[Latin:Techno track] Samba/Tech-workout!

Nolet

verkeerd in goede staat
Oh Nee! Niet weer een Samba/Jazz/Techno Fusie track! :mexico:
Ja wel!
Na een possje niets gepost te hebben hier weer een nieuwe track. De track bestaat voornamelijk uit samples van 2,5 euro Ceedeetjes van de Free Record Shop ("25 Hot Latin Floorfillers", anyone?). Ik heb daar zelf wat percussie aan toegevoegd en de broodnodige synthakkoorden en pads (Jp800 en DX200 en Virus). De Sampels heb ik overigens bewerkt met Kontakt, waar ik niets dan lof over heb.
De boel is getrackt op de RS7000. Het arrangement en de langere niet loopende stukken zijn in Cubase SX gedaan.
De effecten zijn voornamelijk uit Kontakt en ik heb 1 reverb plugin gebruikt. Het nummer is niet echt gemasterd maar alleen ff door een Multiband gehaald

Het is de eerste mix en na 'm in de auto geluisterd te hebben ga ik nog wel wat dingen veranderen

Pak je sambaballen uit de kast en downloaden:

http://members.lycos.nl/nolet/SambaSoul.mp3

Commentaar is altijd welkom!

HAHA! Leuk joh! Lekker weer is wat anders.. Dit past naar mijn idee makkelijk in een DJ-set op een gemiddelde Chemistry avond! Not joking

Lache track! Erg lekker zeg.
Zeker commercieel. Nu alleen nog die samples clearen. ;)

Bedankt!
De sampels zijn redelijk obscuur, ik zou de dames en heren van de platenmaatschapijen willen uitdagen om ze te herkennen. Alleen de "main" drumloop met die Toms erin is bijna helemaal clean. Die komt van een of andere uitermate gare jazz verzamelaar uit 1985 ofzo....

Hij moet wel iets korter vinnik. Het lekker stuk komt pas heel laat. Dat wil ik meer naar voren brengen.

Bedankt voor de reclame!!! (ik werk nl bij free record shop)

Ik koop NOOOIT cd's bij de FRS omdat ze nooit hebben wat ik wil, behalve dan die uitverkoopbakken. Geweldige dingen liggen daar:

"Engelbert Humperdinck sings Hawain gospel"
"25 trucker liedjes voor op vakantie"
"The Music of Britney Spears performed by the Slowakian Alt Hobo quartet"
"Denny Christian, al zijn hits" (.....)

inderdaad, we hebben een mooi assortiment liggen ;-) . Het is natuurlijk onmogelijk om iedereen zijn smaak in de winkel te hebben. Wat ze allemaal wel niet vragen,... gregoriaanse kerkgezangen, volksmuziek uit de baltische staten, etc. Iedereen luistert wel naar iets anders. Maar je kunt ook nog bestellen hé, ma ik ga nu zwijgen (beroepsmisvorming, blijven lullen en verkopen :-) ) Dit is héél off-topic!

Origineel geplaatst door Nolet
Ik koop NOOOIT cd's bij de FRS omdat ze nooit hebben wat ik wil, behalve dan die uitverkoopbakken. Geweldige dingen liggen daar:

"Engelbert Humperdinck sings Hawain gospel"
"25 trucker liedjes voor op vakantie"
"The Music of Britney Spears performed by the Slowakian Alt Hobo quartet"
"Denny Christian, al zijn hits" (.....)

Ik heb er laatst uitgehaald:

Monika Kruse
Michel de Hey
Umek
Oscar Mulero
Michael Burkat

Truuk is dat je een FRS moet opzoeken in een plaats waar ze alleen billentrance luisteren (zoals in heerlen :) ) zodat alle vette muziek jaren in de schappen blijft liggen.

Origineel geplaatst door murphi

Truuk is dat je een FRS moet opzoeken in een plaats waar ze alleen billentrance luisteren (zoals in heerlen :) ) zodat alle vette muziek jaren in de schappen blijft liggen.
[/QUOTE

En het leuke is dat blijkbaar iedereen die naar de FRS gaat billentrance luistert, daarom wordt de meest waanzinnige muziek naar de el cheapo bak verhuist!!

Nolet: Lekker nummer! Deed me beetje denken aan st germain.

mmm lekkere track. Aparte, maar erg lekker. St. Germain inderdaad! Zo'n lekkere lounchy track.

*zucht* Ik wou dat ik zo kon samplen. :halleluja

spanks mates! ik ben wel een beetje trots op hoe ik met die samples ben omgegaan. Het was voor mij de eerste keer dat de ballen van het nummer voornamelijk samples zijn. De credits gaan wel grotendeels naar Kontakt!

Back