Ik zoek dit geluid

japio

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar dit tech geluidje, iemand enig idee hoe, vast wel alvast bedankt:okdan:

Attachments

• snipje.mp3
    77 KB · Bekeken: 85
welke van het brok techno?

Origineel geplaatst door Pjotr G
welke van het brok techno?

hehehe idd jah ... het zal wel om die piano achtige gaan !?

Ik bespeur in dat geval een wave van korg ... die je in de ms2000 en de microkorg vind daar is dit prima mee te maken. Maar er zijn volgensmij wel meer bakken waar het mee kan.

Is die track van onze amsterdamse steve rachmat ?

Glenn

Het gaat idd om dat piano achtige mineur akkoordje, het is trouwens een nr van chris liebing.
Weet iemand toevallig hoe je het via software kunt creeren?

Origineel geplaatst door japio
Het gaat idd om dat piano achtige mineur akkoordje, het is trouwens een nr van chris liebing.
Weet iemand toevallig hoe je het via software kunt creeren?

Men neemt een module met piano achtige sounds men slaat een mineur aan en klaar is klara.

????

dat geluid kun je inderdaad met een ms2000 maken, ik vind de ms2000 een zeer plezierige synth, hoef geen super ultra multitimbraliteit maar ik ga echt voor de sound. toen ik em een paar jaar terug nieuw kocht was ik er dolblij mee en nog steeds waardeer ik hem om zijn scherpe sounds.. ik maak en gebruik ook wel van zulke sounds.
ik weet dat je met veel synths veel toffe sounds en leads kunt maken maar toch vraag ik me af ( en meerdere mensen ) waar vooral die oude leads uitkomen, en dan doel ik meer op oude house. we weten natuurlijk allemaal dat meneer juno een aandeel heeft, een casio cz101 maar de echt oude platen... hebben we het dan over oude ensoniq's of?

Back