Kontakt 2, Motu Mach 5 of Helion 3 ?

Barto

Barto
Kontakt 2, Motu Mach 5 of Helion 3 ?
Ik ben op zoek naar een softsampler.
Ik geraak er maar niet uit ( ook na het lezen van de diverse threads op het forum ).
Ik neem aan dat ze alle 3 dezelfde geluidskwaliteit hebben ?

Op de eerste plaats staat voor mij gebruiksvriendelijkheid ( ik ben een beginner... ).
Daarnaast wil ik ook veel gaan werken met effecten ( vooral delays en lange reverbs ).
Ik wil vooral gitaar gaan samplen a la Seefeel.

Speelt de de keuze van de geluidskaart hier een rol ( moet er nog eentje kopen ) ?
Ik twijfel nog tussen de Fireface 800 en de Motu Traveler.
Zal ik bvb. betere resulaten halen als zowel de geluidskaart als sampler van Motu zijn ?

Wat raden jullie mij aan ?

Ik heb eraan gedacht.
Je gebruikt dus geen van de 3 programma's ?

Misschien hebben sommigen van jullie de verschillende programma's al 'ervaren' ?

Kontakt is een super sampler...
Gebruiks vriendelijk zeker!
De effecten zijn ook oké en makkelijk te editten :halleluja
Ik zou zeggen leg kontakt met kontakt :geslaagd:

heb zelf Kontakt en die is echt gebruiksvriendelijk....maar ik heb geen ervaring met de andere 2...

mijn ervaringen:

Steinberg Halion: snapte er geen ruk van ...... dus niet echt intuitief om zelf samples/multisamples ed mee te maken vonnik..een goeie applicatie hoor je zonder manual eigenlijk gelijk te kunnen gebruiken

Mach5: wel lekker intuitief, maar ik vind de GUI erg donker en zonder contrast..en doordat ze alles in 1 scherm hebben gepropt zijn veelgebruikte schermonderdelen toch wel ERG klein geworden....

Kontakt: zeker in versie2 het meest intuitief en gebruiksvriendelijk...en je kunt de GUI vrij goed customisen en dus alle overbodige muk niet laten zien..... kan zowel heel simpel als heel diep gebruikt worden... kompakt is misshcien ook nog een goed alternatief als je niet hele gekke dingen wilt doen....

je beseft denk ik wel dat al deze sampler-applicaties alleen maar al opgenomen samples afspelen? je moet ze wel eerst ergens mee opnemen

succes! Olaf

Geheel eens met olaf

- Motu Mach 5 veel te onrustige layout.
- Halion 2 Wat onvriendelijk voor de simpele ziel zoals ik.
- Kontakt 2 zeer verassend qua intuitive gebruik en vele extra's

Ik ben trouwens wel benieuwd of olaf wat weet te vertellen over resource gebruik en stabiliteit van deze 3 jongens.

Ik heb zelf overigens nog een Halion 2 liggen.. als iemand deze nog eens wil ruilen met bijv een Kontakt 2 hou ik me aanbevolgen (evt met bijbetaling) :D.

Ik gebruik Halion 3 die voor mij prima werkt... (ook zonder manual)

Jij bent ook super trigg :erm:.

:D.

Ik werk er ook mee zonder manual open geslagen te hebben, maar geloof me.. Kontakt heeft me nog geen 1/10 van de tijd gekost onder de knie te hebben dan ik voor halion nodig had :).

Origineel geplaatst door Mikula
Jij bent ook super trigg :erm:.
:D.

I know :D

Origineel geplaatst door Mikula
Ik werk er ook mee zonder manual open geslagen te hebben, maar geloof me.. Kontakt heeft me nog geen 1/10 van de tijd gekost onder de knie te hebben dan ik voor halion nodig had :).

Ik heb kontakt 1x erop gehad en dat vond ik juist onoverzichtelijk, maar echt een "eerlijke" kans heb ik Kontakt nooit gegeven, dus als het merendeel van de mensen hier zegt dat kontakt makkelijker werkt, dan geloof ik dat gelijk :)

Ik heb me van die nieuwe kontakt de demo eens gedownload en sta wel verteld van de geluidskwaliteit.
Heb wel 1 probleem weet niet of meerdere dit hebben krijg hem niet sync aan het lopen liujkt wel of die beetje schommelt met de bpm's?
Hebben meer mensen dit probleem...

Hier een voorbeeld het loopt toaal niet sync terwijl het normaal wel sync loopt.

VOORBEELD

Laatst gewijzigd:
Back