droomsynth's

Hallucinator

[Hardwarekind]
wat zijn jou 3 droomsynth's?

ze liggen vaak buiten berijk omdat ze gewoon TE duur zijn..... maar zo vet!

mijn 3:

Synthi

bazasynth.gif

Arp2600

arp2600-1.jpg

Andromeda

andromeda-b.jpg

Zo leuk is een andromeda nou ook weer niet hoor ;)

Mijn 3:

vp330_02.jpg

Roland VP330

Uiteraard deze:
system55_06.jpg

en deze zou ik ook nog wel eens willen betasten:
korg%20ps3100.jpg

(of de 3200 of 3300)

Dus kom maar op met die shit!

Het geluid is mooi maar wordt helemaal verpest door die bullshit effectsunit die erin zit (ok dat kan je uitzetten maar dat zit er wel op en daar moet je de hele tijd tegen aan kijken)...en die interface :stupid :stupid :stupid welke malloot dat heeft verzonnen...

het is weer een geval van It should be great, and it nearly is, but not quite. :D

Origineel geplaatst door smackos
Het geluid is mooi maar wordt helemaal verpest door die bullshit effectsunit die erin zit (ok dat kan je uitzetten maar dat zit er wel op en daar moet je de hele tijd tegen aan kijken)...en die interface :stupid :stupid :stupid welke malloot dat heeft verzonnen...

het is weer een geval van It should be great, and it nearly is, but not quite. :D

tja...dat is een kwestie van smaak natuurlijk...die bullshit fx-sectie herbergt wel een hele fijne (analoge) distortion....
en wat is er mis met de interface ? je hebt toch overal knoppen voor ? :confused:

deze lijkt me wel leuk :

Attachments

• 200e.jpg
    200e.jpg
    237,2 KB · Bekeken: 98
3) Elka Synthex
Dan wel de versie met MIDI :)
Geweldige sound IMHO, goeie user interface, leuke extra functionaliteit.
En de Laser Harp preset natuurlijk... (eens een Jarre fan, altijd een Jarre liefhebber ;))

elka_synthex.jpg

2) Oberheim Matrix-12
Wilde eigenlijk een Oberheim Expander kiezen, maar dit is natuurlijk een Expander *2 met toetsen, en méér is beterrrrr... :D

Naar het schijnt valt de klank nog best tegen (trage software envelopes ofzo), en is het een rete onbetrouwbaar ding.
Maar toch... jeugdsentiment. Toen ik als synth beginner me suflas aan synthboekjes, kwam deze steevast als beste synth ooit naar voren. En dan ga je dat gewoon geloven... ;)

Matrix-12.jpg

1) Yamaha CS-80

Misschien niet de meest veelzijdige synth ter wereld, zeker niet de betrouwbaarste synth ter wereld... maar wat een fenomenaal klinkend en fantastisch bespeelbaar 'levend' instrument. Ik prijs mezelf gelukkig met z'n kleine broertje de CS-50, maar *ooit* komt de 80 er toch.

cs80.jpg

Back