VST effect: Frequentie inverter?

MOSFET

Erelid
Hallo.. alles klar?

Weet iemand een (Windows) VST die frequentie inversie kan doen op een deel van het spectrum?

Dat levert een effect op dat een beetje lijkt op de (vroegere?) politieradio wanneer er gescrambled werd... Funkstorung gebruikt het ook regelmatig.

Ik ben het nog niet tegengekomen maar misschien zoek ik verkeerd of heet het anders...

groets!

Sommige vocoders die kunnen dat.
Weet alleen niet of er VST's zijn die dat ook kunnen.

Thnx.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Reaktor.

Weet je toevallig of Reaktor kant-en-klare FFT componenten heeft? Het lijkt er namelijk niet op...

Ik ben nu een beetje met SynthMaker (www.synthmaker.com) aan het klooien, die hebben een gratis beta... Maar het lijkt erop dat ik zelf een FFT en inverse FFT moet doen om met de frequentiesterkten te gaan rekenen, en ik weet niet of dat qua performance zinvol is in het eigen taaltje van een synth editor. En als ik 't zelf moet gaan coden, maak ik liever zelf een VST..

Re: VST effect: Frequentie inverter?

Origineel geplaatst door MOSFET
Hallo.. alles klar?

Weet iemand een (Windows) VST die frequentie inversie kan doen op een deel van het spectrum?

groets!

Wat bedoel je hier nu precies? Wil je een gedeelte van het spectrum spiegelen langs
de frequentie as? Dit lijkt dan erg veel op aliasing, en daar zijn wel plugins voor.

Je zou dan bijvoorbeeld twee frequenties (of meerdere paren zelfs) als parameters ingeven en het effect zou er simpel gezegd dan ongeveer zo uitzien:

invert.gif

Laatst gewijzigd:
Back