Klote cubase SX 2 / midi interface

welke xp versie hab je draaien ??

ik laatst wat sx/emagic amt problemen op gelost door service pack 2 te installeren

bij gebruik van sx/amt moet je ook de ignore port filter een map omhoog plaatsen.

suc6

Het probleem wat we met de AMT kregen, was dat ie (na veel geklooi trouwens), na de installatie wel alle AMT ports herkent, dwz. 0(all) en 1 t/m 8, maar slechts op één port (1) ontvangt en zendt. De routings in Cubase zijn nu goed, duis het probleem moet ergens in de communicatie tussen de AMT en de synths liggen, of tussen de AMT en Windows. De tool die bij de AMT geleverd wordt om het ding als patchbay te gebruiken, herkende de AMT trouwens NIET, cubase (en windows zelf) wel.

Nu je het zegt, het zou best kunnen dat de AMT op één of andere manier naar zijn grootje is, maar daar gaan we vooralsnog even niet van uit.

Ik had ook al voorgesteld om een keer met mijn eigen midi-interface langs te komen (ESI M4U), maar ik vroeg me af of dit soort problemen bekend zijn bij de AMT users die cubase gebruiken, voordat ik mijn eigen setup uit elkaar haal. (niet dat dat zo'n probleem is hoor).

concreet genoeg Hanz? ;)

Origineel geplaatst door jaccis
nee hij is niet stuk...

Hij geeft gewoon midi in/out door ook werdt hij in cubase deels herkend !

Ahum, hij werd(t) deels herkend? Wat is dat dan, deels herkend? Lijkt mij geen goeie zaak. Koop gewoon een midiman of Edirol midi-interface en dump die AMT. Probleem is dan 99% zeker opgelost.

Thanx, dumdumdadumdum ! Das inderdaad wat meer helder....

Paar aantekeningen;

-weet bijna zeker dat service pack 2 heb....
- we hebben dit alles met de usb-poort geprobeerd...

AMT8 wordt wel degelijk ondersteunt door cubase sx. Het klinkt meer alsof je last hebt van registry problemen in windows zodat de midi aansturing niet goed geregistreerd is in je windows omgeving. Om dat te herstellen moet je een groot aantal stappen controleren. Maar begin maar eens met de volgende :

controleren of je niet tegen de 10 midi drivers limiet van xp aanloopt.
ga naar : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32'
voor elke install is er een setting gevuld van midi - midi 9. Zodra ze allemaal vol zijn heb je een probleem aangezien nieuwe installs dan niet meer opgenomen worden. je zult zien dat meerdere keren dezelfde driver is opgenomen bij verschillende midi keys. Je dient dan alle midi keys te verwijderen behalve 1 met dezelfde naam. Zodat je weer een korte lijst krijgt met unieke namen. Het maakt niet uit bij welke key je dat doet aangezien windows bij een herinstall van een driver de eerst vrije port in je registry zoekt. (een midi key wordt gevuld elke keer als je bijvoorbeeld een andere usb port gebruikt voor je amt of geluidskaart etc.)

zo zijn er nog veel meer zaken die je zou kunnen aanpakken. Maar dit alles vergt wel een diepgaande kennis rondom windows. Het simpelste lijkt me even een dual boot omgeving aan te maken om snel te testen of het daar wel werkt, dan weet je waardoor het veroorzaakt wordt.

hey quifster, misschien een stomme vraag, maar hoe kom ik daar? via explorer lukt het niet. ben niet zo diep into windows...

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
hey quifster, misschien een stomme vraag, maar hoe kom ik daar? via explorer lukt het niet. ben niet zo diep into windows...

start - run - regedit

regedit typ je dus in.

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum

Zonder je te willen afschepen, maar zeker zonder in-depth Windows kennis: dan zou ik gewoon denken éérst denken aan een backup van alle bestanden, en dan een heerlijke verse re-install van XP, compleet met SP2, recente updates en de goede drivers.

Vervolgens niet te veel héén-en-weer pluggen met USB apparaten (dat vindt mijn Unitor8 - broertje van de AMT8 - ook niet fijn, namelijk) en netjes altijd de AMT aanzetten vòòr het starten van Windows.

Als je problemen dan nog steeds aanhouden, dan pas verder gaan denken! ;)

oké,
ik zit ff bij mezelf te testen... ik heb midi en midi2, wave tot en met wave4, en mixer tot en met mixer4, met allemaal dezelfde driver (wdmaud.drv), dat kan allemaal kloppen? en begrijp ik dan goed dat ik midi2, wave2 t/m wave4 en mixer2 t/m mixer4 allemaal weg kan gooien zonder problemen?

Origineel geplaatst door Hanz
Zonder je te willen afschepen, maar zeker zonder in-depth Windows kennis: dan zou ik gewoon denken éérst denken aan een backup van alle bestanden, en dan een heerlijke verse re-install van XP, compleet met SP2, recente updates en de goede drivers.

Vervolgens niet te veel héén-en-weer pluggen met USB apparaten (dat vindt mijn Unitor8 - broertje van de AMT8 - ook niet fijn, namelijk) en netjes altijd de AMT aanzetten vòòr het starten van Windows.

Als je problemen dan nog steeds aanhouden, dan pas verder gaan denken! ;)

ben ik ook met je eens, maar ik wilde even kijken hoe dat eruit ziet, en of ik het goed begrepen had.

Oke, ik weet best wel wat over PC/XP.... maar dit alles gaat me mijn pet boven.

Is het misschien niet beter om te ruilen/verkopen/terug-kopen van een nieuwe midi-interface ?

