Beat rechttrekken, samples verlengen en autotune.

Goeie tip MikeJarod

Als je toch al 800 euris voor software uitgeeft kan een goede tutorial verdraaide handig zijn.
Als Steinberg slim is dan maken ze een deal met die gasten voor korting op die tutorials.

ik heb nog een vraagje. bestaat er toevallig geen standalone programma waarmee je audio kunt warpen? ik maak af en toe wat mashups en dan zou ik wel de warp feature van SX kunnen gebruiken. Maar om daar SX 3 voor aan te schaffen is nu ook wel een beetje teveel van het goede.

trouwens, wat ik niet goed begrijp is waarom die van SX beter dan die van ableton klinkt.
Steinberg heeft de warp feature namelijk van ableton gekocht. of hebben ze er nog enkele veranderingen aan gebracht?

Origineel geplaatst door isnieZot
iemand?

jawel.

je hebt timefactory nodig, dit standalone programma geeft je kwalitatief hoogwaardige mogelijkheden om je samples te versnellen of langzamer te maken, of in pitch te varieren.

hallo mannen(...en vrouwen?),

ik volg dit topic al een tijdje en zie dat iedereen dezelfde problemen heeft met het "syncen" van oude "van-voor-de-linndrum- platen".
Ook ik ben hier sinds een tijdje mee aan het stoeien en inderdaad het resultaat is zeer wisselend.
Veel maten verlopen (soms binnen 2 a 3 tellen) en daarbij komt nog dat met name de kick en bass niet samenvallen, maar erger nog de snare en de (echte!) handclap, wat nog sterker hoorbaar is.
Zelf werk ik met Protools en hanteer ongeveer de werkwijze zoals hierboven al eens beschreven is dus:
-loop (fragment) bepalen en tempo(origineel)
-verdelen op de tel(4e)
-kick/snareloop maken als referentie eventueel met 16e closed hihat(op de grid nauwkeurig uiteraard)
-alle delen syncen zodat er zo min mogelijk "flamming" optreed
-eventuele "witjes" en tikken verwijderen
-de losse delen als 1 bestand "bouncen"
-vervolgens met timestretch naar elk gewenst tempo trekken

Het blijft een tijdrovend werkje en de resultaten zijn ook wisselend, vooral het "flammen" is een probleem, dat is het
net niet op elkaar vallen van bijv. de kick en snare.
In de Shalamardemo van Quifster is dit ook te horen.
Met wat EQ en/of filter over de loop is er al aardig wat weg te poetsen.
Maar je bent weer lekker een avondje aan het "pielen" met een hoop lol en daar gaat het toch om?
groeten en succes

Interessante discussie.

Nu heb ik een vraag. Sinds een tijdje gebruik ik WaveLab en ben hier erg over te spreken.

Is "audiowarp" een plug-in die ook te gebruiken is voor WaveLab?

Vaak speel ik akkoorden, strings piano etc in op mijn sequencer (Trinity) en dan importeer ik deze vervolgens in WaveLab.

Gitaarpartijen (live ingespeeld) kunnen soms net offbeat zijn, daarom klinkt het audiowarpen als muziek in mijn oren.

Heeft iemand er weet van of deze functie zich dus ook in WaveLab bevind?

Alvast dank!

Teneerste, mij lijkt het belangrijk om altijd de manual goed te lezen.
ook ik werk veel met Ableton, goed programma, de timestrech vind ik goed, echter om van 100 bpm naar 140 te gaan is teveel van het goede, hoor ik duidelijk.
Dan kan je net zo goed een CD in bv. een CDJ1000 mk2 stoppen en de pitch volledig opschroefen en de knop master tempo indrukken, werkt ook goed.

Ik ga zelf ook eens naar dat SX3 kijken.

Groeten,

Ik heb de eerste 15 posts gelezen van dit topic. En ben eigenlijk veels te lui nu om de rest te lezen :D

Ik heb ooit es iets ingerapt op een mos def beat (hiphop), toen heeft de engeneer de vocals gepakt
en met cubase automatisch over een zelfgemaakte dreadlock holliday-beat gedingest.
Dat kostte nog geen 5 min. werk ofzo.

Is dat ook die audio warp in cubase? (was wel een wat oudere versie van cubase vst, 1999 ofzo)

Want hier zit ik dus mee he.
Verschillende oude breaks mixen (diso funk etc.) is zoooooooooooooo kcufed..
Ik vraag me af hoe die oldschool hiphop gasten het deden (audio two, terminator x, schooly d etc.)
Die hadden geen apple of cubase met de snelste pentium athlon xy-processor met hebbedingetje z
en ableton.

any thoughts?

Wat ik zelf doe is Ongeveer de tempo schatten metdrums die ik wil gaan gebruiken,
dan de funk breaks vie plaat+speler en pitch beatmatchen, opnemen. En als ik dan timestretch nodig heb,
zit ik er niet ver naast.

Back