Waldorf Q probleem

802

Nieuwkomer
Hallo mensen,

ik zit met een probleem met mijn Q. Wanneer ik de FX wijzig en kom bij de Five FX of Reverb krijg ik een irritante toon en de rest van het geluid doet het niet meer maar alle knoppen blijven het wel doen. Ik moet hem dan opnieuw opstarten en dan doet ie het weer.

Ik heb al van alles geprobeerd zoals een flash reset en de nieuwste bios er opnieuw ingeladen en ook een oudere, maar het baat niet. Misschien kent iemand hier meer toets combinaties die je kan indrukken tijdens het opstarten zodat ik bij wat meer service-menu's kan komen dan alleen het DAC-menu.

m.v.g.

Rutger

De volgende toetsen ingedrukt houden tijdens het opstarten van je Q:

Osc-Edit + Mixer-Edit -> Factory test
Global ->Service mode
Multi -> Erase Data Flash
Multimode+Peek -> Send OS

die factory test kende ik nog niet maar helaas lost dit het probleem niet op :(

Blijft dit probleem bestaan ook als je een andere patch kiest? En wanneer is dit probleem opgetreden eigenlijk. Ineens? :)

Als je een andere patch kiest blijft het ook en als je aan de knoppen draait zie je gewoon de waardes verander op het display.

Probleem is ongeveer 2 weken geleden uit het niets opgedoken.

Hmm! Zuur! :erm:

Van wat ik weet van de Q/microQ is dat ze slecht tegen extreme volumes kunnen. Dus alle osc's op vol volume en dan ook nog FiveFx hard erin levert bij mijn uQ ook vage soundjes (en uiteindelijk stilte) op. Echter hij functioneert dan nog gewoon als ik de volumes terugdraai.

'k weet het verder ook niet helaas.

Als verder niemand meer iets weet zeg ik altijd maar: informeer eens bij stadler :) (wel netjes in het Duits vragen he... dat helpt ;) )

Er zou inderdaad een dsp kapot kunnen zijn maar de Delay, Chorus, Phaser, Flanger en Overdrive doen het wel en geven geen fouten.

Ik heb een soortgelijk probleem wel eens gezien bij een Kurzweil K2000R.
Een paar effecten kraakten (Digital Noise) en de overige effecten werkte goed.
De Waldorf Q gebruikt 1 van de 3 DSP's ook alleen voor de effecten.
Hiervoor moet hij helaas toch echt naar een service center...

Ik snap niet waarom andere effecten zoals hierboven vermeld staan het dan wel doen.

Als het een storing is buiten de DSP hoor je het idd. in alle effecten.
Vandaar lijkt het mij dat het aan de DSP zelf ligt.

Dan ga ik maar eens ff informeren bij stadler voor een reparatie.
Bedankt voor de hulp mc_kwok en Synthfraek.

mzzls

Back