Micro Q/midi file

nlight

Stamgast
Hallo dan,

ik krijg geen midi file in mijn micro q. iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
hij ontvangt wel midi maar er gebeurt niks mee.
alvast bedankt.

Bas.

?

wat bedoel je precies?

de midifile gaat via je sequencer naar de Q en niet rechtstreeks ...

Maurice

Wat moet ie met die midi file? :) Aangezien een microQ geen sequencer aan boord heeft (hoogstens een uitgebreide Arp) kun je niet een midi file "in"laden. Je zult je midifile via een sequencer moeten afspelen. De sequencer stuurt de midi data dan weer door naar de microQ.

Het lijkt me het handigste om in het global menu global chn op omni te zetten. Vervolgens zet je je micro Q in multimode. Zo kun je gebruik maken van de 16 midi parts. Per part kun je instellen hoe de aansturing dient te geschieden. Als je bijvoorbeeld op part 1 drukt en dan in het multi menu scrollt naar "status" kun je daar aangeven dat het aansturen via midi gaat gebeuren (en welk op welk kanaal).

Origineel geplaatst door mc_kwok
Wat moet ie met die midi file? :)
Denk sounds inladen via sysex. Een hoop sets zijn als MIDI file verpakt.
Het lijkt me het handigste om in het global menu global chn op omni te zetten.
Mee eens :)

Als je Cubase (of welke sequencer ook) gebruikt om 'm af te spelen btw - zet de SysEx filter eens uit.

Ik wil inderdaad nieuwe sounds inladen(sysex) via Cubase(mac). De micro Q krijgt wel een signaal binnen maar doet er niks mee.
Als ik een midi dump naar Cubase doe dan wordt dat wel opgenomen. Sysex filter staat (dus) uit. Ik zal het vanavond even op omni channel proberen. Ik heb het ook nog via een sysex librarian geprobeerd, zelfde verhaal.
Het is net of zit er een memory protect aan staat maar volgens zit dat er niet op.
:confused: :confused: :confused:

Origineel geplaatst door nlight
Als ik een midi dump naar Cubase doe dan wordt dat wel opgenomen. Sysex filter staat (dus) uit.
Ja, maar er zijn er 2 - een voor incoming en een voor outgoing :). Heb je SX of een eerdere versie van Cubase?
Ik heb het ook nog via een sysex librarian geprobeerd, zelfde verhaal.
MIDI-OX of...?
Het is net of zit er een memory protect aan staat maar volgens zit dat er niet op.
:confused: :confused: :confused:
Hm, raar. Ik kijk ook wel even bij m'n Q, misschien dat ik nog wat leuks vind.

Het ligt niet aan de sysex filter, die staat uit.(in/uit)
Channel op omni maakt ook niks uit. De librarian heet "Sysex Librarian"
Het midi lampje op de Micro Q flikkert ook wel als ik de file afspeel, maar er verandert niks.
Ik zal nog even naar de instellingen van mijn um-880 kijken, mischien dat daar iets niet goed zit, of in mijn midi set-up in OSX.
Maar omdat de Micro Q wel ontvangt kan het daar bijna niet aan liggen.

Suggesties zijn van harte welkom!
Alvast bedankt.
:confused:

Als je nou toevallig een hardware sequencer had zou je 't daarmee kunnen proberen.

Naja, nog wat meer suggesties;

SysEx ID? Ctl. Send en Ctl. Recv on?

Voor de rest heb ik hier niks geks wat ik zo kan verzinnen... het enige wat ik me kan verzinnen is dat 'ie het naar een compleet andere preset wegschrijft dan dat je momenteel op je scherm ziet. Probeer je trouwens een complete soundbank naar binnen te slurpen of 1 preset tegelijk?

Ik probeerde net een soundsetje te dumpen naar mijn microQ. Bij mij reageert ie niet op de midi data als sysEx ID (in het global menu) op een ander id als 000 staat. Dat zal allicht afhankelijk zijn van o.a. hoe cubase bij jou is ingesteld, maar misschien toch handig dat even na te gaan.

Wat eventueel ook nog zou kunnen (lijkt me niet maar ja, je weet maar nooit) is dat de midi file naar een specifiek kanaal zend. Dit heb ik eens gehad bij een setje sounds voor de Nova.

Verder weet ik het ook zo even niet meer :)

MC Kwok; jij bent de man!

Het was inderdaad nummertje 000.
Als de sysex id op 0 staat dan pakt ie um.
Bedankt en tot lator!
:)

Back