Vensters "Always on top" in cubase SX2

meesha74

Muzikant
Hoe kan ik ervoor zorgen dat een geopend venster van bijv. een plugin of VSTi altijd zichtbaar blijft, ook wanneer ik in het arranger window klik? Het gebeurt mij namelijk erg vaak dat ik een VSTi heb geopend, vervolgens wil ik een punt aanklikken in het arranger window om vanaf dat punt af te spelen zodat ik mijn VSTi kan editen. Helaas verdwijnt dan het VSTi scherm. Vervolgens moet ik dan in het window menu het desbetreffende venster weer naar de voorgrond halen. Onhandig....

Ik meen me te herinneren dat er een functie bestaat die ervoor zorgt dat vensters altijd op de voorgrond blijven totdat je ze dicht klikt. Kan het alleen niet meer vinden. Kan iemand mij vertellen óf, en zoja hoe ik dit kan instellen??

Thanks!
:okdan:

rechtermuis toets op het blauwe balkje in de vsti zelf, kies allways on top

Als je altijd alle plugin editors "always on top" wil hebben kan je dat aanvinken in je preferences, onder VST.

Geen idee of het kan, maar ik ben om deze reden 2 schermen gaan gebruiken. Links je arranger window, rechts je vsti's.

Dat doe ik inmiddels ook al. Links Arranger window, rechts mixer en plugin's. Alleen als ik een plugin open komt 'ie standaard op het linkerscherm, en moet ik hem naar rechts slepen. Voordeel is wel dat als je hem vervolgens wegklikt en later weer opent dat 'ie wel weer rechts verschijnt.

Origineel geplaatst door meesha74
Nou, ik heb dus effe gezocht maar kan nergens in de preferences de functie "always on top " vinden. Het lukt ook niet om met rechtermuis op het vsti venster te klikken..:confused:

Nogmaals ik heb SX 2!! Is het in die versie überhaupt mogelijk??

hmm, ik had het idd over SX3. Weet niet meer of die preference ook in SX2 zit. Als jij hem niet kan vinden zal dat wel niet zo zijn dan. :)

Maar een VSTi always on top zetten in het venster zelf, dat kan SX2 zeker. Je moet rechts klikken op de blauwe horizontale balk bovenin je VSTi venster.

Back