[track] Electro......Mijn 1ste keer

C-Code

Addicted to Breaks
Beste mensen op dit forum, ik heb hierbij een poging gedaan om een electro track te maken........

TRY OUT

Spaar me a.u.b het mijn eerste keer dat ik zoiets maak.......

DJ C-Code

Attachments

• hb_logo.gif
    hb_logo.gif
    6,7 KB · Bekeken: 162
Alleen het eerste deel duurt een beetje te lang waardoor het wat langdradig en eentonig dreigt te worden. Gelukkig is daar in het midden ongeveer, wanneer de bassdrum opnieuw wakker word, meer variatie en vanaf dan vind ik het helemaal ok.
Ik vind het overigens technisch heel goed gemaakt, zelfs op mijn laptopspeakertje klinkt het goed. Na de break vind het echt supergoed.

:okdan:

mis een beetje eenheid in structuur; alle elementen uit t eerste deel worden op t laatste deel ingewisseld voor anderen. Zo mis je t idee van een liedje, wat misschien ook wel je bedoeling was ik weet t niet (zo kan je bijv in n liveset lekker "doormoven"), maar in losse nr's hou ik er nie zo van

ook vind ik de galm niet zo mooi...uhm

en wat iemand al zei, de baslijn (zoals op 1:20) klinkt niet helemaal "in tune" met die andere sound

vind wel de 808 beat stoer

Oi!

Niet slecht voor een eerste keer.
De sounds zijn erg okay en het zit allemaal puik in elkaar.
Het enige wat ik mis is ranzigheid.
Het mag van mij iets rauwer en mechanischer.
Ik ben bijvoorbeeld een sucker van staccato basslines....van je rakketakketakketak!
Ik heb nog niet de kriebels om door het huis te hopsen maar ik hoor wel een goede produktie.

Je was nogal thuis in drum 'n' bass?
Probeer die smerige juno bassen (a la Warhead) 's uit over een 808 beat.
Maaruh...okay hoor (voor een 1e keer).

R.

Funxiun, Pjotr G & Hover;

Alvast bedankt voor jullie reacties......
Ik zal inderdaad eens proberen er wat anders dan die sub bass in te doen.....(misschien wat met de LFO freaken)

En ook het begin wat aantrekkelijker maken.

Tja & die galm pjotr g komt uit onze geliefde emu esi 4000 turbo, misschien kun je me een andere galm adviseren aangezien jij de sampler ook hebt......;)

Laturz,

C-Code

best wel stoer ja,
waarmee gemaakt?

idee: S T E R E O ?? het klinkt vrij benauwd vind ik

persoonlijk gebruik ik tegenwoordig niet eens meer de galm uit de ESI, zet ze er liever op de mengtafel in met mijn zoom effecten bakkie (en is t niet klote gemaakt dat je effecten moet toewijzen aan de outputs?!?! i.p.v. bijv midi kanalen)

ik luisterde trouwens door koptelefoon, dus door speakers zal t wel meevallen (door koptelefoon is galm altijd veel harder)

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
best wel stoer ja,
waarmee gemaakt?

idee: S T E R E O ?? het klinkt vrij benauwd vind ik

Ik heb het gemaakt met:

EMU esi 4000 turbo
Soundcraft spirit F1
Yamaha CS 1x
Behringer Composer pro (voor de beats)
Cubass vst 2.4
Soundforge 5.0 (voor het verneuken in positieve zin van de geluiden)

jaja, zit vol met D&B invloeden. Elke keer als de beat wegvaltlijkt het ook een D&B nummer.
Komt door die bass. Dat mag voor electro wel een wat meer funkier basslijntje zijn. Of wat ook cool is de bassline op dezelfde plaats als de bassline te zetten (ala planet rock enzo).
Ik vindt die geluiden die bij 3.00 beginnen niet zo cool en vooral die bij 3.20 komen zijn vreselijk :).

ok, das niet zo aardig van mij. Ik vindt die geluiden gewoon wat minder. Dat klinkt beter :)
Ik zal em morgen nog effe over de grote speakers chekken ipv een rot koptelefoon zonder bassen.

Meningen verschillen maar ik vind hem erg vet hoor.

Wel jammer dat hij bij mij niet stereo is, en hij mag ook wel wat harder gemixed worden (is nu -6dB). En ik hoor de brom ook best wel duidelijk.

Lekker strak en mooie retro beats.
En zou heel erg oppassen met sub's. Die vullen de kick wel mooi aan maar is een hel om goed te mixen.
En lekkere subtiele dingetjes die het toch interessant maken. Lekker om als DJ te draaien lijkt me.

Sander & Fuse;

Ik zal die sub bass eens vervangen door een wat meer funky basslijntje.....
Ik ga in ieder geval er wat aan sleutelen en dan kijken of het werkt met wat andere geluiden.

Ik vind het overigens wel leuk om te zien dat de meningen verdeeld zijn......In ieder geval alvast bedankt voor de feedback, ik ga er zeker iets mee doen, om jullie daarna het eindresultaat te laten horen....

nou zit iedereen hier te bazelen over nieuwe muzieksoorten, en nu hebben we er hier een: electro drum 'n bass fusie! uitwerken die combinatie! klinkt namelijk wel lekker....mag wat mij betreft wel ietsje "rauwer" en harder.....en die basline moet je veel meer varieren...die wordt op een gegeven moment een bietje vervelend

Back