Klote cubase SX 2 / midi interface

Uiteindelijk wel hoor Jaccis.....

Ik zeg laat Dum het maar oplossen...

Wie kan ff een printscreen maken voor die jongen om te laten zien hoe je je midi channels ff goed insteld.

midi opnemen doet het, kerel. dat zeg je zelf....

Maar als je op play drukt op de transport bar dan hoor je je synths niet die midi aangestuurd worden.

dat kan zijn.

-je hebt geen boxen
-je hebt geen versterker
-OF je midi channels!!!!!

oke!!! ;)

sluit dan maar niks aan op je geluidskaart IN 8o)

Nogmaals, heb je wel geluid als je gewoon op je synth speelt?

Verder heb ik al mijn RX ( in mijn synths) op 16 parts staan... Anders kan ik bijv; toch niet mijn Fantom XR bespelen VIA het klavier van mijn triton ??

Ik hoef volgen mij inderdaad niet de OUT van mijn MIXER naar een IN van mijn audiopiel ( leek me al sterk) OM ALLEEN MAAR AF TE KUNNEN LUISTEREN ....

( ik neem alleen midi op, om hem later wanneer allesklaar is om te zetten naar audio/wav format)

het feit dat ik in mijn Cubase te zien krijg dat er ZOWEL midi IN als OUT gaat , wil toch zeggen dat mijn midi-interface -MIDI verhaaltje goed is aangesloten ????

Ik kan opnemen en al ?????

jullie zijn me voor zie ik :D deze had eigelijk 2 posts verder terug moeten staan !

Origineel geplaatst door jaccis
Verder heb ik al mijn RX ( in mijn synths) op 16 parts staan... Anders kan ik bijv; toch niet mijn Fantom XR bespelen VIA het klavier van mijn triton ??

dat kan wel als je triton netjes via kanaal 1 naar de fantom xr kanaal 1 stuurt...
Het probleem is dat (dit geld voor zover ik weet voor zowel roland als korg synths), de apparaten alleen reageren op andere kanalen als ze in een soort van multi-mode staan. (in mijn korg 01/w was dit het sequencerscherm, bv.) In mijn roland jv moet ie een performance gebruiken. In de "gewone" program mode, zal een synth dus niet altijd reageren, hoogstens alleen op kanaal 1. Ben ik een beetje duidelijk, of maak ik dingen ingewikkelder? ;)

wat slecht als je ieder synth in een andere mode moet zetten ?
dadelijk doen ze het bij mij alleen wanneer ze uit staan !!!!:dubbel: :dubbel: :D

misschien moet ik inderdaad het een ander route in die midi/audio mixer van cubase ....

het feit dat ik in mijn Cubase te zien krijg dat er ZOWEL midi IN als OUT gaat , wil toch zeggen dat mijn midi-interface -MIDI verhaaltje goed is aangesloten ????

Ik kan opnemen en al ????? !!

citaat; 'Maar als je op play drukt op de transport bar dan hoor je je synths niet die midi aangestuurd worden.

dat kan zijn. '

Dit weet ik effe niet waar je precies op doelt !

PS; Wanneer ik ( buiten mijn SX probleem om eigelijk) mijn triton gewoon bespeel ( en uiteraard mijn kanalen open zet) hoor ik de triton gewoon via mijn MIXER - VERSTERKER- BOXEN zelfde geld dus ook voor mijn VST' i deze hoor ik ( wanneer ik mijn comp. kanaal openzet) ook gewoon

dan zullen toch je midi output instellinen in cubase wel verkeerd staan denk ik zo.

Dan kunnen het volgens mij echt nog maar twee dingen zijn:
1. De synths gaan niet goed om met de data die je er via midi heen stuurt (zie mijn vorige verhaal)
2. je midipatcher staat verkeerd ingesteld en stuurt midi uit naar de verkeerde poort.

OF:
je ziet midi-data uitgaan bij SX, maar dat betekent alleen dat er dus midi uitgestuurd wordt. Waarheen, dat is maar de vraag. Heb je bij de track instellingen ook een midi-out poort geconfigureerd?

Wil iedereen zo vriendelijk zijn niet elke keer het gras voor mijn voeten weg te maaien? :engel: :dubbel:
weet ik ook eens wat....:geslaagd:

UREAKAAAAAAAA !!

Wat blijkt het nu te zijn;

Het is inderdaad het dat ie niet alles afspeelt, het heeft met de mode te maken...

Bijv; mijn korg speelt ie niets af wanneer ik gewoon het beginscherm heeft...
MAAR wanneer ik hem nu in de sequence mode zet of in de Diskette file mode dan speelt ie wel af wat er op is genomen ??? Wat een onzin ! Je zou zeggen zo'n ding van ( 4000 euro's nieuw toen ??) behoort het toch gewoon in alle mode te doen :confused:

is dus erg irritant wanneer je aan het opnemen bent je bij elke synth van mode moet switchen !

Het enige ( waar ik nu geen fuck van begrijp) is het alles doorlinken.... naar kanalen....

Ik wilde net bijv; bells opnemen... MAAR dan neemt ie bijv; een of ander synthsweep op....

