Kontakt 2, Motu Mach 5 of Helion 3 ?

Barto

Barto
Kontakt 2, Motu Mach 5 of Helion 3 ?
Ik ben op zoek naar een softsampler.
Ik geraak er maar niet uit ( ook na het lezen van de diverse threads op het forum ).
Ik neem aan dat ze alle 3 dezelfde geluidskwaliteit hebben ?

Op de eerste plaats staat voor mij gebruiksvriendelijkheid ( ik ben een beginner... ).
Daarnaast wil ik ook veel gaan werken met effecten ( vooral delays en lange reverbs ).
Ik wil vooral gitaar gaan samplen a la Seefeel.

Speelt de de keuze van de geluidskaart hier een rol ( moet er nog eentje kopen ) ?
Ik twijfel nog tussen de Fireface 800 en de Motu Traveler.
Zal ik bvb. betere resulaten halen als zowel de geluidskaart als sampler van Motu zijn ?

Wat raden jullie mij aan ?

Ik heb eraan gedacht.
Je gebruikt dus geen van de 3 programma's ?

Misschien hebben sommigen van jullie de verschillende programma's al 'ervaren' ?

Kontakt is een super sampler...
Gebruiks vriendelijk zeker!
De effecten zijn ook oké en makkelijk te editten :halleluja
Ik zou zeggen leg kontakt met kontakt :geslaagd:

heb zelf Kontakt en die is echt gebruiksvriendelijk....maar ik heb geen ervaring met de andere 2...

mijn ervaringen:

Steinberg Halion: snapte er geen ruk van ...... dus niet echt intuitief om zelf samples/multisamples ed mee te maken vonnik..een goeie applicatie hoor je zonder manual eigenlijk gelijk te kunnen gebruiken

Mach5: wel lekker intuitief, maar ik vind de GUI erg donker en zonder contrast..en doordat ze alles in 1 scherm hebben gepropt zijn veelgebruikte schermonderdelen toch wel ERG klein geworden....

Kontakt: zeker in versie2 het meest intuitief en gebruiksvriendelijk...en je kunt de GUI vrij goed customisen en dus alle overbodige muk niet laten zien..... kan zowel heel simpel als heel diep gebruikt worden... kompakt is misshcien ook nog een goed alternatief als je niet hele gekke dingen wilt doen....