Andromeda Thread

oke , da's al meer cool

ja , inderdaad , dat is de andromeda wel

ik heb niet geluisterd maar ik denk dat ie makkeljk alle sounds kan maken

easy piecy of keek

het zijn 2 verschillende synth's met elk hun eigen geluid en karakter.
heb ze hier naast elkaar staan:
jp8: superbasissound, makkelijk in de bediening,klinkt eigenlijk in vrijwel ieder knoppenstand goed, topsynth,
a6: wat moeilijker om hem goed te laten klinken, kost wat meer werk, superuitgebreid, een hele goede analoge-polysynth en goedkoper dan de jp8 ( ca de helft of 1/3 vd prijs van een jp8.
als je geld hebt kun je gerust voor allebei gaan, zoniet ,moet je er 1 kopen ( of zoals ik, verkopen , zie advertensie)

IK VOEL TOCH EVEN DE DRANG OM NOG EVEN TE ZEGGEN HOE ACHTERLIJK VET DE A6 EIGENLIJK WEL NIET IS. T VERBAAST ME ELKE KEER WEER, WAT EEN COOL DING

Ik ben gister aan het tweaken geweest met de m'n nieuwe A6.

Eerste indrukken:

-Waanzinnige modulatie routings mogelijk
-Bouwkwaliteit prima
-Osc's klinken lekker in het beneden en hoog
-Filters klinken beide lekker analoog

Ik kan er niets aan doen maar ik krijg gewoon nog niet het gevoel wat een oudere analoge bak zo lekker maakt. Het klinkt in mijn oren gewoon af en toe echt als een puur digitale synth.

Ik zal er vast even aan moeten wennen. Ik geef het nog lang niet op want ik wist van te voren dat ik er mee moet leren werken om de potential eruit te krijgen.

Heb al wel wat simpele vette sound eruit gehaald. Toch mis ik dan net het gevoel van "ja lekker dit is echt een lekkere vette sound" zoals ik bij mijn 106,pulse en jx3p bijv. wel snel heb.

Tis gewoon even aan elkaar wennen denk (hoop) ik;)

Toch heb ik het vermoeden dat m'n toekomstige Polypulse (5xpulse) mij beter gaat bevallen.

Waar ik vooral op hoop is dat de a6 in de mix straks totaal zijn eigen plek inneemt naast oudere analoge bakken..dat is uiteindelijk waar het mij om gaat. Dat moet zich nog gaan uitwijzen,..

Ik ben gister aan het tweaken geweest met de m'n nieuwe A6.

Eerste indrukken:

-Waanzinnige modulatie routings mogelijk
-Bouwkwaliteit prima
-Osc's klinken lekker in het beneden en hoog
-Filters klinken beide lekker analoog

Ik kan er niets aan doen maar ik krijg gewoon nog niet het gevoel wat een oudere analoge bak zo lekker maakt. Het klinkt in mijn oren gewoon af en toe echt als een puur digitale synth.

Ik zal er vast even aan moeten wennen. Ik geef het nog lang niet op want ik wist van te voren dat ik er mee moet leren werken om de potential eruit te krijgen.

Heb al wel wat simpele vette sound eruit gehaald. Toch mis ik dan net het gevoel van "ja lekker dit is echt een lekkere vette sound" zoals ik bij mijn 106,pulse en jx3p bijv. wel snel heb.

Tis gewoon even aan elkaar wennen denk (hoop) ik;)

Toch heb ik het vermoeden dat m'n toekomstige Polypulse (5xpulse) mij beter gaat bevallen.

Waar ik vooral op hoop is dat de a6 in de mix straks totaal zijn eigen plek inneemt naast oudere analoge bakken..dat is uiteindelijk waar het mij om gaat. Dat moet zich nog gaan uitwijzen,..

Ben het helemaal met je eens op een ding na. Ik heb de A6 zelf ook, maar vind de OSC's op zichzelf helemaal niet zo vet. Vind dat je er nog best wat meer moet doen om wat leuks te krijgen.

Verder, meesterlijke bak!

ben ik met je eens, beetje arp achtig zeker geen moog. heb op electromusic forum patch gezet juist om uitgangspunt voor vollere wave te hebben.
lichte verstemming, beetje subosc en gecombineerde saw/pulse golfvorm doen hem wel de truuk.

gefeliciteerd exp stereo

dan hoor je nu ook bij de trotse andromeda bezitters.
heb je er al kicks op proberen te maken?
die klinken echt vet , zou ik als ik jou was eens proberen.
lol.
ik heb een analooge filterkick fetish.

en ik moet ook ff kwijt dat de andro uber vet is.

i <3 my andro

Overstuur de mixers en de effect send niet: als vuistregel geldt dat het totaal per mixer niet meer dan 100 moet zijn.
Je kunt ook de tuning ingeschakeld houden en ter compensatie met de random voice modulator de oscillatoren licht (0.15) moduleren.
Je moet wat moeite doen om de Andromeda niet te verprutsen tot een VA-bak, maar dan heb je ook wat.

download de tips and tricks manual , lees hem geheel door, evenals de usermanual 2Xdoorlezen van begin tot einde.
mijn tip

prima deal, wel even goed laten opwarmen en testen !

Back