Behringer Ultracurve DEQ-2496 ervaringen?

:halleluja

top!

heb mailcontact gehad met behringer, en hij wordt onder garantie gerepareerd, én gratis opgehaald en teruggestuurd! (officieel valt ie net 10 dagen buiten de garantie..)

petje af!

..en heb vandaag een NIEUW exemplaar ontvangen :peukie:

dat vind ik toch wel heel netjes van de firma behringer!

(maar nou weet ik nog steeds niet wat errorcode 11 is..)

ik heb een paar enkele vragen mbt de instellingen van de deq, die ik niet beantwoord kreeg in dit topic.

Ik heb de meetmicrofoon van behringer, bij de Utility heb ik de juiste instellingen ingesteld voor de microfoon 37 db

Maar ik heb nog een aantal vraagjes

Bij I/O menu, page 2, ik neem aan dat de output op de Dyn gezet moeten wordne om het effect van de rta te horen?

Bij RTA page 1, heb ik Max =Auto, Range 60dB.

Ik klik vervolgens op Auto EQ

AEQ page 1: Freq= 200, dB/OCt 0,0 en Mode = High

Zijn de juiste instellingen om de rta aan de gang te ztten, of zi ik iets belangrijks over hoofd?

Flinke schop!

Ik wil eens een nieuwe (goede) meting maken, maar ik loop tegen het volgende aan. Ik heb een Superlux ECM999 als meetmicrofoon met de volgende specs:
* Type condenser (electret)
* Polar pattern omni
* Frequency Response 20Hz - 20kHz
* Output Sensitivity 14mV/Pa
* Max SPL 128dB for 1%THD
* Self Noise (DIN/IEC) 24dB-A
* Output Impedance 200Ω
* Powering Phantom 12-48

Ik kan het volgende configureren op de DEQ:
RTA/MIC input: line level/ mic level/ mic level + 15V
RTA/MIC line level: -14 ~ -22 dBu
RTA/MIC mic level: -42 ~ -6 dBV/Pa

RTA/MIC input zal i.i.g. op 'mic level + 15V' moeten staan aangezien het een condensatormicrofoon betreft. RTA/MIC line level zal niet relevant zijn aangezien ik de mic gebruik. Volgens de handleiding is ‘RTA/MIC mic level’ voor het instellen van de gevoeligheid van de microfoon. Volgens de specs is dit dus 14mV/Pa (de output, daar gaat het neem ik aan ook om). Ik kan deze instelling echter configureren tussen -42 en -6 dBV/Pa. Ik denk dus dat ik mV/Pa naar dBV/Pa moet omrekenen? En hoe doe ik dat dan? :?

Heb nu sinds een week ook zo'n DEQ2496 liggen, om in het laag een paar eq puntjes aan te brengen. Ik moet eerlijk zeggen: Wat een leuk apparaat is dat zeg! kost geen drol, werkt top!

Back