stoppen...en dan?

Ik hoop voor je dat je weer plezier gaat krijgen in muziekmaken. Dat gaat ook vast en zeker wel lukken: is het niet vandaag, dan miisschien morgen, over een week, een maand, een jaar... Het kan inderdaad helemaal geen kwaad om het muziekmaken even links te laten liggen. (ook ik spreek uit ervaring)

Adviesje van mijn kant: wees nooit zo stom om al je apparatuur weg te doen! Ikzelf heb tijdens zo'n muzikale dip mijn Juno 60 weggegeven - gratis! Oh, wat heb ik daar veel spijt van... (aaaah... fijn dat ik dat even met jullie kan delen... Werkt erg therapeutisch... =( =( =( )

Anyway: het komt vanzelf wel weer...

Origineel geplaatst door dj LeZgelm
misschien moet je eens gaan samenwerken met iemand ...
dat werkt heel erg verfrissend en geeft absoluut nieuwe ideeën ..

Eens :dj:

Iedereen heeft wel eens van die dagen dat je denkt waar doe ik het voor, maar
het belangrijkste is dat je met plezier muziek maakt anders kun je inderdaad net
zo goed stoppen.

Je kunt ook een keer een andere richting inslaan met je muziek , bijvoorbeeld
niet alleen muziek maar meer een combinatie van beeld en geluid , iets voor het
theater, experimentele dans , muziek componeren voor andere mensen bijv bands etc...

Ga anders gewoon voor een tijdje iets anders doen wat totaal niets met muziek te
maken heeft, heb zelf jaren op een toerclub gezeten en een fotoclub en
nu ben ik bezig met het verzamelen van oude computers.

Je moet je muziekspullen eigenlijk alleen verkopen als je het geld echt nodig hebt (of er een andere bak voor terugkoopt) of je echt 100% zeker weet dat je er niets meer mee wilt doen, maar dat laatste geld volgens mij alleen voor de impulsieve starter.

Het eet geen brood dus je kan het geheel kosteloos een half jaartje aan de kant schuiven. Het kan natuurlijk ook zijn dat je gewoon even toe bent aan VAKANTIE!!! 8) 8) 8)

Origineel geplaatst door Digimod

Ga anders gewoon voor een tijdje iets anders doen wat totaal niets met muziek te
maken heeft, heb zelf jaren op een toerclub gezeten en een fotoclub en
nu ben ik bezig met het verzamelen van oude computers.

Tja, daarom horen we ook niks meer van je....is ook niet de bedoeling hoor :D 8o)

Hey ARV wat lees ik nou joh,

Toen ik voor het laatst bij je was was je zo lekker bezig met een track. Ik hoorde echt wel progressie in je tracks, lees maar de reacties na op dit forum. Ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken over gebrek aan talent en kwaliteiten, je hebt nog genoeg potentieel om te groeien en beter te worden denk ik. Volgens mij zit je ook een beetje vast doordat je telang niet echt nieuwe inspirerende gear hebt. Heb je nog steeds?:
RS7000
Microkorg
R8
SY77
Ik zou niet echt staan te springen om dope tracks te maken met zo'n set up
R8, leuk maar gedateerd
Microkorg ook leuk maar niet zoveel mogelijkheden
SY77 tof hoor, maar leuk als toevoeging als je al een paar workhorse synths hebt.

Je zou ook al je gear weg kunnen doen en totaal iets anders gaan kopen.

De beste remedien zijn:
Muziekles nemen en meer leren over hoe muziek in elkaar zit(tonaal gezien)
Laat meer van je werk aan mensen horen
ophooken met andere producers en het liefst producers die beter zijn dan jij want daar leer je het meest van.

ik heb datzelfde probleem, maar ik MOET stoppen...

me headphone is kapot, me pc is gaar aan het worden, me ene versterker heb t begeven dus moet k nu met een marantz uit de oertijd... me speakers willen niet zacht genoeg om savonds als de kleine op bed ligt fatsoenlijk muziek te kunnen maken...

