audio als cv/gate trigger

Ach ieder merk heeft er wel 1
Hier 2 die ik heb

912_G.jpg

PEF.jpg

Hmm.., interesting...
:eureka:

P.S: net een nieuwe wekker gekocht, luister al zo'n 18 jaar naar hetzelfde geluid...maakt niet echt veel indruk meer! Misschien dat ik nu m'n kostbare vrije tijd wat beter kan besteden!

:D LOL wat een goed idee zeg.

ennuh, mono, waarom kwam je niet op het idee dan als je er 2 heb leggen :duivels: ken Marco er niet ff een uitproberen? ben ook best benieuwd eigenlijk...

Die onderste, welke is dat mono? die ziet er wel vet uit (en de spec's ook)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik vind het totaal onbruikbaar. Of het moet zijn dat het audio signaal een lang pad geluid is of zo, maar dan kun je bijna net zo goed een VCO pakken. Een ritme erdoorheen gooien klinkt gewoon niet, of je moet het weer heel subtiel doen. Ik zal vanavond eens kijken of ik iets op kan nemen...
Ik moest gisteren op een kind passen, dus helaas is het niet gelukt. Ik zal vanavond een stukje MP3 van mono-amine als filter input gebruiken op een saw of zo.

audio naar gate triggering

audio naar gate triggering

Tja, kwam m'n eigen thread weer eens tegen en ...nog steeds niet geprobeerd, maar blijft interessant!
Heb wel eens met 909-trigger m'n poly-six of juno60 aangestuurd. Op de poly six of juno had ik dan een arpreggio en met elke step van de 909 werdt dan de volgende noot(in de arp.) aangestuurd. Als je dit dus met audio zou kunnen doen( dwz. de ritmiek van een bepaalde track) lijkt me dat dus nog steeds interessant!....accoord(arpreg.) bepalen op synth en vervolgens met een kabeltje vanaf mengpaneel via send van willekeurige ritmische track de arpreggio met de zelfde ritmiek mee laten lopen!?
Niemand toevallig ervaring of is dit nou toevallig echt een geniaal idee?(lijkt me niet toch...?)

Laatst gewijzigd:
Heb dit vaak zat geprobeerd met de monopoly die ook een 'arp step in' had. Maar echt bruikbare sounds zou ik niet verwachten. Het zal meer klinken alsof de synth barst van de losse contacten.. niet mooi gewoon.

Als je dan toch echt wilt dat de arp een beetje in dezelfde trent meeloopt met die beat, dan kan je beter eerst de beat bewerken; ik bedoel vereenvoudigen. Dus zorgen dat je de pieken overhoudt die je het belangrijkste vind van die beat en dan alleen die doorsturen naar de arp in... als je dat niet doet wordt het een rommeltje echt waar.

Wat mij wel gaaf lijkt nog steeds, is een drumstel helemaal afplakken met pièzo's en die via m'n trixermixer van simmons, die de triggers verkregen van de pièzo's omzet/verwerkt, doorsturen naar je synths via midi-signalen of naar de interne drumsounds van de trixer zelf (die kan je dan weer naar een 'arp in'/'filter in' sturen van een synth

Die trixermixer pikt dus ook hard en zacht op en maakt daar velocity waarden van :eureka: da's natuurlijk erg cool. (en die mixer ligt dus al de hele tijd in de oefenruimte Marco..erg hè) Misschien moeten we dat gewoon eens proberen.

Ik heb 2 stukjes gemaakt met de juno-60.
Beide stukjes hebben audio frequentie modulatie op het filter. Gewoon de uitgang in de vcf control.

Bij het 1e stuk word de arpeggiator getriggerd door de trigger uit van een 909.

Attachments

• trig in arp.mp3
    302,6 KB · Bekeken: 113
Back