Hoeveel oscillators heb jij?

euh.. jah.. Eigenlijk wel..hmm.

1 - Dione heeft er het meest
2 - dan Danny
3 - daarna fuse gevolgd door..
4 - euh..

ik heb meerdere hele dikkige vco's.. tellen die niet miljard keer zo vaak mee?
dco's zijn wat ieliger tuulk, behalve misschien de juno60 dco's
en zoals al eerder besproken moet de houtsoort van de zijkantjes ook meegenomen worden in de berekening
kan kwok aankomen met zn waldorfrommel, maar voordat ie een speckie heeft hoeft ie er voorlopig nog niet op te rekenen dat zijn osc's vermenigvuldigd met t aantal atomen in het heelal, alles bij elkaar opgeteld ook nog maar in de buurt komen van een minimale fractie van de dikkigheid van een ax73 vco
met speckie gelden weer andere regels, aangezien speckies bang zijn voor juno60's

Ehhh.....

Code:
        Yahama TX81z 8x4 = 32
Oberheim Matrix-1000 6x2 = 12
       Roland MKS-50 6x1 =  6
 Waldorf MicroWave I 8x2 = 16
 Sequential Six~Trak 6x1 =  6
----------------------------------------
Totaal                     72

Met een Virus TI schiet het ook wel op trouwens.

Alleen weet je niet zeker hoeveel hij d'r heeft omdat het ook nog van de rest afhangt (toch?)

mijn 2 synths hebben ongeveer 206 denk ik als ik ze allemaal gebruik :)

(met een ti zou je op ca. 80*6 uitkomen)

Origineel geplaatst door fjoesz
ik heb meerdere hele dikkige vco's.. tellen die niet miljard keer zo vaak mee?
dco's zijn wat ieliger tuulk, behalve misschien de juno60 dco's
en zoals al eerder besproken moet de houtsoort van de zijkantjes ook meegenomen worden in de berekening
kan kwok aankomen met zn waldorfrommel, maar voordat ie een speckie heeft hoeft ie er voorlopig nog niet op te rekenen dat zijn osc's vermenigvuldigd met t aantal atomen in het heelal, alles bij elkaar opgeteld ook nog maar in de buurt komen van een minimale fractie van de dikkigheid van een ax73 vco
met speckie gelden weer andere regels, aangezien speckies bang zijn voor juno60's

Ik heb ergens gelezen dat ze bij Roland goedkope houtsoorten gebruiken voor de zijkanten. Typisch voor die jaren wel, dat besparen. Uiteindelijk doet dat de dikheid van je juno de das om. Hij klinkt wel lekker hoor, heb ik je vaak genoeg gezegd, maar met duidelijke beperkingen. :D

Juno's zijn een beetje als margerine. Het lijkt op boter, je wordt er dik van, maar het smaakt niet romig ofzo

hahaha

dit is natuurlijk al een oud misverstand
door de dikte TUSSEN de houten zijkantjes ben je genoodzaakt andere houtsoorten te gaan kiezen.. t lijkt besparen, maar dikkig hout zou daar wegfikken
dus die roland jongens waren hun tijd ver vooruit met hun dikkigheidsproof zijkantjes
die speckie zullen wel uitgerust zijn met t allerdikste hout, om t nog wat te laten lijken, maaaarrrrr...
de kenner weet wel beter

edit. idd een matig verweer.. ik denk er nog over na en wie weet kom ik er nog op terug

:D

Code:
Korg Poly-61 =  2
Korg DSS-1   = 16
MAM MB33     =  1
Roland MT-32 =  2
D-110        =  2
Alpha Juno-2 =  3
DX27         =  4
-------------------+

Totaal       = 30

Origineel geplaatst door Eraser127
Code:
Korg Poly-61 =  2
Korg DSS-1   = 16
MAM MB33     =  1
Roland MT-32 =  2
D-110        =  2
Alpha Juno-2 =  3
DX27         =  4
-------------------+

Totaal       = 30

Zijn een hoop spullen stuk ofzo? :D

Volgens mij verwarren er een aantal mensen het aantal oscillatoren met het aantal mogelijke waveforms op een oscillator ofzo....

Origineel geplaatst door bikkel
Zijn een hoop spullen stuk ofzo? :D
Ah, heb aantal osc. per stem niet gerekend, maarjah, boeiuh :P

ik tel zo:

een synth zoals een virus heeft 3 oscs, en 3 low freq. oscs, dat maakt 6. totaal aantal stemmen, de polyfonie dus, dat gebruik kan maken van deze 6 oscs is 80, dus heb je tot je beschikking 480 oscs indien alle polyfonie opgebruikt is.

is dat legaal? als rekenmethode? :)

Back