logic 7 distributed audio probleem

dicky rosewater

Ingeburgerd
Ik wil in lgic 7 distributed audio gaan gebruiken, maar kom er helaas niet uit. Ik wil op mijn powerbook g4 1.67 logic 7 gaan draaien en mijn g5 dual 2.0 eraan koppelen voor extra power. Ik heb nu een ethernet kabel van de ethernet poort van de powerbook naar de ethernet poort van de g5 lopen, maar moet nog ergens iets instellen, maar weet niet wat. Ik ben echt een sukkel op het gebied van netwerken. Nu staat er in de manual van logic dat er eerst een netwerk moet worden gemaakt tussen de beide computers en dat de g5 dan ergens moet verschijnen op de g4. Is er iemand die me uit kan leggen hoe ik een netwerk maak tussen de beide computers. Moet ergens iets zijn met de instellingen in delen en netwerk in osx waarschijnlijk.

Re: logic 7 distributed audio probleem

Origineel geplaatst door dicky rosewater
Ik wil in lgic 7 distributed audio gaan gebruiken, maar kom er helaas niet uit. Ik wil op mijn powerbook g4 1.67 logic 7 gaan draaien en mijn g5 dual 2.0 eraan koppelen voor extra power. Ik heb nu een ethernet kabel van de ethernet poort van de powerbook naar de ethernet poort van de g5 lopen, maar moet nog ergens iets instellen, maar weet niet wat. Ik ben echt een sukkel op het gebied van netwerken. Nu staat er in de manual van logic dat er eerst een netwerk moet worden gemaakt tussen de beide computers en dat de g5 dan ergens moet verschijnen op de g4. Is er iemand die me uit kan leggen hoe ik een netwerk maak tussen de beide computers. Moet ergens iets zijn met de instellingen in delen en netwerk in osx waarschijnlijk.

Met een normale ethernetkabel gaat dat niet lukken, je hebt een cross-link kabel nodig. Of je moet ergens een hub of switch hebben die je er tussen plaatst, dan kan het met normale ethernetkabel.

Re: Re: logic 7 distributed audio probleem

Re: Re: logic 7 distributed audio probleem

Origineel geplaatst door winchester
Met een normale ethernetkabel gaat dat niet lukken, je hebt een cross-link kabel nodig. Of je moet ergens een hub of switch hebben die je er tussen plaatst, dan kan het met normale ethernetkabel.

Sorry, ik realiseer me dat ik misschien niet heel duidelijk ben... ik ga het nog een keer proberen.
Als je een directe verbinding tussen twee netwerkaansluitingen van twee computers wilt maken, dan heb je een crosslink-kabel nodig.

Zo, zeg maar:

MAC 1 <------ cross-link kabel-----------> Mac 2

Een andere optie is met gebruikmaking van een hub of switch:

Mac 1 <----- normale ethernetkabel ------> switch <------------- normale ethernetkabel ------> Mac 2

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.

heb je logic node wel op de g5 geïnstalleerd?
en heb je in logic (in het audio window) wel aangevinkt dat je node wil gaan gebruiken?

mmmm gaat goed met de prijzen van g5's !

maar idd crosswire of hub ... of gewoon firewire 800/400
daar heb je geloof ik geen hub/switch/crosswire voor nodig !

succes en laat effe weten hoeveel perf winst hebt
ben erg benieuwd of het rendement hetzelfde is
( g5 = stel 100 platinum verbs , wordt bij je koppeling van PG en g5 je dsp kracht ook met 100 plat. verbs vehoogt vraag ik me dan af )

en ohja .. wat zou er max over een gigabite of firewire kunnen lopen aan 24 bit , 48 khz ?

ben ik wel erg benieuwd naar ! :luv:

Ik heb het eindelijk werkend. Gewoon een kwestie van een ethernetkabel aansluiten tussen beide computers. Aanvankelijk had ik een kabel die niet goed paste in de powerbook (paste wel, maar hij klikte niet). Even een nieuwe kabel gehaald en toen werkte het. Ik heb het verder nog niet helemaal uitgeprobeerd, maar tot nu toe lijkt het echt heel goed te werken. Op het moment dat ik de melding kreeg dat mijn powerbook 1.67 ghz, 1,5 gb het niet meer trok en ik vervolgens de g5 eraan koppelde en alle op dat moment aanwezige sporen via de node afspeelde (4 x vanguard, 2 x es2, 1 x sculpture, 3 x kontakt 2, 2 x albino 2) , sloeg de performance van de powerbook slechts tot 1/5 a 1/4 uit en de node ook ongeveer idem. Ik denk dus dat ik nu echt nagenoeg zonder beperkingen kan werken, nou ja, het houdt natuurlijk wel een keer op, maar dit is echt ruim voldoende voor mij.

Verder vragf ik me af of dit systeem alleen de processor van de g5 gebruikt of dat de prestaties ook nog afhangen van de hoeveelheid ram in de g5. ik heb daar namelijk maar 512 mb in zitten. Heeft het zin om dit nog verder uit te breiden?

Origineel geplaatst door MadR
mmmm gaat goed met de prijzen van g5's !

maar idd crosswire of hub ... of gewoon firewire 800/400
daar heb je geloof ik geen hub/switch/crosswire voor nodig !

succes en laat effe weten hoeveel perf winst hebt
ben erg benieuwd of het rendement hetzelfde is
( g5 = stel 100 platinum verbs , wordt bij je koppeling van PG en g5 je dsp kracht ook met 100 plat. verbs vehoogt vraag ik me dan af )

en ohja .. wat zou er max over een gigabite of firewire kunnen lopen aan 24 bit , 48 khz ?

ben ik wel erg benieuwd naar ! :luv:

Dat kan prima zolang je alleen maar logic plug ins gebruikt. Dus geen 3rd party plugs. Alleen maar het spul van logic zelf en normale audio tracks. En daar zitten ook weer beperkingen achter, ik vond het eerst een mooi concept maar als je alleen logic's spul kan gebruiken heb ik er niet veel aan, dus maak geen illusies. Je kan niet zomaar even je zwaarste plugs naar je g5 verhuizen.

Back