mpc-1000 of mpc-2000xl mcd?

mpc

mpc

heb net een mpc1000..

en ik vraag me af of je met de mpc evengoed basslines kunt samplen & sequencen zoals je dat met drumsounds kan doen.

Laat je best dan de bassline & de kick door een zelfde output komen (de frequenties liggen dicht bij elkaar dus de equalizing kan je gelijk zetten) of plaats je die best over verschillende outputs??

Toen nu toe deed ik kick op output 1 en bass op output 2, maar ik vermoed dat je die even goed beide op output 1 kunt spelen...??

Re: mpc

Re: mpc

Origineel geplaatst door K-Lee
heb net een mpc1000..

en ik vraag me af of je met de mpc evengoed basslines kunt samplen & sequencen zoals je dat met drumsounds kan doen.

Laat je best dan de bassline & de kick door een zelfde output komen (de frequenties liggen dicht bij elkaar dus de equalizing kan je gelijk zetten) of plaats je die best over verschillende outputs??

Toen nu toe deed ik kick op output 1 en bass op output 2, maar ik vermoed dat je die even goed beide op output 1 kunt spelen...??

Wat is het probleem?:confused:

Is het noodzakelijk om kick & bassline door een afzonderlijke output te laten spelen?
Of mogen die beide door eenzelfde output (omdat de frequentierange zowiezo in dezelfde buurt ligt)

Ik denk dat als je kanalen over hebt je het beter gescheiden kan houden en als je tekort komt is het een goede optie lijkt me om ze samen te houden. Toch heeft apart zeker mijn voorkeur.

Origineel geplaatst door lo-fi
En met floppies hoef je ook niet meer te klooien, want zoals Sander en ik weten prop je er voor 'n paar tientjes een perfect werkende cardreader in (thanks Sander!).

Heb je daar toevallig een link/tutorial/topic over?

Ik heb er sinds vorige week zo'n carddrive in, en het is echt een aanrader! Het houdt twee keer niks in qua werk maar het loont echt wel.

heeft dob er nu ene gekocht eigenlijk?
RS7000?

een alles in ééndoos is aantrekkelijk, maar zelf werk ik nog altijd liever met een paar kleine apparte spulletjes...

als je op je pc sampled en je hebt niet een echte high end geluidskaart verlies je dan niet een hoop mooie klank als je hem zo naar je mpc kopieert via usb?

Als je hetzelf nog goed vindt klinken maakt het toch niet uit. Je kan ook met de mpc opnemen, dan vanaf de geheurgenkaart editen op de pc, opslaan en weer openen op de MPC.

Origineel geplaatst door Chulukinat
als je op je pc sampled en je hebt niet een echte high end geluidskaart verlies je dan niet een hoop mooie klank als je hem zo naar je mpc kopieert via usb?

Als iets al digitaal is (kopie) niet,
opnemen in de pc wel.

EB 16 FX

EB 16 FX

ik sta op het punt een mpc te kopen maar zal ik nou eentje pakken met EB 16 FX of niet? zijn ze nou echt zo kut als iedereen zegt of zijn ze nog wel bruikbaar als je niet per se een commerciele track wil maken waarin alles perfect is?

Re: EB 16 FX

Re: EB 16 FX

Origineel geplaatst door Chulukinat
ik sta op het punt een mpc te kopen maar zal ik nou eentje pakken met EB 16 FX of niet? zijn ze nou echt zo kut als iedereen zegt of zijn ze nog wel bruikbaar als je niet per se een commerciele track wil maken waarin alles perfect is?

Los van wat 'iedereen' zegt, denk ik dat je beter een extern apparaat hiervoor kunt gebruiken. Dat bord kost al gauw 150 euro extra, en voor een béétje extra cash, kun je een fijne multiFX unit kopen (bvb een TC M300, waar je nog knoppen bij hebt ook).

Ik ben van de 1000 naar de 2000xl "gedowngrade". Vond de 1000 supervet maar ook superklein en dat vind ik niet fijn werken. Ik had geen geld voor een 2500, dus ben ik voor de 2kxl + s5000 sampler gegaan... heb de sampler NOG niet over 2 weekjes... maar kannie wachten! Dit werkt echt veel fijner voor mij.... 8)

Zit weer voor dezelfde vraag. :D

Inmiddels heb ik wel al 's een mpc-1000 in huis gehad. Was er weinig over te spreken, vooral omdat de pads zo slecht aanvoelden. Mss. ga ik dus voor een nieuwe, met nieuwe pads.
Ook heb ik een ASR-X even in huis gehad, maar die had ouderdomsgebreken en sync'te niet.

Spectralis is ook nog interessant, maar ik denk niet dat ik er echt old-school mee zal samplen van een plaatje; je moet eerst op je mac/pc een sample maken en die dan via USB oversturen. Bovendien is die welhaast 2 keer zo duur. Maar komt naast de erg uitgebreide sequencer en "sampler" met erg vette synthengine. (soort van modulair)

Dan twijfel ik wel nog over een losse hardware seq en sampler... maar dan wordt het ook vet duur. (dan denk ik aan p3 met ASR-10 ofzo)

RS-7000's sampling engine blijkt, correct me if I'm wrong, phrase gebaseerd. Daar heb ik niks aan, ik wil gewoon old-school iets geks opnemen en dat on-the-fly editten, pitchen, reversen en sequencen.. in het creatieve moment blijven, zeg maar.

Het blijft verdorie moeilijk. Als je zegt: hardware sample/sequencer met brute specs alsjeblieft. Terwijl eigenlijk van een mpc-1000 beide niet exeleren; sampling is niet bruut (editting/parametrisering beperkt) en ook de sequencer niet, toch? Je kunt niet eens patterns met verschillende lengtes parallel afspelen voor de leuke mindbending beatvariaties, of b.v. sample-starttijd varieren over de tijd. (kan mss. wel met jjos)

De BoomChik komt niet met sampling, zover iemand weet, toch he?

Vervelend dat ik allebei erg leuk vind; met parameters goochelen, maar ook gewoon een beat inkloppen en wat samplen. Anders kon ik gewoon iets wegstrepen.

Ik wil te veel :D

jij wilt eigenlijk gewoon een laptopje met ableton live en een usb drumtrigger dingetje. Als je toch al zo veel achter de computer zit is dat zowiezo voor jou een goede keuze omdat je computer-gerelateerde problemen makkelijk aan kan.

Het blijft verdorie moeilijk. Als je zegt: hardware sample/sequencer met brute specs alsjeblieft. Terwijl eigenlijk van een mpc-1000 beide niet exeleren; sampling is niet bruut (editting/parametrisering beperkt) en ook de sequencer niet, toch? Je kunt niet eens patterns met verschillende lengtes parallel afspelen voor de leuke mindbending beatvariaties, of b.v. sample-starttijd varieren over de tijd. (kan mss. wel met jjos)

Als je nu een MPC1000 koopt, dan moet je gewoon het alternatieve JJ os kopen voor een paar euro ipv het Akai os.
http://www7a.biglobe.ne.jp/~mpc1000/

Je kan dan veel meer met je 1000. Er zit ook een grid sequener/editor in.
Je kan je pad mutes opnemen, etc.

Back