Hoe wijs je de outputs aan op een mpc 1000

waxx

audionerd
hallo

Ik ben meer een softwarfreak, maar nu een afrikaanse vriend zijn gear in mijjn huis opslaat omdat hij voor 6 maanden terug naar ghana gaat en niet graag alles 6 maanden onbeheerd achterlaat, zat ik eens zijn mpc 1000 uit te checken.

Alles lukt wel redelijk goed, tot ik probeerde om de channels (1-4) toe te wijzen aan verschillende drumsamples op het samplepaden. Ik heb de manual uitgespit, maar het niet gevonden, idem dito met de zoekfunctie op dit forum

dus kan iemand mij uitleggen (voor een mpc leek aub) hoe je die channels toegewezen krijgt.

dank u op voorhand.

Voor je het weet staat je PC aan de deur :W

thanks, pagina 67 in de engelse handeiding (de mpc is van een ghanees die creol english spreekt zoals hij het zelf zegt) staat het ook, blijkbaar heb ik de handleiding niet goed gelezen.

nu eens proberen. ik vertel later wel of het al dan niet gelukt is...

en qua pc, ik denk eerder dat er een mpc naast mijn pc zal komen, mijn pc zal niet rap verdwijnen, want de sequencer van de mpc vind ik niet zo super, toch zeker niet beter dan een cubase of logic sequencer.

Je moet ook gewoon op gehoor muziek maken. Net zovaak inspelen tot je iets goed hebt. Zo doe ik het.
Eventueel af en to via stepedit een foutieve noot verwijderen. Totaal niet vergelijkbaar met pc sequencer.

daarom heb ik al een midi keyboard (een oude yamaha psr5700 via mijn soundcard) en zou ik eigenlijk nog zo'n akai mpc willen die midi files kan doorsturen naar de pc zodat ik ze in cubase kan openen als dat mogelijk is, anders koop ik mij nog zo'n los mpc pad van akai voor mijn cubase denk ik.

alles met de muis doen zie ik zeker niet zitten, veel te saai

Origineel geplaatst door waxx
daarom heb ik al een midi keyboard (een oude yamaha psr5700 via mijn soundcard) en zou ik eigenlijk nog zo'n akai mpc willen die midi files kan doorsturen naar de pc zodat ik ze in cubase kan openen als dat mogelijk is, anders koop ik mij nog zo'n los mpc pad van akai voor mijn cubase denk ik.

alles met de muis doen zie ik zeker niet zitten, veel te saai

?????????

Je kan echt heel vaag vertellen wat je precies bedoeld. NOG EEN MPC????? wtf
je kan met de MPC een song opslaan als midi file en die weer importeren in je sequencer.

Ik neem aan dat de 1000 ook midi out heeft.
Die prik je op de midi in van je geluiskaart.

Maak in cubase een midispoor aan, record mode aan, opnemen maar.

Dat lijkt me wat je wilt, maar ik kan er naast zitten natuurlijk.

Als de 1000 geen midi out heeft gaat dit hele verhaal evenmin niet op

Back