Krakende faders Arp

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

marten

Hysterical&Useless
ik ben in het bezit van een arp Oddysey, waar de faders van kraken als een achterlijke... Ik heb me laten vertellen dat die faders een waarde hebben die niet meer voorkomt.. Kontaktspree zie ik ook niet echt zitten, dus mijn vraag: wat te doen?:stupid

Misschien als je de specs laat weten dat ik nog wel ergens wat heb. Afstand schroef gaten, waarde, mono / stereo en of die liniear is of loga-ritmisch. Proberen waard denk ik

Ze schijnen lastig te krijgen te zijn, maar je kunt het hier proberen: http://www.synthfool.com/parts.html

Sound on Sound: http://www.overacker.com/ody/arpodyssey.html
This means that servicing, if the parts remain available, remains straightforward. Beware, however, instruments with broken sliders or defective filters. The spares for these have begun to assume all the characteristics of hens' teeth, so you could be facing an expensive repair bill if you need to replace either. You may even end up, as I did, buying a second Odyssey to use as a source of spares for the first.

Ga 'm vanavond uit elkaar schroeven8D. Laat je morgen de specs wel even weten..
Thanx, marten

Gewoon schoonmaken melt alcohol (99%). Dus een beetje erin spuiten en dan flink aan de knop draaien. even laten verdampen en kijken of het werkt. Alvorens je alcohol gebruikt,
kan je met en hoge druk spuit het stof/vuilw wegblazen.
Je hebt van die handige kleine busjes met een soort dun rietje eraan(geld ook voor de alcohol) en dan blaas je de sliders schoon.

En wordt je nou helemaal wanhopig, en de sliders zij écht niet meer te krijgen, laat dan de hele
Arp een ultrasound bad geven. Niet goedkoop, maar je hele synth inclusief toetscontacten en sliders
zijn vrij van alle vuil en stof.

Origineel geplaatst door senso
En wordt je nou helemaal wanhopig, en de sliders zij écht niet meer te krijgen, laat dan de hele
Arp een ultrasound bad geven. Niet goedkoop, maar je hele synth inclusief toetscontacten en sliders

Een WAT?:confused: Er komt al ultraveel sound uit die Arp8P

je kan die fader ook ff eruit solderen en dan de fader demonteren ,goed schoonmaken en dan de fader weer in elkaar zetten en op de printplaat solderen

het zijn geen moeilijke faders om open te maken maar altijd voorzichtig zijn;)

uit elkaar halen raad ik niet aan 9zelf al vaak gedaan). door de leeftijd zijn de metalen delen te kwetsbaar geworden. er zijn wel mensen die er handig in zijn geworden, maar ook dat is een uitstervend ras. Helaas contactspray werkt ook niet. De ARP faders waren nl een soort of geolied. daardoor liepen ze zo lekker. Kraken kan je wel weghalen met alcohol of contactspray maar ze blijven dan stroef lopen.
Toch zijn ze soms nog wel te koop, v.a. 10 euro per slider. Het bedrijf dat ze vroeger maakte maakt ze niet meer. Er blijkt een soort vervanger te zijn die past in de gaten, maar die is alleen in 100M lin te krijgen geloof ik, terwijl ARP wel 4 waarden toepast.
Succes

john

Origineel geplaatst door John
uit elkaar halen raad ik niet aan 9zelf al vaak gedaan). door de leeftijd zijn de metalen delen te kwetsbaar geworden. er zijn wel mensen die er handig in zijn geworden, maar ook dat is een uitstervend ras.
john

klopt john

als je 2 linker handen hebt zou ik het zeker niet doen en om je eerlijk te vertellen vind ik dat ook het meest klote klusje wat je kan hebben om faders en potmeters op te knappen en als gaat hij ze stuk en kan je nog een nieuwe regelen ook

Origineel geplaatst door senso

Ik heb hier nog een Gravis Ultrasound liggen, kan dat daarmee? :P

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back