Korg EA-1; prima synth(je)

keb idd in verscheidene reviews gelezen dat opnemen met een external sequencer via MIDI Non-Registered Parameter Number messages gaat.
Of joun desbetreffende seq. die messages ondersteund, ik zout nie weten.
Hep ook de balle verstand van sequencing, dus ga ik daarom maar niet probere antwoord op die vraag te geven.

Op de 2e vraag kan ik bevestigend antwoorden; Hij heeft geen enkele last van 'lag' asje de recordtoets indrukt onder het afspelen. In pattern mode kun je dan gewoon mee- of inspelen en dat is dan terug te horen in de volgende patternloop.
Als je zeker weet dat je het wilt bewaren; gelijk "writen"

Ik heb de versie 1. Bij deze moet je'm eerst stoppen voor je kunt saven, da's wel jammer. Is dat bij de mkII's ook zo ?

Origineel geplaatst door Rubmanation
keb idd in verscheidene reviews gelezen dat opnemen met een external sequencer via MIDI Non-Registered Parameter Number messages gaat.

Dit gaat idd via nrpn's naar mijn weten ondersteunen alle moderne sequencers dit wel. Cakewalk 3 en mijn rs7000 ondersteunen het iig dus een mpc cubase etc zullen het ook wel ondersteunen denk ik.

Origineel geplaatst door falafelbiels
Een vraagje voor de kenners dan aangezien ik geneigd ben zo'n ding te gaan kopen de laatste tijd:

De motionsequencer kan de bewegingen van 1 knop per pattern opnemen en afspelen. De knoppen sturen echter data uit (NRPN) zodat met behulp van een externe sequencer al uw gefriemel opgenomen en weergegeven kan worden. Wat ik me afvraag is of mijn MPC-2000 (zonder XL) deze NRPN's ook opneemt en afspeelt. Ik had gehoopt dat de EA-1 met CC's zou werken en dan wist ik het wel, maar ja...

effe voor de compleet: Het werkt prima...

Ik krijg alleen geen EA-1 => MPC-2000 sysex dump voor mekaar. Iemand een suggestie?

Origineel geplaatst door falafelbiels
effe voor de compleet: Het werkt prima...

Ik krijg alleen geen EA-1 => MPC-2000 sysex dump voor mekaar. Iemand een suggestie?

volgens mij ontvangt de MPC sysex op een speciaal kanaal, 17 (!).

http://www.mpc2000xl.com/sysex_loading.htm
dit rept dan wel over midi files, maar sysex is sysex, dus lijkt me dit gewoon opgaan.

Laat je ff weten of dit klopt?

Origineel geplaatst door vinnieq
Ik heb de versie 1. Bij deze moet je'm eerst stoppen voor je kunt saven, da's wel jammer. Is dat bij de mkII's ook zo ?

Ja, spijtig genoeg wel. Het zou echt gemakkelijk geweest zijn van te kunnen saven tijdens afspelen.

heeeeeel moeilijk...

Ik zorg ervoor dat de MPC en de EA met elkaar kunnen communiceren, zet de MPC aan het opnemen en voer de dump uit en wat denk je? stopt de MPC met opnemen... de EA-1 blijft ondertussen maar dumpen tot ik een ons weeg. En op track 17 is vervolgens niks te vinden.

Back