De harde Bassline voor hardhouse hoe?

MasterWurm

Nieuwkomer
Ik ben nou all weer een paar maanden bezig, om een goeie hardhouse bassline te krijgen precies zoals Dj Pavo, Luna, Zenith, enz...

Maar ik kan het gewoon niet maken zoals het hoort :(
ik probeer het dan wel met softsynth's, hebben julie een enige idee hoe ze dat doen? of wat ze gebruiken omdat te maken??? ik heb deze vraag al velen malen gesteld, maar niemand heeft er echt een antwoord op...

Ik hoop dat julie me uit de brand kunnen helpen thx ;)

Re: De harde Bassline voor hardhouse hoe?

Origineel geplaatst door MasterWurm
ik probeer het dan wel met softsynth's, hebben julie een enige idee hoe ze dat doen? of wat ze gebruiken omdat te maken???

Wat gebruik je dan zoal voor softsynths of soft-fx?

Ik gebruik 7Fm,(Vind ik niet zo lekker om op te werken)
Pentagon, Junglist, Vaz2010, Juno2, Noemaarop, heb ze allemaal gebrobeerd. tja, en ik heb een over vloed van Effecten...

Wat ik altijd dee was een sinus Golf en en zaagtand pakken...
en een hoge attack, maar het lijkt er gewoon niet op :erm:

ik heb dus die bassline gesampled, en gewoon in mn nummer gezet, vind ik wel nep van me zelf, omdat ik alles graag zelf wil maken :)

hoor maar : http://wdhmf.gamepoint.net/bassline.mp3

beeslijn

beeslijn

Pak een goede basssynth, ppd tritium/junglist en maak een bass die lijkt op de bass
die je wil, draai de attack een klein stukje open en dan ben je al een heel eind op weg.

Re: beeslijn

Re: beeslijn

Origineel geplaatst door 20hz
Pak een goede basssynth, ppd tritium/junglist en maak een bass die lijkt op de bass
die je wil, draai de attack een klein stukje open en dan ben je al een heel eind op weg.
Had ik al geprobeerd, maar op een of andere vage manier, klinkt het niet zo lekker warm...

die bassline is nog niet het lastigste... ik zou weleens willen weten hoe je zulke kicks krijgt.. supercompressen ofzo?

Origineel geplaatst door MasterWurm
Ik gebruik 7Fm,(Vind ik niet zo lekker om op te werken)
Pentagon, Junglist, Vaz2010, Juno2, Noemaarop, heb ze allemaal gebrobeerd. tja, en ik heb een over vloed van Effecten...

Wat ik altijd dee was een sinus Golf en en zaagtand pakken...
en een hoge attack, maar het lijkt er gewoon niet op :erm:

ik heb dus die bassline gesampled, en gewoon in mn nummer gezet, vind ik wel nep van me zelf, omdat ik alles graag zelf wil maken :)

hoor maar : http://wdhmf.gamepoint.net/bassline.mp3

Als ik naar het stukje luister is die bassline gewoon een gabberbasskick met attack zodat je de kick niet hoort !!
Dus daar hep ie geen synth voornodig.

Tip geld graag naar reknr: 354698556

Groetjes Glenn

Oke!
Ik zal ff een gabber Bass maken, met een flinke Distortion :P

Ik heb zo'n gevoel dat ik dan Idd erg in de buurt kom, ik zal het ff proberen Thx...

Trouwens Tegekke forum dit :okdan:

Origineel geplaatst door djody
muon tau pro

Dat is volgens mij een beter idee dan de gabber bassdrum.

Probeer het geluid wel wat te oversturen.

Kijk...een Groninger erbij! Goedzo ;)

Ik ken lang niet alle softsynths die jij gebruikt. Ik gebruik zelf Reason 2.0 en wat ik daarvan weet is dat ik eigenlijk ales kan wat ik ermee wil! Al eens de demo geprobeerd?

(sorry forum maatjes ;)... kom ik weer met m'n reason promo)

wel een goed idee van die gabba kick ook eens proberen

wat je trouwens ook eens kan doen, voor een meer "rollende bass" (denk aan on the edge) is gewoon een gabber kick nemen, en die zo filteren met een LP filter dat aan t begin van de sample de cutoff superlaag is, en aan t einde t filter vol open. Dan de kick op elke "1" en dan een andere kick erdoorheen voor dat oewaa oewaa

Nou nog even een trick of the trick uit het kookboek van een ex-gabber producer.

-men neme een 909kick sample
-men start een programma als sf
-men zet koffie, want het volgende
deel gaat gewoon verslavend werken.
-men pakke de distortion en past deze toe naar eigen smaak.

nu een truukje van de chef, pak de parametrische eq en voeg eens wat 500hz's toe (of haal weg) en voila, langzaam onstaat er een basis voor een goed gabberbaksel.

Veel kookplezier en wees creatief!

Back