Welke van de 3 ?

Barto

Barto
Fireface 800, Motu Traveler of Presonus Firepod ?

Qua geluidskwaliteit wellicht weinig verschil ?

Welke biedt de hoogste gebruiksvriendelijkheid ?

( Ik heb al de threads op het forum gelezen, maar vindt niet onmiddellijk een vergelijking tussen deze geluidskaarten. )
De technische verschillen tussen deze kaarten vind ik wel op de betreffende sites terug, maar als beginner begrijp ik meestal niet onmiddellijk waar dan het verschil in praktijk zal zitten...

Wat raden jullie me aan ?

geef es wat meer info! mac of pc? wat wil je doen? welke voldoet momenteel het meest qua specs?

als je een pc hebt, kan je bvb MOTU al uitsluiten. veel mensen hebben klachten over motu met pc...

eentje die ook nog in het rijtje past is de 828mkII van motu...

Succes

PC ( P4, 512 Ram )

Ik wil beats, synth, gitaar, bas en samples gaan opnemen. Dat hoeft niet gelijktijdig te gebeuren.
Wel hecht ik groot belang aan een goede geluidskwaliteit ( en wil daar wel wat geld aan besteden ).

Wat de specs betreft, als beginner lijken ze van de 3 toestellen gelijk... Ik zie wel de verschillen, maar kan niet zo onmiddellijk zeggen waar ik in praktijk het meest mee gebaat ben ...

Wat Maks ook al aangeeft is dat je je gewoon moet realiseren dat bijv. MOTU de Mac gebruikers gewoon meer van dienst is en zal blijven dan de PC gebruikers. Niet dat je de MOTU niet op een PC kunt draaien want zelfs een van onze eigen mods doet dit maar zaken als nieuwe drivers zijn er gewoon het eerst voor de Mac.

Als ik jouw was zou ik echt wel voor de Fireface 800 gaan touwens. Man dat is gewoon een droomkaart!

Denk dat qua prijs het relatief simpel wordt.

Presonus is de goedkoopste. Heeft 8 preamps dus uitermate geschikt voor externe instrumenten op te nemen. Plus een headset uitgang voor monitoring.
Krijg je er ook nog Cubase LE bij.

Traveller vs Fireface is bijna om het even qua inputs. Maar qua prijs verschil zou je een verschil in geluid mogen verwachten. De spec duiden hier ook op.

je zegt dat het allemaal niet simultaan moet gebeuren? heb je dan zo'n grote interface nodig? er zijn nog honderden kleinere en 'tussenmaatjes'....

Volledig juist, maar hebben die kleinere modellen dan een vergelijkbare geluidskwaliteit ?

Origineel geplaatst door Barto
Volledig juist, maar hebben die kleinere modellen dan een vergelijkbare geluidskwaliteit ?

grootte staat niet evenredig met kwaliteit, me dunkt ;)

De MOTU traveler stond vorige maand in de Sound-on-Sound gereviewd, vrij positief zelfs.
Vooral een positieve waardering van de mic preamps.
Hier kan je e.e.a. nalezen: http://www.motu.com/newsitems/atnewsitem.2005-05-27.9100192775

De MOTU kan je in ieder geval standalone gebruiken, dus als digitale mixer zonder computer eraan. Dat kan af en toe handig uitkomen.
Verder is de MOTU ook nog bus-powered, dus kan-ie aan een laptop aangesloten worden zonder extra powerbenodigdheden (trafo of netsnoer). Prettig als je mobiel werkt.
Ik dacht dat de andere twee genoemde apparaten deze handigheidjes niet bieden.

Mooi spul he, dat RME. ;)

Dat we gauw een track uwer hand mogen aanhoren. :)

Euh, slip... het hoeft al niet meer... :)

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je nou voor die Fireface hebt gekozen!

In de meeste reviews las ik dat Motu en RME de beste keuzes waren met de Taveler en de Fireface op kop wat geluidskwaliteit betreft.
Ik las ook dat het eerder aan te raden was om met een pc eerder voor de RME te gaan.
Beide kostten ongeveer evenveel en daarenboven kreeg ik een heel mooie prijs voor de Fireface.

Hopelijk kan ik binnenkort wat tracks posten.

m-audio 1814 had misschien ook nog in het rijtje gekunnen...

Back