Danny
DAW-less puzzelaar °1967
Tussen maart en juni is deze creatie ontstaan. Het is een eerste song in het 'Juwel'-project. Dit project zal naast de schoonheid van het land, ook het leven in zee, in de lucht alsook in verschillende landschapstypen gaan beschirjven (ben nu bezig met de voorbereidingen van 'Juwel of the Sea'. In Jewel of the Land heb ik erg veel tijd besteed aan het programmeren van de geluiden op de diverse synths en samplers en aan de uiteindelijke mix. Het resultaat is voor mij persoonlijk m'n beste song tot nu toe. Vraag is natuurlijk of jullie er ook zo over denken
.
Het stuk beschrijft de schoonheid en het leven van het platte land waarbij ik vooral de Ierse velden en heuvels in gedachte heb gehouden. Het begint stil en wordt minuut na minuut verder opgebouwd om uiteindelijk uit te monden in een climax waarin 3 melodiëen samen spelen en de meters tot tegen het rood gejaagd werden.
Nu genoeg gezeverd en tijd laten voor het luisterwerk
http://www.guy-lian-music.be/mp3/Guy-Lian_-_Jewel_of_the_Land.mp3
Opmerking: De WINDOWS-bliepjes die iedere minuut te horen zijn, maken GEEN DEEL UIT van de song, beschouw het als een soort 'beveiliging'.

.Het stuk beschrijft de schoonheid en het leven van het platte land waarbij ik vooral de Ierse velden en heuvels in gedachte heb gehouden. Het begint stil en wordt minuut na minuut verder opgebouwd om uiteindelijk uit te monden in een climax waarin 3 melodiëen samen spelen en de meters tot tegen het rood gejaagd werden.
Nu genoeg gezeverd en tijd laten voor het luisterwerk

http://www.guy-lian-music.be/mp3/Guy-Lian_-_Jewel_of_the_Land.mp3
Opmerking: De WINDOWS-bliepjes die iedere minuut te horen zijn, maken GEEN DEEL UIT van de song, beschouw het als een soort 'beveiliging'.

Maar da's goed, het betekent alleen maar dat dit meer dan 1 beluistering waard is.

die krijst teveel uit de mix) en daardoor komt de compositie op dat moment niet uit de verf zoals ik het zou willen horen. Het stoort :S Moest echt een paar keer luisteren voordat ik de potentie horode van de climax....euhr...of ben ik nou aan het muggeziften?