Close ups van de live setup van Vangelis

Marcel D

weer in Venlo
Een kennis van me attendeerde me op zijn website met foto's die hij vorig jaar heeft genomen in Athene. Hij vroeg me wat al die witte kastjes zijn die op zijn masterkeyboard.

Ik heb er even naar gekeken maar ik kan er niks van maken, wellicht dat ze een van jullie bekend voorkomen?

Je kunt de foto's

hier vinden.

Greetz,

-Marcel

DCP03057.JPG

idd, rare kastjes

Is die kennis dan ook bij een Concert van Jarre geweest zoals je hier kunt zien? Lijkt me dezelfde webpage.

<snip>
Is die kennis dan ook bij een Concert van Jarre geweest
<snip>

Ja daar issie ook geweest, maar het waren juist deze foto's die zo interessant zijn. Ik bedoel, heb je wel eens een equipment list op een Vangelis CD zien staan?

Misschien zijn het wel midi controllers ipv sequencers? :confused:

Ik weet niet of Vangelis (net als in Rotterdam destijds) nog steeds alles in z'n uppie speelt (in tegenstelling tot Jarre, die veel muzikanten mee laat spelen). Anders kunnen die dingen wel eens wezen om de rest van z'n instrumentarium aan te sturen. Ik weet het ook niet hoor, is maar een gedachte. BTW, in Rotterdam vond ik het behoorlijk fake. Maar naar het schijnt, wordt er wel vaker gefaked tijdens een concert.

Zouden die niet dienen om de verlichting te bedienen? Nr. 1 en Nr.2 lijken me een soort processor of light computer waarop al die kleine bakjes zijn aangesloten?
Trouwens, kan hij zich geen betere stoel veroorloven ;)

Dan had ie misschien weer een Low-Budget mixer aan moeten schaffen (zie ander draadje).

Back