He,
Ik heb een aantal vragen, misschien kan iemand me helpen:
1. Als je een oud nummer wil 'remixen' heb je vaak dat het originele nummer geen vast BPM heeft. Nou vroeg ik me af, is er geen plugin of programma waarin je kunt aangeven waar de tellen in het nummer zitten en dat het vervolgens naar een bepaald BPM rechttrekt?
2. Hoe kun je een sample uitrekken? En dan bedoel ik niet gewoon vertragen, maar dat een bepaald stukje zo lang als je wil wordt 'herhaald'. Een voorbeeldje is in 'Praise you' van Fatboy Slim, daar heb ik een stukje van bijgevoegd. Ik bedoel het "like I shoooooooouuld" stuk.
Heeft dat een bepaalde naam?
3. Hoe werkt AutoTune? Het lijkt me grappig om daar eens mee te kloten.
Vul je dan gewoon een aantal noten in en wordt de sample naar die tonen getrokken of moet je per tel ofzo zonder maatstaf omhoog pitchen?
Alvast bedankt!
Groeten,
Gijs
Ik heb een aantal vragen, misschien kan iemand me helpen:
1. Als je een oud nummer wil 'remixen' heb je vaak dat het originele nummer geen vast BPM heeft. Nou vroeg ik me af, is er geen plugin of programma waarin je kunt aangeven waar de tellen in het nummer zitten en dat het vervolgens naar een bepaald BPM rechttrekt?
2. Hoe kun je een sample uitrekken? En dan bedoel ik niet gewoon vertragen, maar dat een bepaald stukje zo lang als je wil wordt 'herhaald'. Een voorbeeldje is in 'Praise you' van Fatboy Slim, daar heb ik een stukje van bijgevoegd. Ik bedoel het "like I shoooooooouuld" stuk.
Heeft dat een bepaalde naam?3. Hoe werkt AutoTune? Het lijkt me grappig om daar eens mee te kloten.
Vul je dan gewoon een aantal noten in en wordt de sample naar die tonen getrokken of moet je per tel ofzo zonder maatstaf omhoog pitchen?Alvast bedankt!
Groeten,
Gijs