WAAR zou ik hier alles moeten in stellen in die MIDI-MIXER ?

Een ander iets ik heb een new defivice aangemaakt voor mijn fantom XR, alleen daar doet nog niet veel mee ...

Nou het voornaamste is in ieder geval dat ie opneemt !

Thanx voor de support !:okdan: :dubbel:

Hij neemt geen bell of synthsweep op maar midi informatie. Die midi informatie wordt bij het afspelen naar je synth gestuurd. Op je synth kan je dan per kanaal instellen welke geluid er op dat kanaal zit. Als die bells dus op kanaal 3 ingesteld staan en op kanaal 1 die synthsweep en je hoort bij het afspelen die sweep dan wordt de opgenomen midi info dus afgespeeld op kanaal 1 ipv 3 zoals je eigenlijk zou willen. FF het midi kanaaltje in cubase veranderen dus.

UREAKAAAAAAAA !!

Wat blijkt het nu te zijn;

Het is inderdaad het dat ie niet alles afspeelt, het heeft met de mode te maken...

Bijv; mijn korg speelt ie niets af wanneer ik gewoon het beginscherm heeft...
MAAR wanneer ik hem nu in de sequence mode zet of in de Diskette file mode dan speelt ie wel af wat er op is genomen ??? Wat een onzin ! Je zou zeggen zo'n ding van ( 4000 euro's nieuw toen ??) behoort het toch gewoon in alle mode te doen :confused:

is dus erg irritant wanneer je aan het opnemen bent je bij elke synth van mode moet switchen !

Nou, je hoeft niet te switchen, in de seq. mode stuurt ie nog steeds midi uit, hoor. En er zit wel een zekere logica achter: zo kan je bijvoorbeeld ook de effect-instellingen maken voor multi-timbraal gebruik, maar ook een aantal sporen in de triton tegelijkertijd op "record" zetten, om (een deel van) een midisequence op te nemen in de interne sequencer van de triton.

maar goed, blij dat je verder kan, en graag gedaan.:okdan:

Ik hoef volgen mij inderdaad niet de OUT van mijn MIXER naar een IN van mijn audiopiel ( leek me al sterk) OM ALLEEN MAAR AF TE KUNNEN LUISTEREN ....

( ik neem alleen midi op, om hem later wanneer allesklaar is om te zetten naar audio/wav format)

Dan moet je dus WÉL de uitgang van je mixer op de ingang van de geluidskaart aansluiten! Ik neem aan dat je uiteindelijke mix bestaat uit geluiden van je vsti's samen met die van je synths? Nou, dan moet je toch het geluid van die synths op een audiotrack van cubase opnemen! Anders zal in je uiteindelijke audio/wav bestand nooit het geluid van je synth te horen zijn.....

Om af te luisteren hoef je inderdaad niet de uitgang van je mixer op de geluidskaart aan te sluiten. Daar heb je toch immers je versterker/boxen voor?

Origineel geplaatst door meesha74
Dan moet je dus WÉL de uitgang van je mixer op de ingang van de geluidskaart aansluiten! Ik neem aan dat je uiteindelijke mix bestaat uit geluiden van je vsti's samen met die van je synths? Nou, dan moet je toch het geluid van die synths op een audiotrack van cubase opnemen! Anders zal in je uiteindelijke audio/wav bestand nooit het geluid van je synth te horen zijn.....

Om af te luisteren hoef je inderdaad niet de uitgang van je mixer op de geluidskaart aan te sluiten. Daar heb je toch immers je versterker/boxen voor?

Of je neemt het geheel op op een extern device zoals een HD-recorder....

ik vermaak me weer kostelijk met deze thread. Zo zie je maar dat dure software geen enkele garantie is voor succes, je moet nog steeds investeren in basis kennis rondom midi, en vooral in dit geval Multitimbraliteit en midikanalen.

jullie hebben allemaal een punt...

En ja ik weet dat midi geen geluid is, maar slechts boodschappen....

Laat ik het zo zeggen.... wat betreft mijn muzikale karakter is goed, orgineel verfrissend... Ik kan spelen etc....

Maar aan de andere kant dat, is mijn technische kant; heb ik een hekel aan muziek; als ik dit wil, hoe moet ik het dan aansluiten, maar als ik het zo doe, moet ik dat instellen.... das eigelijk niets voor mij... ik moet gewoon kunnen opnemen,muziek kunnen maken.

Jammer genoeg komt daar een technische kant bij kijken...waar ik gelukkig wel steeds beter in word/zin in krijg !!!!

:D

Denk je nu bijv; echt dat bijv; ZO'N Usher ( heb je hem z'n nieuwe studio ooit gezien ??? denk dat ik 3 dagen met een stijve heb rondgelopen !:dubbel: )

Maar denk je nu echt dat hij dit allemaal zelf kan aansluiten/heeft aangesloten ? Ik denk dat ie nog minder van aansluiten weet dan ik.... het route etc....

Alleen wanneer je veel geld hebt; dan gaan er deuren voor je open dat het niet meer normaal is.

Toch maakt die gast zo nu en dan eens vette shit !!

Ik heb trouwens inderdaad geen HD recorder of addat of zo....

Back