Naton.Rozenburg
Ouwe rot
hoe zou ik een acoustische piano kunnen synthetiseren? (zonder samples). :confused:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Het artikel is trouwens erg diep ja. Ik snap nu ook geheel waarom niemand zich geroepen voelt om een dergelijk ápparaat'te bouwen .. op software gebied gaat het grootste probleem waarschijnlijk de CPU kracht worden.Als het goed is zijn de laagste noten 1 of 2 snaren, de middenste 3, en de hoogste 3 of 2 (tenminste, wat ik me kan herinneren van onze vleugel op school).Origineel geplaatst door demian
De lage tonen bestaan uit 1 snaar, de midden tonen uit 2 snaren, de hoge tonen uit 3 snaren.
Dit is iets waar je rekening mee moet gaan houden.
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
hoe zou ik een acoustische piano kunnen synthetiseren? (zonder samples). :confused:
Patent erop vragen en er mee rijk worden, natuurlijkOrigineel geplaatst door astronaut
Wat is hier de bedoeling van als ik vragen mag?
. Maak een deugdelijk physical model van een piano dat verstokte klassiek-luisteraars overtuigt (de zogenaamde synthesizer-Turing-test), stop 't in een VST of DSP, en niemand hoeft ooit meer 1,5 gb aan samples te spenderen
.Waarom moet het kut zijn? Een Rhodes en een Wurzlitzer en een CP-80 hebben ook kut-piano geluiden, daar hoor ik echter weinig mensen over klagen.Dat je een kut piano geluid maakt?
Mag experimenteren en leren niet meer, dan?Of dat je de theorie van geluid beter gaat begrijpen??

Origineel geplaatst door Yoozer
Patent erop vragen en er mee rijk worden, natuurlijk. Maak een deugdelijk physical model van een piano dat verstokte klassiek-luisteraars overtuigt (de zogenaamde synthesizer-Turing-test), stop 't in een VST of DSP, en niemand hoeft ooit meer 1,5 gb aan samples te spenderen
.
Waarom moet het kut zijn? Een Rhodes en een Wurzlitzer en een CP-80 hebben ook kut-piano geluiden, daar hoor ik echter weinig mensen over klagen.
Mag experimenteren en leren niet meer, dan?![]()

Een echte piano of vleugel 100 procent nabootsen zal heel moeilijk worden en is waarschijnlijk ook niet echt nodig ..Origineel geplaatst door Hanz
Wat een onzin. Dit gedeelte van het forum is juist bedoeld om dit soort vragen te kunnen stellen.
Genoeg mensen die het interessant vinden om erover te praten, of om nog wat op te steken over sound synthese.
En dat wil dus niet altijd zeggen dat je dan de meest voor-de-hand-liggende of gemakkelijke oplossing kiest.
Als je het niet interessant vindt, staat het je vrij om niet te reageren...![]()

Origineel geplaatst door Hanz
Hmm weet je... in de zoektocht naar 'het beste pianogeluid zonder samples of een echte vleugel te gebruiken" zijn er door de geschiedenis heen toch érg leuke instrumenten uitgevonden.
Die misschien niet klonken als een echte piano, maar een klankkleur hadden die op zichzelf gewoon prettig was.
Denk aan:
-de Hohner Pianet
-de Yamaha CP70
-en andere elektrische piano's
En de synths die deze weer na moesten doen:
-De Yamaha DX7 piano
-De Kurzweil K250 piano
-De Roland RD-1000 (de 'Elton John piano')
Kortom: wie weet waar verdere 'synth-piano wannabees' nog meer mee aan komen zetten?![]()