Hoe moet ik dit routen??

Mike Rockmore

Ouwe rot
Ik heb sinds kort een M - Audio delta geluidskaart. Nu heb ik nog nooit met hardware gewerkt, laat staan met routing. Weet iemand hoe ik mijn setup moet aansluiten (routen) om de compressor door mijn monitors te horen en zodat de computer het meeneemt in de track als ik bijvoorbeeld opneem met wavelab (dat de computer hem dus 'hoort')?

Ik zit er echt mee, het is een groot bos waarin ik nu verdwaal :stupid Misschien kan iemand mij de helpende hand bieden?

Thanks bij voorbaat,

Als je het even in een schema zet (je huidige setup), krijg je misschien wat gemakelijker een gericht antwoord:eureka:

Goed idee, ik weet alleen niet hoe jullie het in schema zetten.

Het zit in ieder geval zo.

De gear waar ik het mee wil doen is:

M - Audio Delta geluidskaart 4 ins & 4 outs.
Alesis Monitor One MK2's Monitors
Alesis 3630 Compressor
FL Studio 5

Ik sta open voor alle suggesties, zal ze ook allemaal proberen. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!!

geluidskaart uit - compressor in
compressor uit - geluidskaart in
geluidskaart uit 3&4 - monitor speakers

niet ff vergeten je track op record ready zetten

Origineel geplaatst door boestaman
geluidskaart uit - compressor in
compressor uit - geluidskaart in
geluidskaart uit 3&4 - monitor speakers

niet ff vergeten je track op record ready zetten

als ik dit doe krijg ik geen signaal door mijn compressor

Ik heb een jpeg bijgevoegd van mijn m audio control panel. Misschien dat het daaraan ligt.

Attachments

• patchbay.jpg
    patchbay.jpg
    57,9 KB · Bekeken: 102
Je control panel staat goed.

Verder is het zaak dat je in je fruity mixer een out van een kanaal op je compressor gerout zit. Naar dat kanaal kan je dan routen wat je gecompressed wilt hebben. De return van je compressor neem je dan weer mee in je gewone mix die op je monitors uitkomt.
Ik zou als ik jou was je monitors op out 1-2 zetten. Je compressor gaat dan op out 3-4 (en ook in 3-4)

toevoeging;
Kans op latency gekloot = groot!

Origineel geplaatst door Flesje
Je control panel staat goed.

Verder is het zaak dat je in je fruity mixer een out van een kanaal op je compressor gerout zit. Naar dat kanaal kan je dan routen wat je gecompressed wilt hebben. De return van je compressor neem je dan weer mee in je gewone mix die op je monitors uitkomt.
Ik zou als ik jou was je monitors op out 1-2 zetten. Je compressor gaat dan op out 3-4 (en ook in 3-4)

toevoeging;
Kans op latency gekloot = groot!

Okay ik heb hem!! Weet niet of het onorthodox is ofzo :) maar hij doet het voor mij.

Zo is ie goed bij mij. ( plaatje te groot om up te loaden )

hier is een linkje: http://www.mikerockmore.com/goedzo.JPG

Overigens, nu kom ik bij een volgende probleem. Ik wil dus gaan opnemen met CoolEdit, en waar ik voor heen met mijn windows recording settings een kanaal kan selecteren waarvan ik wil opnemen, heb ik nu 2 opties, Wave & Line-In.

Bij beide kan vervolgens geen volume of wat dan ook regelen, dat is zeg maar disabled. Ik krijg nu ook geen signaal door op CoolEdit, en kan dus mijn dingen niet opnemen! Kan iemand mij helpen??

EDIT:

Ik heb nu wel door hoe je door op het master kanaal real time opneemt. Maar het gekke is dit; ik krijg signaal door mijn compressor ik hoor het geluid ook veranderen, als ik het afspeel (bv output van de compressor open en dichtdraaien) Maar als ik het realtime opneem, pakt ie de compressor niet mee.. Ik snap er echt niets van.. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?
:frons:

Laatst gewijzigd:
Back