Iets wat minder problemen geeft ( dit is al de 4 x en ik heb 2 x hulp erbij gehad...)

En eigelijk geen midex ? Want hier lees ik ook mindere revieuws over !

wat stellen jullie voor ?

Ik ben het geklooi wat ik eigelijk altijd heb gehad een beetje ( ERG) beu ...

Ik wil lekker aan de gang kunnen

:dj:

midi interface ?

midi interface ?

Na aanleiding van een hoop gepiel van mijn huidige midi-inteface.... denk ik dat ik er goed aan doe om eens te informeren naar een andere midiinterface....

Eisen;

- Zowel voor PC als MAC
- 8 in en 8 outs
- moet stand alone ( zonder computer te gebruiken zijn)
- met voeding....
- moet goed werken in combi met diverse midi-programma's ( cubase SX, Logic, syblius etc...)

Wat zou volgens jullie een verder nog ietsbelangrijks zijn?

Verder waar staat de LTC SMPTE formats voor ????

Verder nieuw/ 2 de hands ONDER een hooguit 280/300 euro's.....

Dacht aan;

MOTU ; midi express 128
M-audio ; midisport 8 x 8
ESI ; M 8 U
Edirol ; UM 880

Voorlopig heeft ESI mijn voorkeur i.v.m

prijs; 200 euro's NIEUW , maar het is mijn niet duidelijk geworden via hun site of het nu een power-suply heeft....

Staat wel dat ie standalone kan werken ( ? hoe dan is vervolgens mijn vraag ?)

Het liefst zou ik voor een Edirol UM880 gaan, maar das denk ik te duur... tenzij er 2de hands iets zou zijn..... voor een 200-240 euro's.... ????

Graag jullie visies !

Haha, ik zou je graag de Emagic interfaces willen aanbevelen, vooral omdat hij vrijwel al je specs raakt.
Maar ja, zolang je ruzie hebt met je eigen AMT8 is dat misschien niet verstandig.
Al denk ik vooral dat het aan je eigen setup ligt. Hier in ieder geval geen enkel probleem met mijn Unitor8.

Specs vs. Unitor8
- Zowel voor PC als MAC ... CHECK!
- 8 in en 8 outs ... CHECK!
- moet stand alone ( zonder computer te gebruiken zijn) ... CHECK!
- met voeding.... CHECK!
- moet goed werken in combi met diverse midi-programma's ( cubase SX, Logic, syblius etc...) ... CHECK!

Een kleine tip, no offense intended: misschien moet je niet proberen je problemen op te lossen door er extra gear / geld tegenaan te smijten. Daar wordt het geheel namelijk niet simpeler van.
Gewoon bij de bodem beginnen en je spullen doorgronden.

ik heb zelf de m-audio, werkt perfect onder cubase SX2. met andere programma's heb ik er geen ervaring mee...

Oh ja, en als je wil lachen moet je eens de handleiding van de ESI downloaden.
Ik heb zelden zo'n ontzettende beta-implementatie gezien.
Let ook op het ontbreken van enige informatie over offline routing etc.

Ik persoonlijk zou het apparaat voor geen cent vertrouwen.
Als het toch ècht wat anders moet wezen dan 'n Emagic, dan is qua offline routing de UM-880 je enige serieuze optie.
Ik had z'n voorganger de A-880 en dat is echt een prima ding.

Ik ben al een dik 2 jaar !!!!!! ( ook in combi met allerlei samenloop van omstandigh. ed...) aan het pielen met de amt 8....

Heb 2 x hulp gehad, waarvan de laaste keer serieus, en goed alleen jammer dan we er niet achter kwamen......

Ik ben het gepiel zat !!

lees maar in mijn recente midi-probleem:dubbel: ; klote cubase SX....

Ik wil naar een apparaat dat gewoon lekker neutraal is en geen gezever geeft....

Wil gewoon alles vrij gemakkelijk willen kunnen instaleleren etc...

Vandaar....

lees maar in mijn recente midi-probleem:dubbel: ; klote cubase SX....

ja, die thread heb ik aandachtig gelezen.
vandaar m'n advies om je te verdiepen in de materie, de zaak grondig uit te zoeken en je niet te storten in een aankoopimpuls.

Ik heb die ESI M8U en ben daar best tevreden over. Inderdaad, een power supply (een gewone 12V adaptor eigenlijk) zit er niet bij en die is nodig als je 'm wil gebruiken zonder PC. Mét PC neemt ie stroom via de USB en heel fijn vind ik dat er geen drivers benodigd zijn. Inpluggen en spelen maar. Minder leuk is dan weer dat mijn (oudere) programma's die ik had om mijn modules/synths te editeren (JV1080/QS5...) niet meer werken omdat die naar Midi-drivers zoeken en uiteraard niet vinden. (Kan ook aan Win XP liggen, die programma's zijn allemaal geschreven in volle Win98-periode)

Maar iig, voor mij werkt die interface goed met de pc en bij Thomann kost ie 139€
http://www.thomann.de/thoiw7_esi_m8u_usbmidiinterface_prodinfo.html

Re: midi interface ?

Re: midi interface ?

prijs; 200 euro's NIEUW , maar het is mijn niet duidelijk geworden via hun site of het nu een power-suply heeft....
Daarvoor heb je een Midex 8 2ehands (kwestie van hier op SF even opletten en vragen) . Het is niet zo dat er dagelijks met die dingen geworsteld, gesmeten, of gemept wordt, en de laatste keer dat ik 't hoorde zorgt MIDI ook niet voor slijtage.

Waarom pak je de moeilijke weg als het ook makkelijk kan?

Back