Het verhaal achter je synthesizer.

mono-poly

Cheff Noodle
Ok soms hoor je wel is een leuk verhaal achter je synthesizer wat wel geinig is.
Ok me Serge die ik laatst gekocht heb.
Ding was als een kit gekocht en later toch maar afgemaakt door Serge Tcherepnin.
En die was dik tevreden over het soldeerwerk.
Maar de man was een techneut van een filmmaatschappij.
Later is er nog een low budget soundtrack voor een horrorfilm mee gemaakt.
Maar ja toch is die bij de eigenaar weg gegaan en via een techneut staat die dadelijk hier.

Erg boeiend verhaal! :gaap:

Topic had, 'het verhaal achter mijn nieuwe synth' moeten heten.

Mijn bijdrage:

In een ver verleden, 1987, vrees ik. Hebben wij op school als kleine mensen het tropische lambadavirus te pakken gekregen en iedereen moest het kunnen spelen. Nu had ik thuis geen keyboard/casio/synth of whatever en die moest en zou er komen. Het resultaat was dat er rond die tijd een klein rood keyboardje verscheen, welk merk of type weet ik niet meer. Het ding is via via bij mijn ouwelui terecht gekomen met het doel mij gerust te stellen en op de lambada hype in te springen.
Ik heb dolenthousiast op mijn zolderkamertje dagenlang de intro van de lambada gespeeld en me onoverwinnelijk gevoeld omdat mijn geweldige keyboard voorzien was van vibrato. Natuurlijk komt na alle zonneschijn regen en ook dit sprookje veranderde in een vervelend avontuur. Het ding begon kuren te vertonen, wat ik op dat moment freeslijk vond..
De aansluiting van het spiraaltje wat de batterijen verbind was los geraakt en veroorzaakte kortsluiting.. nu heb ik met een paperclip een soort van vervangend spiraaltje gemaakt en het ertussen geschoven, het ding deed het, maar de vibrato werkte half en eigenlijk constant.. het geluid wat eruit kwam was duister, hard en bezorgde me veel verdriet.. de lambada werd op mijn zolderkamertje niet meer gedanst.
Nu ben ik een gezonde tiener van 24 en mis ik het rode ding verschrikkelijk.. ik zie het als mijn eerste echte bent, en daar kunnen al die kut v tech casio experimenten niet tegenop. Het ding is waarschijnlijk weggegooid omdat het niet meer werkte zoals het hoort en ik niet oud genoeg was om er de schoonheid van in te zien, jammer...

:kont:

Origineel geplaatst door mono-poly
Alexander je doed weer aardig je best om de boel weer lekker te verneuken zeg.
Wat ben jij een misselijke JANLUL zeg.

Ik volg het niet Die jongen schrijft een verhaaltje (boeiend of niet) en jij zeikt hem af... Wat wil je dan voor een verhaaltje horen MONO?

Origineel geplaatst door mono-poly
Gaat om de start.
De eerste 2 zinnen.
Lekker vrolijk allemaal zeg van mij mag het alweer dicht en op slot.

JIJ moet eens je mond spoelen met zeep en je wat minder druk maken met dit warme weer...

Plus, hou ik er niet van als de grote monopoly zich op zijn teentjes voelt getrapt en dan me een puberaal PB stuurt waarin hij grote praatjes heeft en zich dan probeert af te zetten in een thread... Nou gebruik al je respect van de mede forumleden en schilder me maar zo slecht mogelijk af:

lgpp30041.jpg

you need people like me...

Idd, Mono maak je niet zo sappel man! :mega: take a sisi ofzo

Er is bovendien ook een soortgelijke thread ergens die in de trent is " hoe veel moeite je je hebt gedaan voor een synth" en daar staan allerlei leuke verhalen in. Maargoed, het verhaal achter de synth zelf is ook interessant ja, bij wie die geweest is enzo. :)

FF met Alex gekletst en het is gewoon ff verkeerd begrepen / gebracht.
Opmerkingen etc.
En ff voor de duidelijkheid mijn irritatie heeft niks te maken gehad met een verhaal niet stoer/analoog whatever genoeg te zijn.
Raakte geiriteerd door dat gapen en die verbeter zin.

:luv:

Misschien hebben sommigen wel eens begrepen dat ik iets heb met rode synthesizers, afkomstig uit een Noord-Europees land ;)

Nu kregen we ooit een Alpha model opgestuurd, om daar eens lekker mee te klooien en te kunnen discussiëren met die noordelingen. Maar we blijven kleine jongetjes, toch? Zo'n klein blikken opwind-autootje, dat je net voor je verjaardag hebt gekregen, dat gaat toch de volgende dag open? Lipjes omduwen en los met die hap.

Terwijl een bekende Zweeds-Nederlandse toetsenist ook aanwezig was, draaiden we gedrieën de schroefjes los, openden we het deksel en zagen een A-viertje in het binnenwerk. We vouwden het open en de toetsenist lag blauw van het lachen op de grond. Op het papier stond geschreven: "Aja-Baja! Nita-Tita!", hetgeen in het Nederlands zou betekenen: "Foei, foei! Niet aankomen!" :)

Wout

Hey Smackos

Ik heb het in mijn enthouiasme gewoon vergeten te vragen.
Maar ik zal het hem is vragen het idee blijft wel leuk.
Een goede vriend van mij heeft wel is een minimoog gekocht die door creamwarre was gebruikt als standaard voor hun plugin.
Ding was best wel een plaatje.

Ik heb al een hele poos een Minimoog van iemand hier staan die diegene maar niet terug wil. Ik heb hem opengemaakt en zag dat dat ding op 1 februari 1979 inelkaar gezet was en de fabriek uit was gegaan.

Die dag ben ik geboren:D

Zo ik ga dus bij deze geen verhaaltje vertellen. :)

Dat heb ik nl al eerder gedaan bij een soortgelijk topic.
Voor de kijkers thuis: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=288000
Waar trouwens ook een soort van 'lambada' aan de gang is want daar staat ook weer een verwijzing naar een nog eerder topic:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=20154

Nou ja, valt me trouwens wel op dat er een patroon is.
Want die A6 ophalen was ook tijdens een fikse sneeuwbui.
Zo erg zelfs dat je de namen van de straatborden niet kon zien omdat die ondergesneeuwd waren. En dan is GSM fokking handig.
En dan weer terug, slippery als hell en een halve sneeuwbui met een synth op je achterbank en jij wilt zo snel mogelijk thuis zijn. Maar dat lukt dan niet effe.

Origineel geplaatst door sander
Heb net ff achter m'n synth gekeken, helaas geen verhaal te vinden. :(

Openschroeven, misschien is het wel een soort fortunecookie ;) 8o)

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C
Openschroeven, misschien is het wel een soort fortunecookie
Of een aansteker. ;)

Back