Electribe vraagje

hocusfocus

Nieuwkomer
Hai allemaal,

Jullie gaan me vast uitlachen en RTFM roepen, maar.....

Ik heb twee electribes op de kop getikt, er-1 en ea-1, die aan m'n computer gehangen die ik als sequencer gebruik. Ik draai Ableton Live 4... Verder gebruik ik een Korg Prophecy als masterkeyboard.

Het volgende: Als ik op het keyboard speel maken m'n electribes wel geluid, maar als ik een part maak in Live (ingespeeld met Prophecy, geluiden van electribes nog steeds te horen) en vervolgens afspeel, beginnen de electribes patterns te spelen in plaats van het ingespeelde part. Wel in sync met de midiklok etc...

Hoe krijg ik het voor mekaar om de electribes zich te laten gedragen als sound modules en dus niet patterns spelen als ik de sequencer start. En is dit überhaupt mogelijk?

Voor diegenen die nu meteen RTFM gaan roepen; de manual helpt hier niet echt bij... Vertelt alleen maar hoe je midi kanalen moet gelijk zetten, en duh, zover was ik al.

Ik heb al best veel electribe posts gezien op dit forum, dus er is vast iemand die me kan vertellen hoe het zit.

Bij voorbaat dank, allen
Love Peace & Hair-grease

Even uit mijn hoofd...

Stuur geen MIDI sync / start / stop naar de Electribe's, dan gaat hij niet op play en kun je gewoon Note On's sturen.

Of je zet de MIDI mode van de Electribe op Internal, volgens mij reageert 'ie dan ook niet meer op MIDI start / stop etc.

-diskonext

Origineel geplaatst door diskonext
Of je zet de MIDI mode van de Electribe op Internal, volgens mij reageert 'ie dan ook niet meer op MIDI start / stop etc.

Zeer juist; zet gewoon de tribes op master in plaats van slave. Dan gaan ze niet meer luisteren naar Midi Clock en ook niet naar MMC (MIDI machine control) boodschappen. Een soundmodule moet je immers niet syncen. Tenzij je er eentje hebt met tempo-gebaseerde LFO's en zo, maar een Tribe heeft dat bij mijn weten niet.

de tribes hebben wel ritmische echo's. maar wil je deze nog steeds gebruiken, dan kun je ook het tempo van de tribes aanpassen

wow, thnx voor alle antwoorden. Er zat geeneens een rtfm tussen! :D

Ben er gisteren achter gekomen dat de tribes alleen patterns beginnen te spelen vanaf 'song start' en niet als je later de part laat beginnen. Ga nu de klok/sync uitzetten en als het goed is heel blij worden.

Nogmaals bedankt allemaal. Verdere tips zijn natuurlijk welkom.

Tot later

Origineel geplaatst door hocusfocus
wow, thnx voor alle antwoorden. Er zat geeneens een rtfm tussen! :D

Heel af en toe kunnen we het wel:engel:

als je je clock afzet loopt ie nietmeer synchroon en neemt ie het host tempo niet op

hebben jullie ook het probleem dat als je op stop drukt dat ie de pattern afmaakt en vervolgens op patternspeed afspeelt

Back