Andromeda Thread

1350 voor een andromeda, het moet niet gekker worden...maarrrr... het punt is natuurlijk wel dat ze al een tijdje voor net boven de 2000 nieuw te koop zijn. en als de mensen die em voor die prijs hebben gekocht em verkopen dan snap ik dat ze 1500 ofzo een nette prijs vinden om er nog voor te krijgen. voor diegenen die 3000 of meer betaald hebben (4000 zelfs bij de introductie, toch?) is dat natuurlijk geen reele 2dehands verkoopprijs.

ik vond de prijs bij introductie ook te hoog maar heb uiteindelijk een jaar of twee geleden de knoop doorgehakt toen ie rond de 3k euro zat. vond ik toen en nette prijs en toen gingen de geruchten sterk (met de perikelen rond Alesis) dat ie snel aan het eind van de productie zou komen en heb ik er eentje gekocht. dat het vervolgens gewoon cash cow van Alesis/Numark zou worden kon toch niemand weten, daar kunnen ze toch echt niet veel winst meer op maken lijkt me.

Ze zijn momenteel wat minder populair waardoor de prijs behoorlijk gaat zakken. 2e hands zie je ze dan ook overal opduiken.

andromeda!!!!!!!!!!!!!

andromeda!!!!!!!!!!!!!

heb m pas een dag; en ja weet dat er een andromeda thread is; maar wilde eigenlijk even met iedereen mn enthousiasme delen; vetste synt die ik tot nu toe gehad heb; wat een droombak
heb er wel redelijk wat (gehad) en t heeft vast ook te maken met dat het geluid me gewoon echt ligt qua smaak
(en dan heb ik t niet over de presets)
; maar eigenlijk slaat dit ding helemaal negens op. feitelijk

:halleluja

Laatst gewijzigd:
welkom bij de andromeda club

geniet ervan!! laat eens een keer een patch horen, leuk!

Origineel geplaatst door synthmann
ik vond de prijs bij introductie ook te hoog maar heb uiteindelijk een jaar of twee geleden de knoop doorgehakt toen ie rond de 3k euro zat. vond ik toen en nette prijs en toen gingen de geruchten sterk (met de perikelen rond Alesis) dat ie snel aan het eind van de productie zou komen en heb ik er eentje gekocht. dat het vervolgens gewoon cash cow van Alesis/Numark zou worden kon toch niemand weten, daar kunnen ze toch echt niet veel winst meer op maken lijkt me.

Volgens mij zit er een groot deel toch in het ontwerp, en met name de chips die ze gebruiken. De chips zelf zijn helemaal niet zo bijzonder anno 2006, ik geloof dat alles gewoon in één chip wat betreft DCO's, VCF's en VCA's. Verder is het niet zoveel meer spannender dan een digitale synth met keys, veel knoppen en outputs.

Wel mooi om te zien dat de massaproductie van een analoge synth tegenwoordig nog kan, petje af voor Alesis!

Hoeveel zouden er al verkocht zijn? Meer dan Jupiters? Meer dan Juno 60's?

Origineel geplaatst door bikkel
, ik geloof dat alles gewoon in één chip wat betreft DCO's, VCF's en VCA's. Verder is het niet zoveel meer spannender dan een digitale synth met keys, veel knoppen en outputs.

Hoeveel zouden er al verkocht zijn? Meer dan Jupiters? Meer dan Juno 60's?

uhuh...
:stupid
je weet t pas als je ermee speelt; analoog is gewoon analoog; en met wat kennis en doorzettingsvermogen heb je eigenlijk een moogmodular in huis die een tikkie dunner klinkt; maar nog steeds moddervet,
Ik hoor een wereld van verschil met alle softsynths and va's out there (en ik heb de Q zelf, wat ik 1 van de betere vint)
T zijn trouweens dedicated vco's geen dco's; en dus niet in 1 chip.
Alle 16 de stemmen hebben hun eigen. Inderdaad, precies t zelfde als een digitale synth met veel knoppen :confused:

ding heeft gewoon een karakter waar ik blij van wordt; nu alleen nog leren temmen
(want god wat zijn die presets slecht!!!!!!!!)

Origineel geplaatst door markaugust
nu alleen nog leren temmen

temmen is wel het laatste wat je moet doen met een andromeda. dat ding moet stevig opgefokt worden!
en wat de presets betreft heb je helemaal gelijk.

Origineel geplaatst door markaugust
uhuh...
:stupid
je weet t pas als je ermee speelt; analoog is gewoon analoog; en met wat kennis en doorzettingsvermogen heb je eigenlijk een moogmodular in huis die een tikkie dunner klinkt; maar nog steeds moddervet,
Ik hoor een wereld van verschil met alle softsynths and va's out there (en ik heb de Q zelf, wat ik 1 van de betere vint)
T zijn trouweens dedicated vco's geen dco's; en dus niet in 1 chip.
Alle 16 de stemmen hebben hun eigen. Inderdaad, precies t zelfde als een digitale synth met veel knoppen :confused:

ding heeft gewoon een karakter waar ik blij van wordt; nu alleen nog leren temmen
(want god wat zijn die presets slecht!!!!!!!!)

Je mag hem van mij betreft wel met een Matrix-12 vergelijken, ook al zo'n apparaat wat met redelijk standaard chips (wel losse vco en vca/vcf chips) dankzij digitale techniek ontzettend flexibel is qua routings.

En je hebt mij niet horen zeggen dat alle stemmen op een chip zaten, maar alles wat die stem tot een stem maakt op een chip zit.

Als dat net zo brakkig is als bij de ION, dan kun je dat wel op je buik schrijven... =(

de laatste up date is van heel lang geleden....

Volgens mij gebeurt er helemaal niets meer mee...

Tering heee, ik heb bij feedback een uur zitten spelen met de Andromeda, ik vind hem echt geweldig. Weet iemand wat voor effect engine er in de Andromeda zit?? Ik vond die effecten behoorlijk goed klinken.

de reverb lijkt veel op die van de Alesis Wedge :) Vind zelf de effecten wel grappig, maar niet echt vergelijkbaar met een dedicated unit.

Alesis had toch gezegd dat ze niets meer aan de firmware gingen doen? (wel jammer)

Maar de FX unit vind ik juist een groot minpunt eerlijk gezegd. Dit zet ik vaak ook gewoon uit en knal er wat outboard fx overheen.

Origineel geplaatst door fuse
Alesis had toch gezegd dat ze niets meer aan de firmware gingen doen? (wel jammer)

Maar de FX unit vind ik juist een groot minpunt eerlijk gezegd. Dit zet ik vaak ook gewoon uit en knal er wat outboard fx overheen.

Beter hadden ze er wat bucket brigade FX op gezet, dat was altijd voor iedereen leuk geweest denk ik.....wat dat betreft hebben ze het bij de Evolver wel goed gedaan.

Ik had verder niet echt vergelijkingsmateriaal maar ik vond dat ding overall waanzinnig lekker klinken. Ik heb vernomen dat de prijs eerdaags nog wat omlaag gaat dus ik spaar nog even door :)

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik had verder niet echt vergelijkingsmateriaal maar ik vond dat ding overall waanzinnig lekker klinken. Ik heb vernomen dat de prijs eerdaags nog wat omlaag gaat dus ik spaar nog even door :)

Ik las net ergens dat ze op zijn. Er zijn dus alleen nog maar Andromeda's bij dealers.

Wacht niet te lang.

2200 euro is echt niet veel geld (voor zo'n enorm uitgebreide synth)

Back