Andromeda Thread

heb ze op een blaadje geschreven, zijn er maar een paar, mn velocity

Wat wel vervelend is, is dat je na een herstart de globale parameters opnieuw moet instellen. Voor zover ik weet, kun je die niet via midi dumpen.
Klopt dat? Zo ja, hoe lossen jullie dat dan op? Handmatig weer instellen of een eigengemaakte sysex string laden? Alvast bedankt!

Heb de a6 nu ruim een jaar. Elke keer als ik er weer mee bezig ben leer ik weer andere dingen/mogelijkheden. Maar midi, globale parameters en sysex zijn voor mij op het moment nog een raadsel. Eigenlijk ben ik meer bezig geweest met het veranderen van presets, door veel te draaien aan de knoppen, dan met die andere zaken. Toch ben ik de afgelopen weken, door het midi gebeuren, mij er iets meer in gaan verdiepen.

Ik had van de week een paar beschadigde geheugenplaatsen en ik moest de Andromeda opnieuw opstarten. Gelukkig zaten die geheugenplaatsen in de eerste bank en was het probleem verholpen na ze opnieuw te laden. Het probleem vaststellen kostte nog de meeste tijd.

Wat wel vervelend is, is dat je na een herstart de globale parameters opnieuw moet instellen. Voor zover ik weet, kun je die niet via midi dumpen.
Klopt dat? Zo ja, hoe lossen jullie dat dan op? Handmatig weer instellen of een eigengemaakte sysex string laden? Alvast bedankt!

Er zijn verschillende soorten herstarts, waardoor je de globale parameters gewoon kan behouden (of niet, wat je op dat moment maar nodig hebt).
Ik heb nu even de handleiding niet bij me, maar het staat er wel in.

de scaling van sommige knoppen mag idd anders maar HEE WAT EEN VETTE BAK!!!
hwbctoqnvi.jpg

Laatst gewijzigd:
Deze vind ik ietsje mooier..

aurora.jpg

ow dies tof ja :)

[edit]had ik al gezegd dat ik de A6 SUPERTOF vind?[/edit]

Laatst gewijzigd:
is hij nu eigenlijk betrouwbaar of niet? zijn die bugs overkoombaar?
ik hoor zoveel klachten dat hij kapot gaat enzo ook? iemand ervaring mee?

Het ergste wat ik heb meegemaakt was dat van dier beschadigde geheugenplaatsen, waarover ik hier eerder schreef. De enige oplossing was ze opnieuw in te laden.
Ik heb ook meegemaakt dat CC#65 niet goed werd ontvangen; ik heb dat opgelost met portamento te schakelen via sysex.
Klankmatig heb ik nooit problemen gehad en inmiddels is dit de synthesizer die ik het meeste gebruik, omdat hij zo veelzijdig is. Leuk kwisje voor straks als de nieuwe cd uitkomt: welke geluiden komen uit de Andromeda?

Het ergste wat ik heb meegemaakt was dat van dier beschadigde geheugenplaatsen, waarover ik hier eerder schreef. De enige oplossing was ze opnieuw in te laden.
Ik heb ook meegemaakt dat CC#65 niet goed werd ontvangen; ik heb dat opgelost met portamento te schakelen via sysex.
goh dat zijn uitererst irritante, maar overkomelijke problemen toch

maar voicechips of zo die snel kapot gaan iemand ervaring?

in alle revieuws klaagt men ook van de brakke kwaliteit van de knoppen en dat die snel kapot zullen gaan, maar is dit effectief zo?

nee, heb wel wat reserve drukknpjes aangeschaft voor het geval dat. nooit gebruikt echter.
mijn idee: als ie in orde is blijft ie dat ook wel

dus eigenlijk valt dat dan wel mee? omdat de knopjes precies zeer los vasthangen aan de onderkant. maar de outputs etc, nog geen probleem mee gehad?

heel af en toe heb ik een hanger
dan restart ik met een softknob.. 2 of zo dacht ik.. en is t klaar

als ik tot het "uiterste ga met vreemde mods loopt ie wel eens vast. gewoon opstarten helpt mij dan . eigenlijk nooit softbutton2 nodig gehad.
zwakste punt: de plastic zijkantjes. als je hem daaraan oppakt breken ze af.

zwakste punt: de plastic zijkantjes. als je hem daaraan oppakt breken ze af.
toch spijtig, is ook de reden waarom ik geen ion of fusion durf te kopen, geluid goed maar waarom hardware zo brak snap niet als je iets voor 2000euro verkoopt dan niet beetje beter in hardware investeert als firma

ma de bottomline is dat ik niet echt iets hoef te vrezen bij de andromeda,?

paar reservezijkantjes: ca 30€, maken van hout ongeveer even veel , excl de tijdsinvestering

ik heb gisteravond weer even lekker zitten kutten
en wou even van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen

DAT DE ALESIS ANDROMEDA A6 ZO ONGELOOFLIJK COOL IS!!

ik heb de ion ook gehad

ook niks mis mee idd

maar die a6 he

DIE IS ZOOOO COOL!!

@fjoesz:
keep it cool !! man

Back