Andromeda Thread

1 meerdere parameters aansturen tegenlijkertijd via sysex, kan midi iha niet snel genoeg aan, je krijgt dan vertragingen.
2 je hebt 8 extra toewijsbare cc's
3 alles tegelijk is aanstuurbaar via nrps, msb/lsb denk dat je dat sneller voor mekaar hebt dan met sys ex. oudere versies van cubase konden dat, dacht dat dat vanaf 4 ( transformer ) niet meer zo makkelijk is. misschien dat andere daw's daar handiger in zijn.

Ik heb meer geluidsfragmenten gehoord en filmpjes gezien.
Mij persoonlijk kan het ding niet bekoren gewoon. Ik hou niet van de klank.
Oscillators klinken niet lekker. Nou krijg ik vast weer ruzie hier (vloeken in de kerk).
Het ding heeft een hoog Waldorf-gehalte kwa klank en klinkt plastic.

dat mag, ieder z'n smaak.
het is een synth waar je hard moet werken voor een goede sound, maar het is zeker mogelijk er goede klanken uit te halen.
en... van nieuwe apparaten is ie toch wel een van de betere, en dat los van de uitgebreide mogelijkheden .
m'n jp8 klinkt beter, m'n mini ook , da's waar, maar die neem ik zowiezo niet mee als ik ergens ga spelen. en vergeleken met de echt virtueel analoge is ie toch , en dat vinden zelfs leken, directer in sound.
waldorf heb ik er nooit in gehoord, maar die ken ik ook niet zo , behoudens dan hun salades.

ps wordt bij senseo-schuim ook gebruik gemaakt van varkensvet ?;), groet !

Attachments

• a6sound2.mp3
    242,9 KB · Bekeken: 101
  • a6 sound1.mp3
    327,8 KB · Bekeken: 102
  • a6sound5.mp3
    557,6 KB · Bekeken: 106
Laatst gewijzigd:
ik vind de andromeda erg amerikaans, dus nogal over-the-top klinken, het lijkt alsof alles wat eruit komt supervet moet zijn ofzo...groot, groter,grootst...
bovendien zijn er alsnog teveel menu's ook al heeft ie veel knoppen dus ik denk niet dat ik hem ooit koop...

tja, ik zou wel een 2de willen.
hij kan ook goedkoop klinken, zoals bv uit youtube filmpjes blijkt.
of hoog/dun. eigenlijk is het best een heel veelzijdige synth.
maar zoals gezegd je moet je inwerken,"die menu's" valt eigenlijk best mee, weet eigenlijk niet waar je het over hebt omdat vrijwel ieder menu een eigen toegangsknopje heeft en veel na 1 keer een defaultpatch maken gewoon blijft staan hoe het staat .
het is meer de enorme range aan mogelijkheden ( bv tijden van adsr van 2ms tot 2 minuten+hold) die maakt dat je wat meer moet werken om de sound te krijgen die je wilt.
oh ja en je moet de overdreven hoeveelheid effect bij de factorypresets even uitzetten als je hem gaat beluisteren, klinkt meteen een stuk frisser.
maar het is zeker de moeite waard, en wie het niet proberen wilt , even goeie vrienden. ( heb geen aandelen bij alesis)

amen
( met excuses voor de mp3 kwaliteit en het "notenspel")

Attachments

• 078defstr.mp3
    640,4 KB · Bekeken: 102
  • 028waveds2.mp3
    202,4 KB · Bekeken: 106
  • 010nik.mp3
    228,2 KB · Bekeken: 103
  • 020hidirony.mp3
    230,6 KB · Bekeken: 105
  • mixchurchlong.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 108
Laatst gewijzigd:
De andromeda zelf klinkt niet amerikaans. De presets klinken amerikaans. Alsof Eric Persing himself ( brrrr) de sounds heeft geprogrameerd.
Maar gelukkig zitten er genoeg knoppen op de A6 om die presets direct de nek om te draaien. Ik ben t er mee ens dat de modulatie routings behoorlijk lastig te programmen zijn.
Ik kan de A6 ruiger en smeriger laten klinken dan mijn Ms20 of Cs30. De A6 is zeer geschikt om de meest duistere techno of industrial mee te produceren....

stond ook een stukje andromeda op SF (2/3j geleden) van volgens mij Dione (kan het stukje niet meer vinden) wat een soort van Charly Lownloise en Mental Theo klank had. Klonk best lekker dat stukje.

het is gewoon een goeie synth, misschien zijn mensen wat afgunstig nu het moeilijker wordt een van deze "aanstaande klassiekers" te krijgen voor een weggeefprijsje.
weet het niet , valt me wel op dat kritiek vooral komt van diegene die nooit verder zijn gekomen dan wat youtube filmpjes. verder ieders goede recht trouwens.

1 meerdere parameters aansturen tegenlijkertijd via sysex, kan midi iha niet snel genoeg aan, je krijgt dan vertragingen.
2 je hebt 8 extra toewijsbare cc's
3 alles tegelijk is aanstuurbaar via nrps, msb/lsb denk dat je dat sneller voor mekaar hebt dan met sys ex. oudere versies van cubase konden dat, dacht dat dat vanaf 4 ( transformer ) niet meer zo makkelijk is. misschien dat andere daw's daar handiger in zijn.

weet je documenten te vinden over de NRPN implementatie van de A6? Ik kan alleen de sysex document vinden. Of zijn die hetzelfde als wat zij wegstuurt? Dan kan ik de waarden hopelijk afkijken.

staat het daar niet in? ergens met msb/ lsb waarde ?
weet ook niet meer precies uit m'n hoofd , zou ik zelf moeten gaan zoeken.
je kunt natuurlijk ook gewoon de sequencer aanzetten en een lijstje maken , knop indrukken, zie je het in de midimonitor. tis wat werk..

lukte het maken van een ( viruslike ) default patch je niet of zo ?
lijkt me toch dat alles wat de virus kan, de a6 ook kan, maar dan beter klinkend.
als we het dan toch over plastic hebben
maar goed, ieder z'n meug

weet iemand trouwens waarom soms de parameters verspringen in de menu's? ik heb hier weleens meer over gelezen maar is hier iets tegen te doen? zelf doe ik dan een global setting init of even uitlaten en weer aandoen. het lijkt erop dat dit gebeurt als de andro lang aanstaat, heb er soms meer last van dan andere keren maar het gebeurt wel vaak.

ik zal trouwens ook even wat sounds posten binnenkort. ik heb n.l nog geen snoeiharde of duistere shit gehoord. zal even wat volk over de streep trekken

ik zal trouwens ook even wat sounds posten binnenkort. ik heb n.l nog geen snoeiharde of duistere shit gehoord. zal even wat volk over de streep trekken

heel goed. opkrikken die vintagewaarde. :-)
Mijn A6 gaat voor minder dan 2500 euro de deur niet uit.

Back