Vertraging zang bij cubase sx

remeron

Ingeburgerd
Ik heb een probleem met het opnemen van de zang met cubase sx. Er zit een vertraging bij van een paar seconden.Ik heb begrepen dat ik iets moet instellen maar ik weet niet hoe.

Kan iemand mij vertellen waar het probleem aan kan liggen en hoe ik dit kan instellen? Ik heb jaren cubase vst gebruikt en daar had ik het probleem niet.

Gebruik je plugins over die zang tijdens recorden? zo ja werkt plugin delay compensation misschien..

Ik gebruik geen plugins, in de manual staat dat ik iets moet instellen maar ik kom er maar niet uit hoe

Origineel geplaatst door remeron
Ik gebruik geen plugins, in de manual staat dat ik iets moet instellen maar ik kom er maar niet uit hoe

Als je zegt wat er in staat dan kunnen we je hier vast wel verder helpen..

Het zou trouwens ook vertraging van je geluidskaart zelf kunnen zijn.. weet je de latency gegevens zo uit je hoofd?

Asio driver: Asio multimedia driver
Input latency: 110.000 ms
Output latency: 749.932 ms

het is mij opgevallen dat als ik gewoon tracks in audio opneem er geen vertraging is. alleen als ik zang via de microfoon opneem. Misschien dat ik de asiodriver moet veranderen? Mijn geluidskaart is van creative (Sound blaster audigy 2) en bij asiodriver kan ik ook Creative Asio aanvinken. Misschien moet ik dat doen?

Origineel geplaatst door remeron
Asio driver: Asio multimedia driver
Input latency: 110.000 ms
Output latency: 749.932 ms

het is mij opgevallen dat als ik gewoon tracks in audio opneem er geen vertraging is. alleen als ik zang via de microfoon opneem. Misschien dat ik de asiodriver moet veranderen? Mijn geluidskaart is van creative (Sound blaster audigy 2) en bij asiodriver kan ik ook Creative Asio aanvinken. Misschien moet ik dat doen?

Je kan al eens proberen om de KX drivers te downen voor je kaart.. dan heb je teminste 'echte' asio drivers : http://www.kxproject.com/

Ik heb de kxdrivers geinstalleerd

Alle muziek klonk heel erg dof en op een gegeven moment kon ik helemaal geen audio meer afspelen dus ik heb het weer verwijderd.

Ik weet dat ik iets moet instellen bij vst multitrack bij device setup in Cubase sx zodat er geen vertraging meer is als ik de zang weer beluister maar ik weet niet wat.

De ASIO Multimedia Driver moet je ten allen koste vermijden. MME stamt nog uit de oertijd van de pc... Gebruik de ASIO DirectX driver en je probleem is opgelost: 12ms moet kunnen.

Origineel geplaatst door Eclectus
De ASIO Multimedia Driver moet je ten allen koste vermijden. MME stamt nog uit de oertijd van de pc... Gebruik de ASIO DirectX driver en je probleem is opgelost: 12ms moet kunnen.

Idd of kijk even naar asio4all, www.asio4all.com en je wordt [hopelijk] gelukkig.

Heel erg bedankt, met de direct x driver is er geen vertraging meer

tnx!:D

Toch moet je met die KX drivers minder dan 0.5 sec latency kunnen halen zonder dat het geluid dof is. Ik zou even controleren of je alle settings wel goed hebt staan en of je echt de laatste versie van de driver hebt. Ik heb jaren met soundblaster kaarten gewerkt en dit is echt DE driver voor die kaarten.

Back