je ermee zal kunnen samplen?! Heb je een bron daarvan ergens?

Nog steeds in overweging. Waarschijnlijk wordt het een 2e hands Spectralis.
Het is over het budget heen, maar in mijn werkveld krijg ik regelmatig voorspelbare bonussen, dus dan kan ik daar de komende 2 a 3 maanden de kas weer mee spekken. Why not. Ik dacht wel dat de verkoper niet meer twijfelt over de verkoop, hopelijk hoor ik hier snel iets over.
In ieder geval heb ik juist de komende maand veel vrije tijd voor muziek, dat is dan de grote reden het voorruit te schuiven.

Vandaag bereikt me ook de mail van Thomann dat de mpc-1000s die vanaf nu geleverd worden de padfix bevatten. De keuze voor mpc was eigenlijk weggevallen, maar is daarmee even terug.
Al voel ik me diep bedroefd bij het idee geen Spectralis te hebben dadelijk maar een mpc.
Eigenlijk wil ik helemaal geen mpc, merk ik :)

De keuze voor mpc is meer ingegeven uit budgetoverwegingen. Dat zie je al helemaal terug in dit topic; eigenlijk wilde ik een Specki, maar bleek te duur. Ook heb ik naar MD gekeken, maar ook dan is budget de overweging. Ik wil geen wel-erg-digitaal-klinkende MD met minder goeie rotaries en ook geen non-modulaire DSP-op-laag-pitje mpc.
Veel muziek-maak-lol zit voor mij ook in het gekke-dingen-uithalen.
Freaky vervreemdende synthlijntjes en drums. En ik ben erg picky wat betreft drumgeluiden, dus sampling engine hiervoor in de Spectralis is ideaal, en MD zou alleen kunnen als het de UW zou zijn.
Ik wil in ieder geval niet beperkt worden, terwijl ik in de specs van de mpc-1000 alleen maar beperkingen zie. Waarbij ik dat maar probeerde te zien als voordeel, uit budget overweging.

Ik denk dat ik met een mpc sneller muzikalere resultaten bereik, omdat deze meer traditioneel van opzet is. Maar de eindproducten zoals songs, los van het in- en uitpunchen van tracks, redelijk statisch zullen zijn. Echt iets tweaken doe je er niet op. Je kunt wel parameter tweaks opnemen, maar deze lopen statisch in dezelfde lengte mee, varieren als ik het goed heb alleen de sample als geheel, en er zijn er maar 4 a 5 per sample, toch, waarbij ik relatief nutteluze (voor serieuze effectsortering) zoals panning meereken. En waarbij ik ook moet bedenken; digitale filter.
In hiphop is dat overigens natuurlijk prima, een statische, 'organische' (qua timing, iig geen grid-timing) beat; daarin komt alle variatie/dynamiek traditioneel uit de rap, en ik houd ook van hiphop, met name de native tongue beweging.
Maar... of ik met wat beats kloppen tevreden zal zijn? Denk het eigenlijk totaal niet. En daar mis ik ook het talent voor; ik ben toch meer een techhead die wil space'n op parametertweaks, sequencertruuks en goeie synth engines. Maar ook m'n eigen drumgeluiden wil samplen. Hallo Spectralis :)

Bovendien is de spectralis op alle facetten een goed ontwerp. Dat gevoel heb ik althans. Als programmeur weet ik hoe je door ontwerpkeuzes te maken bepaalde latere wensen maar moeilijk kunt waarmaken zonder ergens anders consessie te doen, een halve implementatie te geven of het hele ontwerp op de schop te gooien.
Joerg wist klaarblijkelijk precies welke kant hij op wilde, en als ik zie hoeveel wensen hij kan waarmaken en welke dat zijn moet het onder de motorkap qua software en hardware wel akelig mooi/doordacht ontworpen zijn. Ook las ik ergens; nieuw front nodig? Krijg je een nieuwe opgestuurd, los, en vervangen is een kwestie van 2 multikabels ompluggen en wat schroeven. Dat zegt mij dan: hee dit is van binnen net zo goed modulair opgezet met de gedachte van vervangbaarheid; Dit is puur.

Wat kan ik lekker er op los dubben, he. Eigenlijk had ik mezelf beter "dub" genoemd :kroon:

JJ os 2 gaat de bomdiggy worden, grid edit in je main screen! adsr! keygroups.. ik denk dat er nog veel meer te gekke shit bij komt..

....of je koopt gewoon mijn mpc2000xl. Geen padgezeur. Lekkere beatjes maken. Het hoeft niet zo moeilijk te wezen.

Back