Realtime opnemen met cubase en guitarrig

mazzel

Nieuwkomer
ik ben sinds kort aan t expirimenteren met cubase.

ik heb een midi/keyboard gekocht. Ik neem dan op in cubase maar gebruik het programma hypersonic. Dan kan ik ook realtime opnemen.(zo heet dat toch? opnemen en dat je het geselecteerde effect direct hoort?)
ik wil dat ook graag wanneer ik met mijn gitaar opneem. Dat is niet midi en dat doe ik dus via een interface maar dan lukt het me niet om realtime op te nemen, ik gebruik dan het programma guitarrig ernaast.

Weet iemand hoe ik dit wel kan doen? alvast bedankt!

Het lukt niet is nogal vaag bescreven.. is dat omdat er een punaise op je stoel ligt of omdat je een instelling niet goed hebt staan? vertel eens wat er wel lukt en wat je huidige instellingen/bevindingen zijn.

nou, ik weet eigenlijik nog helemaal niets van cubase. ik ben er net mee begonnen. Het is me wel gelukt om in te spelen met effecten van hypersonic met de midikeyboard, maar niet met de gitaar en dan met guitarrig. Waarschijnlijk moet ik dat idd gewoon instellen maar ik weet niet hoe.

Kort samengevat: het lukt me dus wel om achteraf een effect van guitarrig over een ingespeeld stuk te gooien, maar niet tijdens het inspelen. En dat wil ik graag weten.

Kan het zijn dat je 'direct monitor' hebt aanstaan?? als dat zo is wordt het signaal wat je in gooit meteen naar je output gegooid zonder dat het door effecten wordt gerouted..

Even naar je geluidskaart settings in cubase en 'direct monitor'

Back