[mix] Knisperent hoog

Ja objectief gezien klinkt het dus volkomen K*t en distorted, maar het heeft wel meer drive gekregen vind ik.
't Moeilijkste lijkt het me om dezelfde drive en energie in een kraakheldere gepolijste mix te krijgen.

Origineel geplaatst door Arv
Het is toch wel een rare tegenstelling. Mensen vinden dus dit soort 'hoog' dus erg mooi, maar ondertussen produceert iedereen met software waardoor er vaak een overdose aan hoog in de mix terecht komt.. :confused: Met als argument dat het zo mooi en heldere mix is..

Snap ik het nog?

Mij heb je ook nooit horen beweren dat ik dat helder hoog mooi vind,
sterker ik ben altijd een groot voorstander van een S950 geweest, juist
voor die smerige h-hats.

Distortion is verre van perfect, vind wel dat je in de voorbeeldjes duidelijk
kan horen dat dit iets prettigs toevoegt, het is de combinatie *van*gebruik
en combinatie *hoe* je het gebruikt.

Dave clarke gebruikt ook een akai sampler,een s3000 meen ik, en dan samen met een dj mixer.
Hardware samplers zijn meer dynamisch,en kleuren prettiger vind ik.
Luister het verschil maar eens met elke willekeurige soft wave sample player,en een hardware bak.
Dan gaat er een wereld open denk ik voor veel mensen, die dan het welbekende "aaaaaaaaahhhhh zit dat zo" zullen roepen.

Ben ik helemaal met je eens Trash, daarom staat die Akai van mij
ook nog steeds in het rack.:eureka:
Blijft een lekkere knalbak.

Origineel geplaatst door mikemix
Ben ik helemaal met je eens Trash, daarom staat die Akai van mij
ook nog steeds in het rack.:eureka:
Blijft een lekkere knalbak.

Ik bedoelde jou ook niet Mike! :D Maar meer in het algemeen..

Ik ben ook nog steeds in mijn nopjes met de S950.. Het is wel een bitch om mee te werken (die van mij kapt er soms spontaan mee) maar het is voor een goed doel!

R

Origineel geplaatst door Backdrop
Ja objectief gezien klinkt het dus volkomen K*t en distorted, maar het heeft wel meer drive gekregen vind ik.
't Moeilijkste lijkt het me om dezelfde drive en energie in een kraakheldere gepolijste mix te krijgen.

Ik denk zelfs dat het onmogelijk is dit in een kraakheldere gepolijste mix te krijgen. Waarom?

Nou omdat he met deze techniek dus harmonics toevoegd (doet elke distortion in principe) en dat is nou precies waar onze oortjes erg gevoelig voor zijn. Kraakhelder zou betekenen dit zonder distortion te doen en dat zou dus ook zonder harmonics zijn.

Of ik moet een techniek over het hoofd hebben gezien!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Arv

Ik ben ook nog steeds in mijn nopjes met de S950.. Het is wel een bitch om mee te werken (die van mij kapt er soms spontaan mee) maar het is voor een goed doel!

R

Zou de voeding kunnen zijn, check eens de draden van het voedingsboard,
is een bekend euvel v/d 900/950 serie.

Origineel geplaatst door mikemix
Zou de voeding kunnen zijn, check eens de draden van het voedingsboard,
is een bekend euvel v/d 900/950 serie.

zal vanavond eens kijken, thnx

er zijn ook een aantal goede VST compressors die het hoog zodanig compressen dat het gaat knisperen,...

beetje zoeken en experimenteren, succes!

Origineel geplaatst door Backdrop
Hier is tie dan. Een stukje gain distortion door de TLaudio Ivory EQ. De tweede keer is met.
(Handig man zo'n EQ als compressor gebruiken :D )

Heb jij dit zelf gemaakt Back? ;)

Origineel geplaatst door Cisco
Heb jij dit zelf gemaakt Back? ;)

Laat maar! ik heb niet goed gelezen?! :gaap:

Ik zou wel willen dat ik dat gemaakt had. :) Nu ik het zo terughoor is alleen fragment 3 erop vooruitgegaan.

Beetje ouwe thread;) Maar ben je er al uit Forcesupreme?
btw gefeliciteerd met je deal! Tof!

Back