stoppen...en dan?

hahahaha lol... ja werken voor de ergon hier in eindhoven... zo blies er laatst een de motor van zijn grasmaaier op... en maar doormaaien... echte diehards die mensen

Origineel geplaatst door Breadstick
Iedereen is gek behalve ik...
Ik heb altijd gelijk
Het is NOOIT mijn schuld

hehe.. OENGA!! :D

Remix een track van een andere goede artiest in een voor jou onbekende stijl maar die je wel bewondert om een of andere reden.
resultaat:
progressie technische kennis.
jij kan dit dus ook plotseling?
ff heel andere muziek / verandering van spijs enzo.
andere benadering van trackopbouw, eyeopener.

Werk samen met iemand anders, mag ook een mindere god zijn, dan zie je pas wat jij eigelijk allemaal al wel kan!

Val eens terug op een track uit je echte beginperiode en fik het eens goed af met een nieuwe remix van jezelf.

dit werkt voor mij heel verhelderend.

groet

marcel

Neem nog en hobby, als ik zelf een dooie muziekale peroide heb (die nou wel erg lang is) trek ik me soldeerbout weer eens uit de kast en ga met me electronica hobby verder, totdat ik daar weer genoeg van heb.

Dan wordt het weer herrie maken, wat nou zeker gaat lukken, ben nu bezig een synthje in elkaar te solderen.

ik herken me in veel dingen die hier geschreven zijn.
zelf heb ik ook wel regelmatig een muzikaal dipje.
de laatste keer kreeg ik zelfs gratis en voor niets een halve algemene depressie bij...
ik twijfelde erover om gewoon compleet te stoppen...maar uiteindelijk besefte ik dat ik dat toch niet volhoud :)

tegenwoordig zit ik wel met het probleem dat ik het vaak niet kan laten om m'n muzieksoftware op te starten en op 5 minuten iets leuks bouw...maar dat dan de inspiratie ook opeens op is.
proberen verder te gaan is zinloos.

naja, hopelijk gaan die buien over :)

wat hier wel eens kan helpen tegen een dipje: hou je gewoon eens lekker bezig met hersenloze nietsdoenerij. soms zit er iets in je onderbewustzijn dat je inspiratie tegenwerkt, en dan gaat dat eruit door je hoofd gewoon compleet leeg te maken. begin deze week had ik me bijvoorbeeld een uur lang beziggehouden met het succesvol uit elkaar halen en minder succesvol terug in elkaar zetten van een oude diskette, en meteen kreeg ik een enorm opgelucht gevoel :)

Ik heb jaren niets gedaan, gelukkig mijn spul niets gekocht. Nu heb ik weer iets meer tijd en doe ik weer wat meer. Verkoop je spul iig nooit zou ik zeggen.

Arv, ben je ooit met iets concreet bezig geweest? Een CD bij mekaar schrijven? Een Live-optreden? Een band?

Als je enkel en alleen voor jezelf muziek maakt, kan ik begrijpen dat het soms allemaal doelloos lijkt. Je probeert het dan voor je plezier te doen, hoewel muziek maken niet altijd plezierig is. Om een track te maken moet je hard werken en daar heb ik ook niet altijd zin in als ik thuiskom van m'n werk. Als je echter een doel hebt, bv. een CD maken, dan weet je waarom je werkt en dan gaat het net effe wat lekkerder.

Verder gebeurt het me ook wel eens, maanden waarin ik geen toetsen aanraak. Ik maak er tegenwoordig geen probleem meer van. Ik denk dan 'Tsjah, in dit land is er elk jaar een winter. Misschien is dat in m'n hoofd net hetzelfde?' En jawel, een tijd later zit ik weer achter de toetsen met frisse ideëen en inspiratie te over. Lente, zeg maar! :)

Klinkt goed, Eclectus.
Mja ik denk inderdaad dat geforceerd kloten niet zo goed is.. Een doel is inderdaad ook een goeie, misschien moet ik me inderdaad eens toeleggen op een soor thematisch geheel ofzo. Tracks zijn vaak teveel losse flodders/ideeen..

thnx
R

Back