:r :(

De eerste najaars depressies zijn alweer in aantocht zie ik

Het is weer tijd voor VAKANTIE. 8) 8) 8) Maar goed, sinterklaas en de kerstman zijn weer in aantocht dus weer tijd om wat van de gearwenslijst of te strepen. :duivels:

Origineel geplaatst door Carnivore
:D De eerste najaars depressies zijn alweer in aantocht zie ik :walker:

Zeker, heel opvallend.
Meerdere mensen die hun gear aan de wilgen willen hangen.
Nouja, zolang ze niet zelf de drang hebben om aan die wilg te hangen vind ik het nog in de haak.

Mijn advies,
ga naar een leuke gelegenheid, waar leuke mensen komen en waar goede muziek wordt gedraaid.
Mijn ervaring is dat als je thuis komt je meteen die spirit in muziek wilt omzetten.

ja me pc had een dikke vette najaarsdepressie... ben vann8 tot half 5 bezig geweest om m op orde te krijgen... alles moeten formatteren en reinstalleren... kloteapparaat

Donaties mag men storten op giro # 8042219... (help breadstick aan een nieuwe pc)

@arv : Probeer is wat leuks met softsynths te maken, de hardware die je dan echt wilt houden die hou je, de rest doe je weg..

Langzaam ontdek je dat je met software makkelijker de resultaten boekt die je zou willen,
als het tenminste te doen is om het maken van tracks. Gewoon proberen, hardware is leuk, maar ook een beetje 'onhandig' soms..

hey wat leuk een ouwe thread! Nou ja "oud"....

@ Bobaphat

Ik heb sinds die keer dat je langskwam wel wat meer en ook andere spullekes hoor. Ik heb bv nu en 808, juno60 en nog wat andere rotzooi.
Het probleem zit em misschien niet eens zozeer in inspiratie gebrek hoor, ik heb paar dagen terug nog een leuk trackje (vond ik zelf) eruit gepoept en gepost hier.
Het zit em denk ik een beetje in het denken aan next levels, dus ik bedoel dan je muziek-verspijdings-kring wat vergroten. En daar ben ik geen ster in, ik ben erg krititsch (aren't we all....) en denk altijd 'deze rommel vind geen hond leuk'.. en dan blijven alle nummers liggen waar ze liggen. Deels eigen schuld, je moet je wel laten horen (als je dat wilt) anders gebeurt er geen reet natuurlijk.

Je doet het maken van muziek 1 voor jezelf, 2 voor anderen die het durven aan te horen :D
Ik zie het een beetje als het rijden van een auto, je vind het rijden erin het leukst, maar het is ook leuk als je mensen op straat ziet kijken naar je karretje!

R

Origineel geplaatst door demian
@arv : Probeer is wat leuks met softsynths te maken, de hardware die je dan echt wilt houden die hou je, de rest doe je weg..

Is altijd een optie en ik weet dat vele dingen veel meer straightforward zijn dan met de losse synths enzo maar ja, soft he? :D

Origineel geplaatst door demian

Langzaam ontdek je dat je met software makkelijker de resultaten boekt die je zou willen,

Hmmm eerder andersom lijkt mij ...

Ontopic :

@Arv :

Ik ken het... heb dus een aantal dingen weggedaan die ik het minst gebruikte...effe de bezem erdoorheen...
Op een gegeven moment een Korg EMX1 aangeschaft en lekker op de bank pielen met sounds en beats..
Gewoon even je studio laten voor wat het is en vooral overbodige dingen wegdoen...

Ik heb dus nu alleen het hoognodige om uit de voeten te kunnen...
zie mijn gearlistje hieronder...

:biertje: :peukie:

Origineel geplaatst door Bass
Hmmm eerder andersom lijkt mij ...

Het blijft muisje klikken.. Dat doe ik al de hele dag. 's Avonds dus liever niet.
maja het is een "tool". Voor de ene soft, voor de ander hard. Voor mij allebei!

Probeer voor de verandering eens iets totaal anders te maken ofzo? :)

Een muziekstyle waar je misschien niet zo bekend/goed mee of in bent maar toch leuk vind om 'eens' te maken.

Origineel geplaatst door Arv
Het blijft muisje klikken.. Dat doe ik al de hele dag. 's Avonds dus liever niet.
maja het is een "tool". Voor de ene soft, voor de ander hard. Voor mij allebei!

Misschien moet je dan een alternatief voor je dagprogramma bedenken zodat je 's avonds met software aan de gang kan.. :eureka:

Back